Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det holder nå. Kan du være så snill å slutte. Takk!

1 Like

Spørgsmålet i BGBIO er hvor vilde nyheder, der skal til for at den ikke falder på nyheder… :see_no_evil:

Her treffer du noe veldig viktig. Selskapet har gjennomført fase 2 studier i både NSCLC og AML og begge disse er vel ferdig rekruttert om jeg ikke tar helt feil?

Neste steg her vil være å gå videre inn i fase 2b / fase 3 studier for disse to indikasjonene. Er vel blitt hintet litt fra ledelsen om at de ønsker partner, men om dette er i form av at partner stiller med CPI/annet medikament, eller om det er snakk om en utlisensiering, det vil tiden vise.

På toppen av dette har man altså muligheten i Covid-19. ACCORD er straks oppe og går, og første pasient er dosert i Sør-Afrika. Dette kan gå fort å innrullere, og det er lov å håpe på at vi får effektdata allerede tidlig i Q12021.

@Hallakis håper du har rett, men vet vi egentlig at denne personen er dosert?

1 Like

Hvis man tenker bare covid for BergenBio så er Sør-Afrika er uinteressant for meg. Trenden er nedadgående.

India ser også en nedgang i infeksjoner

UK ser derimot en økning

Men det haster å få rekruttert og få undersøkt om Bemcentinib har en virkning eller ikke.

Ettersom sykdomsforløpet til Covid-19 er såpass kort, så er det ikke slik at denne pasienten er innrullert nå, men ikke får bemcentinib før neste måned. Jeg tipper at om pasienten ikke allerede er dosert, så skjer det i løpet av noen dager.

1 Like

Trenden er nedadgående i både sør afrika og India , men dette er ikke land som tester like bredt og hyppig som i UK og feks Norge. Antall innleggelser som teller.
Økende pågang i UK.

Selv med nedadgående trend, er det fortsatt 50 000 daglige smittetilfeller i India. Og i UK har jo viruset løpt helt løpsk.

Hvis du ser på kurven i UK, så sier du ikke det samme om om Sør Afrika om en måned eller to. Kun en måned siden de (SA) gikk inn i grad 1 av 5 lock down. Som du sikkert vet, så lagger smittetrykket før det eksploderer igjen ref UK/Europa.

2 Likes

Mener også at SA er helt annet organisert mht infrastruktur enn UK. SA har få sentralisert sykehus som gir mye mer mulighet til å koordinere deltakelse. Det gjør SA meget relevant uansett.

Sør-Afrika har ikke reduksjon nå.

India har reduksjon. Men husk også å se på folketallet: de siste to uker har India fått 815 000 nye bekreftede tilfeller.

De som er tvilende til antall sykehus som er involvert: Jeg er litt undrende til at folk som mangler kunnskapen vet bedre enn instanser og forskere som faktisk er involvert og kjenner situasjonen.

4 Likes

Accord studien presiserer kategori 3-5 pasienter vil bli inkludert i studiet. kat3 er innlagt pasient, mildt forløp men uten supplementær oksygentilførsel. kat5 er alvorlig med full skuv på O2 men ikke, intubert/ventilator.

Fra første runde av Recovery ser man at de hadde ett todelt fokus, Terapier for de svært alvorlig syke og antiviral terapi for de med mildere forløp som kan forhindre at de kommer til stadiet hvor de tar opp en ICU/ventilator. Om Bemcentinib viser seg å ha god nok effekt er det ikke usannsynlig å tenke seg det som førstevalg ved nyinnleggelser som tilnærmet profylaktisk dosering før pasientens forløp utvikler seg og man eventuelt trenger en større hammer (dexamethasone/plasma).

Jeg tar det nesten for gitt at BGBC020 vil også inkludere de pasientene som er på tidlig stadie, men i faresonen for alvorlige forløp. Edit: For å presisere så mener jeg da at rekruttering vil være en ikke-sak

1 Like

Jeg uttrykte meg kanskje upresist der. Det er klart det er noen forhåndsdefinerte kriterier for pasientinkludering. Det var et svar til posteren over som mente at de lette etter noen som skilte seg fra folk flest. Det er en misinformert antagelse i mine øyne.

