Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Muligens utfall idag er likevel kursnedgang. Voleon øker hvergang shortposisjon med nyheter og kollega biotekselskap kom med meget dårlig utfall som kan påvirker noe balanser med gearing så inndekking må bli tatt.

De fleste her med TA har kanskje fått med seg at TA innenfor biotek kanskje ikke gjelder i flere tilfeller.

@Parov som @Multiple indikerer et kvarter til få timer

Det vil vel skje umiddelbart når det gjelder Covid 19.

1 Like

At covidstudien er i gang er ekstremt godt nytt ifht å få shorterne til å dekke seg inn.

Kan de sitte når det nærmer seg SITC og resultater i lungekreft? Kan de sitte når hypen mot Q3 og oppdatering på covidstudien kommer? Kan de sitte når de skal slippe meget etterlengtede data i AML på ASH?

Jeg vil tro dette var vendepunktet for BGBIO framover de neste månedene.

5 Likes

Spørsmålet er i hvilken grad shorterne har vurdert fundamentale data overhodet. Når man leser deres hjemmeside kan man lure på dette.
Men etterhvert som kursen stiger så vil algoritmene deres uansett trigge tilbakekjøp, og da er det like greit at de venter litt, så bidrar de til ytterligere oppgang. :laughing: :clamp: :shorts:

Så blir det de som setter seg inn i fundamentale data som får gevinsten, og shorten som taper.

2 Likes

Jeg tolker det ikke dithen at dette ekskluderer bemcentinib, som har vært testet i mennesker i mange år. Det er vel heller helt nyutviklede kandidater som ikke har vært testet i mennesker enda de tenker på her?

Riktig. Og vi har jo fasiten: De har inkludert bemcentinib.

1 Like

Korrekt, jeg leste ikke nøye nok. Jeg tenkte på WHO sin SOLIDARITY studie, men dette var jo ACCORD. Ønsketenkning som spilte meg et puss.

AXL Inhibition Enhances MEK Inhibitor Sensitivity in Malignant Peripheral Nerve Sheath Tumors

http://www.fortunejournals.com/articles/axl-inhibition-enhances-mek-inhibitor-sensitivity-in-malignant-peripheral-nerve-sheath-tumors.html (DOI)

Received: 03 August 2020; Accepted: 04 September 2020; Published: 27 October 2020

Dysregulation of the receptor tyrosine kinase AXL is known to promote cancer cell growth and survival in many sarcomas, including the rare subtype, malignant peripheral nerve sheath tumors (MPNST). MPNSTs are largely chemoresistant and carry a poor prognosis. AXL is an attractive potential therapeutic target […]. However, the effect of AXL inhibition on MPNST development and progression is not known. Here, we investigated the role of AXL in MPNST development and the effects of AXL and MEK1/2 co-inhibition on MPNSTs.

R428, an AXL-specific inhibitor, is not in clinical trials but has been found in preclinical studies to inhibit the growth and migration of erlotinib-resistant head and neck cancer cells (we did not use R428 in the present study owing to an institutional regulatory obligation to the pharmaceutical company).

Inhibition of AXL may enhance the sensitivity of MPNST to other targeted therapies; therefore, a therapeutic strategy that includes targeted inhibition of AXL in addition to other targeted or chemotherapeutic agents may result in more potent anti-MPNST effects, and improve the treatment options for MPNST patients.

(Bemcentinib, also known as BGB324 or R428)

De bruker altså ikke R428 (Bemcentinib) i akkurat denne studien, men den nevnes om en alternativ AXL-hemmer.

2 Likes

De beklager jo nærmest at de ikke har brukt Bemcentinib hehe

Gjenopptakelsen av ACCORD i UK starter om få dager. Bemcintinib er første-kandidat i ACCORD.

