Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Denne sammenhengen har ledelsen i BGBIO ganske sikkert kjent til da CEO tidligere i vår uttalte at han anså det som 80% sannsynlig at Bemcentinib ville ha positiv effekt på Covod-19. Det var nok ikke noe tall tatt ut av luften, men basert på kjennskap til vitenskapen rundt dette.

Jeg tror vi kan glede oss til BGBIO kommer med en børsmelding vedrørende Bemcentinib sin effekt mot Covid-19. Denne artikkelen bare forsterker min tro på at vi får meget hyggelige og kursdrivende nyheter. Og det skjer trolig før Jul. Stay tuned!

4 Likes

BGBIO: BERGENBIO PRESENTS DATA ON ANTI-AXL ANTIBODY TILVESTAMAB AT 32[ND] ENA SYMPOSIUM

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=515367

4 Likes

Eller bare for å ta med hele setningen før fra abstract:

…’Strikingly, deleting AXL, but not ACE2, signicantly reduces infection of pulmonary cells by the SARS-CoV-2 virus pseudotype. Soluble human recombinant AXL, but not ACE2, blocks SARS-CoV-2 virus pseudotype infection in pulmonary cells. Taken together, our ndings suggest AXL may play an important role in promoting SARS-CoV-2 infection of the human respiratory system and is a potential target in future clinical intervention strategies.

Så aksjen åpner ned ja. Selvfølgelig gjør den det.

Tror nok vi skal være bevisst at en såpass potent aksje som BGBIO vil tiltrekke seg investorer som ikke går av veien for å bruke de knep de kan for å få småinvestorer til å selge sine aksjer billig. BGBIO er primært et selskap som fremforsker kreftmedisin. Men i forbindelse med Covid-19, så tyder vitenskapen på at Bemcentinib vil ha positiv effekt. Dersom dette blir påvist gjennom de pågående studiene i Indioa, SA og UK, så kan man være rimelig sikker på at TM og andre aksjonærer vil få en kraftig forumevekst den dagen meldingen treffer markedet. For da vil det jo åpne seg et marked hinsides enhver fantasi.

Jeg tror det er mot denne bakgrunnen man må se de kursutslagene som vil komme frem mot den dagen en meldinge kommer og bekrefter/avkrefter Bemcentinib sin effekt mot Covid-19. ,Men i den grad man har tillit til at vitenskapen har rett mhp AXL og ACE2 reseptorer og Covid-19, så bør man ignorerer kurtsutslagene og holde fast på det fundamentale. Gjør man det, da selger man ikke sine BgBio aksjer for glassperler og småpenger, da legger man aksjene på kistebunnen og kaster nøkkelen. Lykke til! Julen kan komme overraskende tidlig til oss BGBIO aksjonærer. :wink:

5 Likes

Gode betrakninger og jeg er helt enig. Er nok mange småfisker som kan komme til å angre om de selger seg ut før data fra pågående studier blir publisert.

For min egen del så sitter jeg grådig stille i båten. Har vært med siden IPO og har bare blitt mer overbevist om at dette skal gå bra siden det, så har kjøpt litt mer. Prøver å ikke følge kursutvikling så mye dag til dag, men er litt vanskelig å la være. :slight_smile:

Det er vel den samme artikkelen som jeg postet lenke til på fundamentaltråden 11. september. Link.

Venter fortsatt på at noen opplyste kan svare på spørsmålet jeg stilte om et av poengene i diskusjonsdelen i artikkelen.

Kanskje @Bra_Britt kan belyse litt for oss. Takk på forhånd.

Interessant spørsmål du reiser og vi kan jo håpe på at noen med medisinsk kompetanse kan gi et svar. Men da jeg gikk inn i artikkelen og leste den delen som stod under “discussion” så avsluttes den delen med følgende:

“Taken together, our findings demonstrate AXL’s indispensable role in facilitating SARS-CoV-2 infection. We anticipate that upon further validation and mechanistic understanding, our findings will contribute to the development of therapeutic solutions to COVID-19.”

Dette skulle jo tyde på at AXL spiller en viktig rolle ved Corona-infeksjon og dersom AXL-hemmeren Bemcentinib bidrar til å hin dre Covid-19 viruset adgang til kroppens celler så vil adgangen bli begrenset til ACE2 reseptoren. Når denne reseptoren har begrenset utbredelse i åndedrettsorganet, slik at Covid-19 må benytte AXL som inngang, skulle Bemcentinib kunne gi positiv effekt for pasientene.