Jeg er helt enig, rekrutteringen burde gå greit med økende smittetrykk. Problemet med det du skriver om profylaktisk behandling er at de som blir sykehusinnlagte, ikke er symptomfrie. Da ville de ikke vært sykehusinnlagt. Men at bemcetinib gitt på et tidlig stadie av sykdom har en effekt tror jeg snart vi får svar på. Jeg kunne godt tenkt meg å se hva som skjedde om bemcetinib derimot ble gitt til de som er smitte-eksponert, men ikke symptomatiske. Da snakker vi profylakse. Med bakgrunn i virkingsmekanismen, ville det vært svært spennende

MrKirie
Til info, om du ikke allerede har sett det: Muligheten for å utvide til å bruke bemcentinib profylaktisk har vært nevnt under en BGBIO-presentasjon i sommer.
(Se min kommentar ovenfor - en av de siste fra 9 juli)

3 Likes

Hvis Bemcentinib skal tas forebyggende, hvordan blir det i praksis? Hva skal forebygges og på hvilket stadium? Er det her snakk om covid og skal Bem i dette scenariet tas etter påvist infeksjon men før observert sykdom? Dvs som forebygging av alvorlig sykdom etter at man allerede er smittet?

Ulike forebyggingsscenarier ble omtalt i den nevnte presentasjonen i sommer.
Ett var helsepersonell som har blitt eksponert for smitte, og da forstod jeg det slik at man tenkte før man har fått påvist smitteoverføring. Dette kan begrunnes ved at ikke alle smittede har positive prøver + at det er lite bivirkninger av dette medikamentet.
Tilsvarende kan man vurdere profylakse hos nærkontakter eller utvalgte grupper i en sykehjemsavdeling der smitte har blitt påvist.
Mao samme prinsipp som man bruker ved utbrudd av smittsom hjernehinnebetennelse.

Beklager, mods rydder som vanlig opp.

Jeg har bygget posisjon i BergenBio de siste ukene, og fikk litt ekstra ganske billig i går. Slik jeg ser det så er det store sjanser for en god utvikling frem mot SITC og Q3.

Selskapet er godt finansiert, de har flere triggere den nærmeste tiden, og de har guidet flere saftige nyheter i løpet av året. Negative momenter er at aksjen virker å være infisert av dårlig stemning og at storparten av aksjonærene kun bryr seg om covid mens det er kreftbiten som er mest lovende og verdifull. I tillegg er det et shortefond som har funnet aksjen, og de bidrar med ekstra negativt trykk på røde dager.

Jeg forblir long, og venter gode ting og store overraskelser i nær framtid.

9 Likes

Økte litt på melding i går (og etter å ha realisert et mongo tap i PCIB). Shortsene jobber inntil videre imot oss, men jeg venter teppebombing av gode nyheter fremover, så forhåpentligvis skal de få kjørt seg! Tvitvi :slight_smile:

10 Likes

I påvente av at jeg får satt meg ordentlig inn i litteratur og data på PCI, for å gjøre meg opp min egen mening om den er liv laga, har jeg gjort det samme. Solgt PCIB og kjøpt BGBIO.

På kort sikt (ukene frem til jul) er spørsmålet nå hvor god den antivirale effekten viser seg å være. Det er noe usikkerhet knyttet til dette, men som vi har diskutert, finnes det data som indikerer at dette kan slå til. Regner det som en mulig god bonus.

På litt lenger sikt ser det uansett veldig lovende ut med de data som stadig kommer om AXL i ulike krefttyper. Den aller største delen av verdiene i selskapet ligger også i følge analytikere som har regnet på dette, her.

5 Likes

Jeg økte også i går. Tror som andre her at vi får et lite skred av gode nyheter her de neste ukene, og da ser jeg ingen annen mulighet enn at dagens kurs er altfor lav.

2 Likes