Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Bare for å klargjøre: Jeg etterlyste argumenter fra den som kom med en løs påstand om autogenerte artikler. Etterpå kom det innlegg (med argumenter!) som sa noe helt annet om artiklene, som tydet på et useriøst nettsted.

Man stiller ikke sterkt hvis man svarer med klovnefjes i stedet for argumenter etter henvisning til forskning om rasjonelle vurderinger.

Den som tror at menneskelig intuisjon er bedre enn algoritmer, kan f eks ta en titt på Cambridge Analytica. Eller ganske enkelt lese empirisk forskning om rasjonalitet og irrasjonelt.

En digresjon her inne? Ikke nødvendigvis. De som bruker algoritmer for å tjene på aksjer, forbedrer disse stadig og har en tendens til å tjene grovt.

PS. Jeg er nå den lykkelige eier av to klovnefjes, fra den samme avsender. Det er litt gøy, siden doktorgraden min nettopp er innen rasjonalitetsteori. Men en viss person bør lese retningslinjene for forumet. Eller oppdatere sine personlige algoritmer om folkeskikk.

10 Likes

Antall Shareville brukere som har bgbio har tatt seg opp de siste dagene:

5 Likes

Interessant at den flatet ut akkurat da meldingen om stans i ACCORD kom en av de siste dagene i juli. Og henter seg inn i disse dager. Der finner vi kanskje noen av de nye aksjonærene som har vært med på å ta i mot aksjene som shorten kan ha lånt fra FJARDE AP-FONDEN og dumpet ut i markedet?

2 Likes

Disclaimer: Legg merke til at det er ikke like mange punkter bakover i tid. Og foreløbig usikker på hvor pålitelig shareville antallet er

1 Like

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-treatment-covid-19

Så de godkjente et produkt som WHO sin studie viste hadde minimal til ingen effekt?

2 Likes

Prøver å tenke på en logisk og rasjonell forklaring på dette, men å komme frem til noe som ikke fremstår meget konspiratorisk er vanskelig…

Det var ikke det du gjorde.

Du skrev først en setning som ikke ga noe som helst mening før du redigerte innlegget ditt. Deretter har du skrevet en rekke ting om verdien av algoritmer osv, men ingenting som tilsier hvorfor du mener at man skal legge vekt på automatisk genererte artikler fra simply wall street.

Det som gjør deg til en klovn er at du forsøker å kverulere ved å ignorere all konteksten.

Min påstand om automatisk genererte innlegg fra simply wall street sto ikke alene. Den er en del av en kontekst. Denne konteksten inkluderer innleggene over mine hvor noen forsøker å dra i gang positiv stemning ved hjelp av spamartikler fra simply wall street, og hvor jeg i mitt innlegg henviser til 3 forskjellige genererte artikler fra simply wall street for å vise hvor like disse er, og gir min konklusjon (disse artiklene fra simply wall street er verdiløse).

Når du forsøker å vri diskusjonen vekk fra “denne artikklen på simply wall street er automatisk generert og inneholder null relevant informasjon som ikke er fullstendig åpenbar hvis du tar en kikk på regnskapet” til at jeg visstnok skal være uvitende om alt mulig og bør sette meg inn i big data, rasjonalitetsteori, verdien av algoritmer og cambridge analytica …

Så ser jeg ditt åpenbare ønske om å kverulere, og sier “gjerne, kjøp deg innsidermedlemskap så skal vi ta det på chat.” Jeg liker en god krangel, men jeg ser dine kveruleringsforsøk for det de er, og gidder ikke forsøple denne tråden med 30 innlegg fram og tilbake. Jeg gir deg en klovneemoji for forsøket fordi for meg var det så usaklig det du skrev at det ikke var verdt mer.

Men for all del, kjør på. Kanskje du mener artikler på simply wall street har stor verdi. I så fall er min mening at du trenger økonomisk verge.

5 Likes

Vanskelig å unngå å tenke på en person som ikke bryr seg om vitenskap, men primært om han selv blir gjenvalgt.

Men at press fra administrasjonen fører til at remdisivir blir godkjent, er jo ikke ensbetydende med at leger bruker den på covid-pasienter.

Men, et viktig poeng, her fra Bloomberg:

The approval of remdesivir, sold under the brand name Veklury, will allow Gilead to market the drug and talk about its benefits to doctors, nurses, and patients. That could help solidify its position as a go-to medicine for Covid-19 patients even as other drugs for the disease begin to reach the market.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-22/gilead-virus-therapy-remdesivir-gains-approval-from-fda

Remdesivir var allerede godkjent som emergency use, så dette er jo ikke uventet. Har ingenting å si for bgbio eller andre. Remdesivir virker ikke godt nok til at det har en meningsfylt innvirkning på pandemien, så her er det rom for forbedring.

