Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Helt enig @Scrivener. De kan jo ikke melde fpd når det allerede er gjort i Accord. Det er jo samme studie, og de begynner ikke på ny!

4 Likes

Ikke relatert til Covid-studien

1 Like

Med SA og India bør vel meldes?

SA, fra melding 24.09:
“Alle nødvendige godkjenninger er nå mottatt, og selskapet vil dosere pasientene i nær fremtid. Selskapet vil gi en videre oppdatering etter hvert.”

Accord, fra melding 28.09:
“Rekruttering av pasienter vil ta til igjen i løpet av noen uker.”

India, fra melding 30.09:
"Pasient dosering i India vil starte i løpet av de neste ukene og vi forventer å
kunne oppdatere markedet i nær fremtid."

…så vi bør vel høre noe snart :slight_smile:

7 Likes

Selvsagt. Det er nye studier.

Ja, for teknisk analyse gir alltid riktig svar… :man_facepalming: https://e24.no/boers-og-finans/i/41qJEG/ukens-investtech-to-klare-kjoep-og-to-klare-salg

Jeg skulle gjerne hatt en web-leser som hadde filter mot alt av tekniske analyse. 99 % waste i mine øyne.

4 Likes

Er BGBIO nevnt i den artikellen?

1 Like

BerGenBio ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for å komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften.

Det er gitt salgssignal fra flere formasjoner, nå senest en rektangelformasjon med kursmål på ca 28 kroner.

Aksjen har støtte ved cirka 25 kroner og motstand ved 36-37 kroner. Meget høy risiko.

Tja. Jeg synes nå Bingoen står sterkere nå enn når den var både på 40 og 50 kr. Fundamentalt sett.

3 Likes

Enig. Forfatteren har bare sett seg blind på grafen.

Vi har jo en short på ca 760k aksjer, #49 KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE på aksjonærlisten har ca 137k aksjer, solgt seg ned fra +1 mill siden slutten av september og #4 VERDIPAPIRFONDET ALFRED BERG GAMBA har redusert med ca 500k aksjer.

Det er ikke nødvendigvis fasite, men trolig en stor årsak til at kursen er strupet ned slik som den er pdd.

1 Like

Det ordner seg sikkert. Det var en kjedelig uka mht Covid. AXL presentasjon viser seg at vi er på riktig spor. :sparkles: :boom:

Screenshot 2020-10-16 at 16.27.41

1 Like

Har egentlig forundret meg litt over kursfallet den siste tiden, men om man ser på kursbevegelsene og det tekniske. Har jeg kommet til at det må foregå en synkronisering av normalfordelingen i forhold til kursen? Robotene jobber tydeligvis målrettet…

Bemcen. virker potensielt for kreft og Covid-19. Men hva om de første resultatene ikke viser ønsket virkning., la oss si mot Covid-19. Reduserer det da sjansene for effekt mot kreft og vice versa?

Nei. Det vil det ikke.
Bemcentinib er under utprøving i en rekke kreftformer hvor den allerede viser god effekt. De studiene hvor de har kommet lengst er AML og NSCLC (lungekreft).
Sistnevnte studie presenter resultater 9. November på SITC konferansen. Da i cohort B i studiet hvor de doserer pasienter som har sluttet å respondere på Keytruda. Mercks cpi blockbuster. Så langt har 6/7 (86%)Axl positive pasienter respondert.
Nå er de valgt ut til en muntlig presentasjon der hvilket betyr at fagmiljøet finner resultatene meget interessante.
Blir spennende å se, og jeg tipper Merck også følger veldig nøye med. Jeg er ganske sikker på at de vil ha bemc i sin portefølje for å styrke/befeste Keytruda sin posisjon i markedet.

Videre kommer endelige resultater fase 2 fra AML studiet i Desember. Her har de meget gode resultater, og dette vil de kunne ta inn i fase 3 i 2021.

I tillegg kjøres det en rekke «investigator sponsored» studier med bemc. Her betaler sykehus/institusjoner for studien.
Hvorfor? Jo fordi de har troen på Axl hemming og bemcentinib. Ingen andre norske bioteks er i nærheten av denne oppmerksomheten.

Dessverre overskygger covid19 det fundamentale i aksjen.

26 Likes

Muligens opptak i nye covid studie?

13 Likes

Meget bra oppsummering. Mye tyder på at AML går inn i fase 3 med keynote
om at det øker overlevelse på sikt. NSCLC har jeg ikke satt meg inn i , men det
kommer garantert flere indikasjoner. Ser at keytruda nå er godkjent for fase 3 andre linje behandling av Non Hodgkins og her kan jo fint Bemcentinib være en fin kombi.
Har likevel stor tro på at Bemcentinib kan dempe betennelse i Covid. Interessant at vaksiner og flere opphausete behandling faller fra en etter en. Får håpe på oppstart kommende uke i England og India. Mange forskere som tviler på at det oppnåes immunitet og da blir vi jo ikke kvitt viruset.

2 Likes

Det er ennå et stykke frem for Bemcentinib mht Covid.
Hvis vi likevel tar sjansen på å tenke konsekvensen av at Bem inkluderes i behandlingen Covid, så husk at det ikke nødvendigvis er en Covid-spesifikk effekt, men heller en supprimerende effekt på inflammasjon generert av et random agens.
Da er det ikke urimelig å tenke at Bem kan brukes på langt flere infeksjonstilstander som en adjuvant behandling i tillegg til f.eks antibiotika ved bakterielle infeksjoner og med et potensiale ved alle virusinfeksjoner.

5 Likes

@Rivorud takk for deling av en flott twittermelding. Det viser som jeg tenkte at ACCORD study smitter. Med de utfordringer Covid gir i verden tror jeg at alle har fokuss på hva skjer i andre land, studier og ikke minst titter forbi hva de topp 20 BigPharma tilbyr som muligheter i vaksin.

Teamet i BergenBio, lykketil!

2 Likes