Interessant spørsmål du reiser og vi kan jo håpe på at noen med medisinsk kompetanse kan gi et svar. Men da jeg gikk inn i artikkelen og leste den delen som stod under “discussion” så avsluttes den delen med følgende:
“Taken together, our findings demonstrate AXL’s indispensable role in facilitating SARS-CoV-2 infection. We anticipate that upon further validation and mechanistic understanding, our findings will contribute to the development of therapeutic solutions to COVID-19.”
Dette skulle jo tyde på at AXL spiller en viktig rolle ved Corona-infeksjon og dersom AXL-hemmeren Bemcentinib bidrar til å hin dre Covid-19 viruset adgang til kroppens celler så vil adgangen bli begrenset til ACE2 reseptoren. Når denne reseptoren har begrenset utbredelse i åndedrettsorganet, slik at Covid-19 må benytte AXL som inngang, skulle Bemcentinib kunne gi positiv effekt for pasientene.
Når CEO BgBio både gir uttrykk for at han mener det er 80% sannsynlighet for at Bemcentinib vil ha positiv effekt, samt er såpass sterk i troen at BGBIO går i gang med å planlegge egne studier utenfor ACCORD, mens de var fortsatt var del av ACCORD-studien, så sender det meg sterke signaler om at Bemcentinib faktisk kan vise seg å ha positiv effekt. Og sannsynligheten for positiv effekt er trolig større enn for det motsatte utfallet.
Når vi vet hva et positivt resultat vil ha å si for aksjekursen til BGBIO, så mener jeg det er all grunn til å ha et lodd i denne. Jeg velger å holde fokus på det fundamentale og ignorere brutale opp og nedturer i aksjekurtsen, som vel kan være styrt at proffe aktører som ønsker innpass på bekostning av småinvestorer.