Joda. Jeg har også tro på at det vil gi resultater, og slik det ser ut trenger de ikke være sylskarpe for at Bemc kan få en plass i behandling mot Covid19, samt andre eksisterende og kommende virus.
Om Bemcentinib hadde blitt tatt inn i SOLIDARITY ville det vært fantastisk, men Acalabrutinib (som også er i Accord) er allerede et godkjent preparat fra AZ. Tror pr nå at SOLIDARITy kun tar inn allerede godkjente medikamenter.
Men jeg velger å holde fokus på ballen, og det er resten av pipelinen.
Bergenbio har pr i dag i 3 studier de kjører selv. Utover det er det 8 studier (inkl ACCCORD) som er sponset. 8 stykker!
Vi får data fra Bergamo trial på ASH i Desember. Denne kjøres av https://www.emsco.eu/clinical-research i Frankrike og Tyskland. Her har vi altså europeiske spesialister som synes Bergenbio sin resultater innen AML/MDS er såpass spennende at de kjører på et eget studie. Man tenker sitt…
Videre kan vi fra Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Centera Johns Hopkins vente interim avlesning fra Glioblastoma innen utgangen av året. Kun 5 pasienter, men krysser Bemcentinib blod-hjerne barrieren vil det være et gjennombrudd.
Så har vi melanoma på Haukeland.
Bemcentinib og Docetaxel innen Nsclc på UT Soutwestern samt studie på buksspytt på sistnevnte sykehus. Siste er vel ikke helt i gang.
Og til slutt siste melding fra selskapet om FPD i studiet med Merck på Mesothelioma. Kjøres på 3 sykehus i UK. 74% av alle pasienter utrykker AXL. Blir spennende å se resultatene derfra…
I tillegg får vi mer info om Tilvestamab i neste lørdag. Hva tenker de her?
Noe sier meg at Bemcentininb med sin enkelhet kan få en stor plass i fremtidens behandlingsregimer, så jeg sier som Richard Godfrey: “Watch this space!”
Mener samme mann sa ganske tydelig at vi kunne forvente samarbeidsavtaler denne høsten. Var på en av presentasjonen nå i høst, så her kan det smelle lenge før vi får noe fra Covid19! (noen som husker hvor dette ble sagt?)
Og jeg glemte jo NSCLC Keytruda og chemo refractory interim 9. November. Holy moly det mye greier på gang…! God helg!