Jeg tror de fleste som er innom her er investert i BGBIO, på samme måte som for tråder som gjelder andre aksjer, så man må forvente litt bias.
Innspill med andre argumenter enn det flertallet her har, er selvsagt interessante. Derfor er det synd at du skriver "Uten at jeg her skal komme inn på argumentasjonen ". Det er jo nettopp argumentasjonen som er interessant, og ikke hva du tror om utfallet.
Som jeg har skrevet tidligere er analytikerne enig med deg i at minst 80-90% av verdien i BGBIO ligger i kreftbehandling, og covid-19 utgjør kanskje kr 10-15 av kursmål på kr 60-80, gitt en lav sannsynlighet for at det slår til. Men, hvis det slår til, og bemcentinib kan brukes mot covid-19, så mener analytikerne at det ligger mye penger der. Så man må se på det som en mulig bonus.
Hvor mye BGBIO vil ende opp med å tjene på å kjøre covid-19-studiene, vil vise seg. Jeg tror ingen kan si dette sikkert. Det må testes. Men det er interessant at Godfrey (CEO) vel er den som har gitt uttrykk for den sterkeste optimismen. Hvis han ikke virkelig trodde på det, ville de ha lagt såpass mye arbeid og prestisje i å kjøre studiene, med utvidelsen til S-A og India?
Et annet poeng: Hvis covid-19 skulle feile, så må vi regne med at kursen faller en del midlertidig. Det kan være et gunstig tidspunkt å laste opp for de som har satt seg inn i resten av pipeline og tror på denne.