Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Fint innlegg!

Men som en som er opptatt av språk
(og skriver/snakker tre flytende, ett av dem engelsk): jeg henger ikke med i ordbruken.

Kan vi oversette ord til norsk når vi skriver norsk? (En kardiolog kjenner mange faguttrykk…)

Men, som sagt, godt innlegg!!

1 Like

Er det budskapet du ikke skjønner, eller er du ute med rødpennen mtp setningsbygging @Schrivener? :sweat_smile:

Hovedbudskapet: på samme måte som at bemcentinib kan brukes som behandling ved ulike kreftformer, så kan det tenkes at eventuell effekt på Covid vil åpne dørene for at bemcentinib også kan brukes som del av behandlingsregimet ved andre infeksjonssykdommer.

Var det oppklarende?

1 Like

Jaja. Så ble det misforstått.

Jeg skjønte innholdet, ellers hadde jeg neppe sagt at jeg syntes det var så fint. Det var noen få medisinske termer jeg ikke kjente og gjerne skulle ha forstått, men jeg tar et søk senere.

For innlegget var spennende. Takk for at du delte.

Uten å være breial, men det er absolutt en fordel å kunne bruke Google aktivt om man investerer i biotek uten faglig tyngde… :slightly_smiling_face:

1 Like

Det er allerede en god del forskning rundt bemcentinib og andre virussykdommer, ebola, zika og influensa har vært diskutert her tidligere.

Jepp, det var vel det som gjorde veien kort til accord.
Men her kan det hende at anvendelsesområdet er vesentlig større enn de enkeltstående virus som er nevnt. Det er uhyre spennende.
Men først trengs covidbevis.

Joda. Jeg har også tro på at det vil gi resultater, og slik det ser ut trenger de ikke være sylskarpe for at Bemc kan få en plass i behandling mot Covid19, samt andre eksisterende og kommende virus.
Om Bemcentinib hadde blitt tatt inn i SOLIDARITY ville det vært fantastisk, men Acalabrutinib (som også er i Accord) er allerede et godkjent preparat fra AZ. Tror pr nå at SOLIDARITy kun tar inn allerede godkjente medikamenter.

Men jeg velger å holde fokus på ballen, og det er resten av pipelinen.
Bergenbio har pr i dag i 3 studier de kjører selv. Utover det er det 8 studier (inkl ACCCORD) som er sponset. 8 stykker!

Vi får data fra Bergamo trial på ASH i Desember. Denne kjøres av https://www.emsco.eu/clinical-research i Frankrike og Tyskland. Her har vi altså europeiske spesialister som synes Bergenbio sin resultater innen AML/MDS er såpass spennende at de kjører på et eget studie. Man tenker sitt…

Videre kan vi fra Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Centera Johns Hopkins vente interim avlesning fra Glioblastoma innen utgangen av året. Kun 5 pasienter, men krysser Bemcentinib blod-hjerne barrieren vil det være et gjennombrudd.

Så har vi melanoma på Haukeland.

Bemcentinib og Docetaxel innen Nsclc på UT Soutwestern samt studie på buksspytt på sistnevnte sykehus. Siste er vel ikke helt i gang.

Og til slutt siste melding fra selskapet om FPD i studiet med Merck på Mesothelioma. Kjøres på 3 sykehus i UK. 74% av alle pasienter utrykker AXL. Blir spennende å se resultatene derfra…

I tillegg får vi mer info om Tilvestamab i neste lørdag. Hva tenker de her?

Noe sier meg at Bemcentininb med sin enkelhet kan få en stor plass i fremtidens behandlingsregimer, så jeg sier som Richard Godfrey: “Watch this space!”
Mener samme mann sa ganske tydelig at vi kunne forvente samarbeidsavtaler denne høsten. Var på en av presentasjonen nå i høst, så her kan det smelle lenge før vi får noe fra Covid19! (noen som husker hvor dette ble sagt?)

Og jeg glemte jo NSCLC Keytruda og chemo refractory interim 9. November. Holy moly det mye greier på gang…! God helg!

15 Likes

Personlig håper jeg på fase 3 i AML indikasjonen foran lunge, om de må velge, men kjører kanskje begge deler med samarbeid med Merck på lunge? Grunnen til at jeg tror AML er sikreste kort er blant annet fordi den uselektiv AXL hemmer fra Japan gjorde det svært bra i AML som monoterapi for en undergruppe av AML pasientene med FTL3 mutasjon, noe de raskt fikk FDA godkjenning for. Problemet med deres medisin er en helt grusom toksisitetet, et problem Bemcentinib fint rir av.