1 Like

Jepp, og vi ser jo av dennne godkjennelsen hva som er nødvendig for å kunne få en full godkjenning hos FDA. Og vi vet fra før av hva som er nødvendig for å kunne få en midlertidig godkjenning. Jeg synes det er bull. Studiene til Bergenbio er uansett lagt opp slik at de randomiserer med standard of care, så det vil ikke være problematisk å fortsette om andre land adopterer dette raskt.

1 Like

Sånt trenger vi, pro-aktiv management!

23.10.2020 07:00:11: BERGENBIO VIRTUAL R&D DAY - 06 NOVEMBER 2020

Bergen, Norway, 23[rd] October 2020 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical -stage biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for severe unmet medical need, is pleased to announce that it will host a virtual R&D Day on 06 November 2020 from 13.00 CET. The event will feature independent experts highlighting the role of AXL kinase as an essential mediator of the biological mechanisms underlying life -threatening diseases. The presentations will focus on the role of AXL in specific disease areas including oncology, fibrosis and infectious disease such as COVID-19. Each presentation will be followed by a Q&A session. A preliminary program for the event is outlined below. To register, please click here (bergenbio@consilium -comms.com?subject=I%20would%20like%20to%20attend%20the%20BerGenBio%20Virtual%20 E vent).sterk tekst

4 Likes

Her er mer info for den som foretrekker å unngå synsing om hva anerkjennelsen av Remdesivir betyr i praksis:

The drug was approved less than two weeks before Election Day, amid a campaign overshadowed by the pandemic. Mr. Trump, widely criticized over his administration’s handling of the crisis, has repeatedly promised a “cure” as the virus spreads to all corners of the country, and skeptics have expressed concerns about the politicization of health agencies.

Before its approval, remdesivir did not go through an outside panel of experts, called an advisory committee. But Dr. Peter Lurie, a former associate commissioner with the F.D.A. who is now president of the Center for Science in the Public Interest, said that was not unusual.

“The F.D.A. tends to pick for advisory committees those drugs that are most novel and those that present safety issues, and those that are close calls with respect to effectiveness,” Dr. Lurie said. “This is not a blockbuster drug. This is not some massive breakthrough. It’s a drug that appears convincingly to benefit patients, but it’s not some kind of miracle cure.”

A study of more than 11,000 people in 30 countries sponsored by the World Health Organization found that the drug failed to prevent deaths in patients with Covid-19.

Remdesivir, which was originally developed as a treatment for Ebola and hepatitis C, interferes with the reproduction of viruses by jamming itself into new viral genes.

The F.D.A. approval Thursday did not apply to the entire population that was covered under the agency’s emergency authorization in May.

That emergency authorization allows doctors to use the drug on hospitalized pediatric patients weighing between 3.5 kg and 40 kg or hospitalized pediatric patients less than 12 years of age who weigh at least 3.5 kg. Clinical trials assessing the safety and efficacy of the drug in this pediatric patient population are still continuing, the F.D.A. said.

Shares of Gilead Sciences, the company that makes remdesivir, rose on Thursday amid news of the F.D.A. action.

Så det virker som en ganske begrenset pasientgruppe som kan få foreskrevet Remdesivir.

Jeg har tweetet en triggerliste med håndfaste datoer. Lik og retweet så flere blir kjent med muligheten.

Kan ta bort det støtende bildet av det ufyselige kvinnemennesket slik at vi kan holde oss til tema :wink:

5 Likes

La oss holde tråden til tema :slight_smile:

Da takker jeg for meg her inne. En stor takk til dem som gir mye og bidrar til at denne tråden har et høyt nivå (f eks @Multiple).

PS. Denne reaksjonen kom etter et innlegg som admin nå har slettet. Takk til admin for bra arbeid. Lykke til videre!

1 Like

Kan virke som at sterke krefter presser kursen ned med den minste tegn til kursoppgang.

Meget kortsiktig vil et etablert brudd opp gjennom kr 29 være et positivt teknisk tegn. Men så spørs det om shorts tillater det?

1 Like

Dersom admin trekker noe må det begrunnes særlig godt. Viktig med ytringsfrihet her på forumet. Setter pris på å
Ha Deg på forumet⭐️

1 Like

Solidarity trial : hverken remdesivir, ritonavir eller interferon hjelper mot covid-19. Det klargjøres for å ta nye medikamenter inn i studie.Bemcentinib? Har 500 sites tilgjengelige og dekker utgifter. Accord 2 startet opp 0510-oppdatering 6 NOV?

2 Likes