Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Utrolig interessant spørsmål og veldig relevant i forhold til hvordan data rundt covid kan brukes videre🤩

1 Like

Alle vil dra nytte av bemcentinib ift covid-19
Viruset bruker axl som “dør” inn i cellene. Gjeldende forskning viser at viruset er helt avhengig av denne inngangen for å sette igang en ukontrollerbar infeksjon.

(Det er ikke sånn at noen mennesker har axl, og andre ikke. )

2 Likes

Er også inneforstått med det. Det gjelder forøvrig kreft indikasjonene også slik jeg forstår det at alle har effekt, men at den beste effekten er på de som er AXL positive. Det går vel mye på hvor stor grad viruset bruker AXL for å gå inn i cellene, og hvor stor grad det klarer å trenge inn i celler via andre inngangsporter.

Kreft:
Noen typer aggressiv kreft bruker axl, andre ikke. Derfor vil ikke bemcentinib hjelpe alle, men kun ca 50%.

Enveloped virus, som f. Eks covid-19 :
Kobler seg på axl til en frisk celle, kommer seg på innsiden i cellen og blir en virusfrabrikk.

Sånn har en lekmann (undertegnede) med it-bakgrunn forstått det

4 Likes

Ja, da er vi to lekmenn med IT bakgrunn :slight_smile: Noe av grunnen at jeg spør er blant annet fra resultater tidligere i år så har de gjerne spesifisert enkelte pasienter som “cAXL” positive i samme studie. De med mer cAXL har som regel kortere overlevelse generelt sett, samt bedre effekt av bemcentinib. Er AXL reseptoren en viktig nok brikke for Covid så vil det nok uansett fungere bra for alle, men synes uansett det hadde vært interessant å vite om det er en stor faktor hvor stor andel AXL spiller inn. Analysene antar jeg nok vil analysere dette godt.

I forhold til subgrupper er jo dette også eventuelt veldig interessant. Det betyr at det kan være enkelte grupper som kan ha enda bedre effekt av middelet og da være veldig vanskelig å konkurrere ut. Kan jo også dersom de med lite AXL reseptorer har liten effekt, få en godkjenning / fortsette studiene på de som er AXL positive. En kan kanskje måle dette i forkant av behandling eller tar det for mye tid tro :thinking:

Jeg kan simpelthen ikke forstå at FPD ikke er kommet endnu. Nogen som kan give en logisk forklaring.
Min frygt er at patienter niv 3-6 simpelthen ikke føler behov og lægerne ikke ordinerer til den gruppe

2 Likes

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/british-study-to-test-new-drug-for-relapsed-malignant-pleural-mesothelioma/

3 Likes

Da er Abstracts for SITC i november nettopp sluppet. Som mange vet har BergenBio et abstract der med data på Bemcentinib+Keytruda i NSCLC, men hør hør;

Av de totale 760 abstract på konferansen er dette abstractet 1 av totalt 54 som er valgt ut til å få oral presentation! SPENNENDE!

26 Likes

Ser man det ja! Holy shit!
Det hadde de i fjor også, såeh, noen synes jo dette er mer interessante data enn de som roper høyest på dette forumet, og andre steder :crossed_fingers:

4 Likes

Tar et par uker å komme igang. Opplæring og protokoller.Vanligvis 1-2 leger på et sykehus som er ansvarlig for et studie og fanger opp pasienter underveis som fyller kriterier.Tenker da på India og Sør-Amerika.England kan vel godt være igang dersom de bruker samme legene.

1 Like

Stort gjennombrudd, som sannsynlig vil gi utslag i morgen!

BerGenBio presenterer kliniske translasjonsdata fra den pågående fase-II kombinasjonsstudien i ikke-småcellet lungekreft (NSCLC) under den årlige SITC konferansen

https://newsweb.oslobors.no/message/515462

4 Likes

Oral presentation er visstnok veldig populært i Politiet om dagen også. Jeg er bull!

1 Like

Når man setter seg inn i BgBio og tar inn over seg hvordan AXL hemmeren Bemcentinib kan bidra i diverse sykdommer, samt leser resultatene fra diverse pågående studier, så forekommer det meg mer enn merkelig at aksjekursen ligger der den ligger. For man kan ikke unngå å legge merke til potensielle kursbomber som kan gå av når tid som helst. Og det vil overraske meg mye om det ikke lurer en eller flere BP i sivet som ønsker å slå kloa i BgBio før den blir for dyr.

Her tror jeg det kan komme til å skje svært mye positivt de neste 12 månedene, sett fra et investorsynspunkt.

2 Likes

Ja, Bemcentinib har kinasedelen av komplekset som mål, hvilket er den intracellulære biten.

2 Likes

Totally agree. Think the data they are putting together by themselves and with sponsored studies is going to make targeting Axl a very popular approach in the next few years. How long it takes to come up with the right agreement is another thing…but i am pretty confident it will come. Mine definitely not for sale anytime soon. Covid or not.

2 Likes

Synker på nyheter som vanlig her. :man_facepalming:

1 Like

Skjer nok ikke mye med kursen før vi får oppdatering rundt fpd i covid-studiene

helt vanlig for denne aksjen å dette på nyheter,mens andre går opp fra 10-160%
frustrerende å eie sånn aksje.

Tror ikke kursen kan få lov til å gå før man har noen timelines å forholde seg til hva gjelder covid-studien. Akkurat nå går markedet litt i mørke og er ikke sikker på hvordan dette skal prises. Med 3 uker siden godkjenning i Sør-Afrika og 2 uker siden godkjenning i India, tror jeg melding om FPD er rett rundt hjørnet. Forhåpentligvis inneholder den meldingen også info om når de forventer å lese av studien.

1 Like