På denne måten “vet” man at AML tallene for Bemcentinib kommer til å være strålende og det er bare å laste opp eller ihvertfall sitte stille i båten.

Også glad for alle investigator-drevne studiene, som skrevet over så er ikke andre bioteks i Norge i nærheten en gang. Både glioblastom og mesotheliom vil kunne gi resultateter ganske raskt da forventet overlevelse for disse pasientene er elendig, helt til Bemcentinib kommer på da hehe.

5 Likes

Jeg har latt det litt synke inn. Men holyshit denne twitt kan være en gamechanger! :boom: :sparkles: :100:

Vi vil se i de uker som kommer.

6 Likes

Siste oppdatering fra SOLIDARITY:

CONCLUSIONS These Remdesivir, Hydroxychloroquine, Lopinavir and Interferon regimens appeared to have little or no effect on hospitalized COVID-19, as indicated by overall mortality, initiation of ventilation and duration of hospital stay. The mortality findings contain most of the randomized evidence on Remdesivir and Interferon, and are consistent with meta-analyses of mortality in all major trials. (Funding: WHO.

Usikker hvor mye man kan stole på en tweet, men han fyren som er pharmacist har skrevet: New drugs will be Soon added to SOLIDARITY trial : Acalabrutinib “capsule” (BTK) inhibitor “lymphoma drug” Potential candidates MEDI3506 IV Inj– anti-IL-33 monoclonal antibody Bemcentinib Capsule – AXL inhibitor All these drugs are currently part of UK ACCORD mega trial #COVID19

7 Likes

Vil jo tro at BgBio kommer litt mer i fokus dersom Bemcentinib blir valgt ut til en WHO test. Det i seg selv gir ingen garanti for at det funker, men samtidig er det vel neppe tilfeldig at den medisinen er blant de utvalgte. Blir noen spennende uker fremover…

3 Likes

Remdisivir / Gileaed Februar 2020 god for 78mrd USD isch 740mrd NOK hadde en økning i Mai med isch 36% isch 266mrd NOK. Som dere se i grafen, det blitt bare igjen borte. Hvor mye er BGBIO verdt, hva er potensjalen? Yep, kanskje veldig enkelt stilt frem av meg. Bare en drøyt del av sannheten i det holder for meg. For å komme i møte kritikere, ja biotek er alltid høy risk!

Screenshot 2020-10-18 at 12.28.01

266 milliarder for bemcentinib er akkurat passe🤣

Rett over 3000’/aksje. Akkurat dit vi skal det

3 Likes

fra 1.01.20 BergenBio

https://soundcloud.com/user-368296438/recyl-hellige-oystein-og-champagnetrading?fbclid=IwAR1BLXFBjk8ew403mwFtBEj36lrs8zxI21no6a3btzNGtRnJYsvslv3f3jw

Aksjesladder var faktisk før rykter om WHO Solidarity Studien.

4 Likes

Vurderer å ta et lodd på 5k aksjer i Bb, men fornuften i meg sier at det er på grensen til galskap. Har ingen forutsetninger for å mene noe om Bemcintinib eller biotek generelt, men hvis denne behandlingen har så gode egenskaper som så mange mener, hvorfor gjenspeiles det ikke i aksjekursen? Og i hvilken grad har man klart å måle effekt? Og hvor godt dokumentert er det? Håper noen klarer å vekke gambleren i meg.

95% av investorene der ute har akkurat de samme spørsmålene som deg. Det er en av fordelene med denne bransjen, hvis man bruker litt tid på den, resten av investoruniverset har ikke peiling.

Det må presiseres at risikoen er høy og at ingenting er fullt bevist. Når fasiten ligger på bordet så er det for sent, så her må man være villig til å ta risiko hvis man vil være med.

2 Likes

Virus må inn i celler for å formere seg.covid og endel andre virus bruker reseptor/dør på
Celleveggen for dette. Bemcentinib blokkerer dette og hindrer dermed virussykdom/ inflammasjon i celler og bindevev.Dette er problemet med covid-19 at det blir en kraftig betennelsesreaksjon i luftveier ,men også flere andre organer. Kan det dokumenteres effekt så
Kan den gå skyhigh.

3 Likes

Søndag ble det registrert 88 nye smittetilfeller av coronaviruset i Norge. Dermed er det resgistrert 16.457 smittetilfeller siden utbruddets start. Siste 14 dager er det registrert 30,4 smittede per 100.000 innbyggere i Norge.