Oppslag fra i går i The Pharmaceutical Journal (fra Royal Pharmarceutical Society i UK):

In addition, on 28 April 2020, the Accelerating COVID-19 Research & Development (ACCORD) platform was launched, a collaboration between government, industry and research organisations that aims to reduce the time taken to set up clinical studies for new COVID therapies from months to weeks. ACCORD will rapidly test potential drugs through early stage clinical trials and, if they show promise, will feed them into the UK’s large-scale COVID-19 studies, such as RECOVERY. Bemcentinib, an AXL kinase inhibitor, will be the first to begin phase II studies across the UK within the next few days.

Further potential treatments will be rapidly fed into ACCORD as the programme rolls out over the next few weeks.

Redigert i etterkant: Jeg ser nå at opplysningen i artikkelen kanskje ikke er ny og heller sikter til første pasient i våres, og at de bare oppdaterer fortløpende i denne artikkelen. (Det som er nytt, vil da stå øverst i artikkelen.) Jeg lar dette innlegget stå, så får folk selv vurdere.

6 Likes

Etter å ha sett denne og mtp at ingen andre medisiner virker mot covid er nok dessverre sjansen for at bemcentinib virker veldig liten. Skulle den ha noen virkning må den nok testes i vesentlig større skala (10000) før den blir godkjent i noe land.
Reagerer også på at det er 12 sykehus i to land som skal brukes i forsøket, noe som etter min vurdering tyder på at de er på utkikk etter helt spesielle syke personer og ikke den generelle syke personen. I utgangspunktet florerer det jo av covid syke personer i disse landene. Og da tolker jeg det som om medisinen vil være begrenset til kun å hjelpe enkelte med spesielle symptomer.

Dette er etter min mening helt bak mål.

1: fordi annen medisin ikke funker, så funker ikke bemcetinib? Logikken her er mildt sagt uforståelig… Hvis forskere og leger tenkte slik, hadde vi ikke hatt mange behandlinger å tilby. Rasjonalet bak bemcentinib gir mening, rent biologisk. Da må det en klinisk studie til for å bevise effekten.

2: at de er ute etter spesielle pasienter er også noe jeg tviler på. Et studie koster. En stor andel av kostnaden er per site som åpnes. I tillegg krever det mer arbeid per site som åpnes. Det behøves ikke 1000 sites for å rekruttere 60 pasienter i hver arm. Derfor har de landet på 12.

Håper dette klarer litt opp, skjønner også at det kan være utfordrende å være biotek investor hvis man ikke har noe fagkunnskap. Mye som er vanskelig å forstå selv med fagkunnskap.

6 Likes

Merkelige slutninger… så fordi ingen av medisinene som hittil er testet er funnet å gi effekt, så vil ikke Bemcentinib virke?

2 Likes

Da hadde det jo vært betraktelig rimeligere med en eller to sites og ikke 12. Vi snakker om 120 pasienter totalt.

Er veldig rasjonelt slik jeg ser det å ha en del siter. Motvirke det som skjedde i UK da smittetallene sank og de ikke fikk rekruttert til Accord. Jo flere siter, jo flere muligheter og pasienter å rekruttere fra. Tid er jo essensielt her.

3 Likes

Null hadde vært enda bedre eller?

Haha

Det rimeligste ville vært å lagt ned sjappa…

Kost/nytte?

1 Like

Det er jo ikke bergenbio som rekrutterer pasienter, det er det legene som gjør.

Kan være du misforstod min siste post, den var ekstremt sarkastisk. Jeg mener det er god risk/reward i å prøve seg i covid. Hvis behandlingen funker, og den trenger ikke funke veldig godt, så er vi som aksjonærer nok lykkelige. I tillegg har de spennende resultater i kreft og kommende data. Det er mye her som kan føre til kursløft. Jeg er veldig positiv til bergenbio.

I tillegg er de godt drevet og vel finansiert. Det kan bli fine julegaver i år :slight_smile:

2 Likes

Her kommer det nyheter på løpende bånd. 2 studier snart klar for fase 3.
Partner kan komme hver dag som helst . Uppfront betaling ?
Så har vi selvagt denne Coviden som krydder. Blir noen spennende uker fremover med oppstart India og Uk. Tror personlig dette kan gå veldig fort.

Reprising på vei ?

9 Likes