Når CEO BgBio både gir uttrykk for at han mener det er 80% sannsynlighet for at Bemcentinib vil ha positiv effekt, samt er såpass sterk i troen at BGBIO går i gang med å planlegge egne studier utenfor ACCORD, mens de var fortsatt var del av ACCORD-studien, så sender det meg sterke signaler om at Bemcentinib faktisk kan vise seg å ha positiv effekt. Og sannsynligheten for positiv effekt er trolig større enn for det motsatte utfallet.

Når vi vet hva et positivt resultat vil ha å si for aksjekursen til BGBIO, så mener jeg det er all grunn til å ha et lodd i denne. Jeg velger å holde fokus på det fundamentale og ignorere brutale opp og nedturer i aksjekurtsen, som vel kan være styrt at proffe aktører som ønsker innpass på bekostning av småinvestorer.

4 Likes

SITC abstract er tilgjengelig :nerd_face:

Conclusions
Overall, bemcentinib in combination with pembrolizumab was well-tolerated and shows promising clinical activity in AXL-positive immunotherapy refractory disease. Updated survival and translation/biomarker data will be presented.

https://sitc.planion.com/Web.User/AbstractDet?ACCOUNT=SITC&ABSID=13734&CONF=SITC20&ssoOverride=OFF&CKEY=

17 Likes

Når du søker på pembrolizumab (Keytruda) dukker det opp interessante artikler. Først en om svimlende summer for behandling. Og så at Helse Sør-Øst har godkjent Keytruda etter hemmelige prisforhandlinger.

Budsjettkonsekvensene er store, men innføring av pembrolizumab i førstelinjebehandling av ikke-småcellet lungekreft vil føre til redusert bruk og dermed redusert kostnad til immunterapi i senere behandlingslinjer. Kostnaden for behandlingen er fortsatt høy, men behandlingen regnes som kostnadseffektiv når en tar hensyn til det absolutte prognosetap for pasientgruppen som omfattes av metodevurderingen som er gjennomført.

Lungekreft er den vanligste kreftform i verden. I Norge er det den nest hyppigste kreftform hos både menn og kvinner.

Kan du gjøre meg en tjeneste å søke på uv1 og oncos-102 og ?

Dette er sært. Her presenterer de superlovende resultater og det er knysst i tråden?! Hvor er alle ? :smiley:

@Boykie har du lest?

Kan du linke?

De er linket rett over her av drdr:)

se der ja! takker : )

Var det noe nytt her da? Dette ble vel presentert i slutten av Juni. Får se hva de oppdaterte resultatene er på SITC.
Dette ble tatt med et skuldertrekk, og sell on news i Juni. Personlig synes jeg det er meget lovende at 6 av 7 AXL positive cpi refractory pasienter responderer etter dosering med Bemcentinib.
Mer komplette data får vi vel i slutten av Januar på WCLC.

Men før det ASH og AML tidlig Desember. Det er vel den store triggeren spør du meg. Kommer det et partnerskap inn mot fase 3?

Og mellom alt dette vil det dryppe nyheter om Covid19. Bonusround!

7 Likes

Er den PFSforskjellen presentert før? Det har jeg ikke fått med meg. Dette er dette de skal oppdatere med flere pasienter nå? Vi jo si det er veldig viktige resultater :slightly_smiling_face:

1 Like

Jupp. Mener det ble presentert i slutten av Juni. Desto mer interessant på SITC :+1:

1 Like

Får undersøke det senere! Kan ikke huske🙂

Available online: 12 Oct 2020

Decoding cancer’s camouflage: epithelial-mesenchymal plasticity in resistance to immune checkpoint blockade

The most advanced clinical stage selective small molecule AXL kinase inhibitor is bemcentinib (BGB324, formerly R428)[[159] [166]. Bemcentinib is currently in phase II development for a variety of malignancies including NSCLC (NCT03184571), mesothelioma (NCT03654833), triple-negative breast cancer (NCT03184558), and melanoma (NCT02872259) in combination with pembrolizumab. A recent presentation of results from an ICB-naive, advanced NSCLC cohort treated with bemcentinib and pembrolizumab (NCT03184571)

AXL Bemcentinib Selective TKI

NSCLC II NCT03184571
Mesothelioma II NCT03654833
Breast cancer II NCT03184558
Melanoma II NCT02872259

1 Like

En ting jeg har grublet litt på i forhold til covid studien. Blant pasientene som får bemcentinib her, vil det da være i samme grad som med kreft studiene at de pasientene som er AXL positive at det er de som vil ha best effekt? Mens de andrevil da ikke ha samme nytte av medikamentet? Det er vel kanskje også noe sammenheng mellom de som blir veldig syke og om de er veldig AXL positive. Slik jeg har forstått det så er de som er AXL positive gjerne de som får verst sykdomsforløp.

1 Like