Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Triggerliste 2020:

    1. November - FPD i India
    1. November - R&D day
    1. November - Oppdaterte data i NSCLC på SITC
    1. November - Q3
    1. Desember - Oppdaterte data i AML på ASH
  • November/Desember - Oppdatering på ACCORD

  • November/Desember - Strategiske partnerskap

Noe jeg har glemt?

9 Likes

Kanskje Voleon avslutter short før Jan? :wink:

Mye spennende i vente og tydelig noen som rister i treet etter billige bgbio aksjer om dagen.

Selvsagt skuffende en fallende kurs, men jeg hadde ikke tenkt i August / September
at jeg kunne snitte ned :slight_smile: TTT

1 Like

Dere må seriøst slutte å mase om denne shortingen. Det ødelegger hele tråden. Når en aksje faller, vil det være fordi det er lav interesse og salgssiden er større enn kjøpssiden. Vi har sett et godt eksempel på dette mht Alfred Bergs nedsalg den siste tiden, samtidig godt drevet av usikker makro. Nå vil sikkert flere mene BGBIO vil profitere på Corona, det er meget mulig, men det er fortsatt hovedsaklig et biotek selskap uten inntekter, som mange selger unna i usikre tider. Når det er sagt har jeg selv stor tro på BGBIO og sitter godt lastet med en bøtte aksjer.

13 Likes

Støtter det du skriver. Interesse for aksjen trumfer alt. Godt å være posisjonert her på behagelig snitt. Jeg har stor tro som long i aksjen.

Alfred Berg flagger i BerGenBio. blir d stygge røde tall i morgen da? :grimacing:

De flagger det de allerede har solgt. Mer er det ikke å si om den saken…

Hvis de skal selge alt blir det røde tall hele uken. Isåfall kommer jeg til å kjøpe mer på torsdag/fredag selv om jeg allerede har strekt strikken ganske langt.

Fokuser på det fundamentale istedenfor det kortsiktige mekanistiske i markedet, ingen vet hvorfor de selger, kanskje har de mistet kunder i fondene og må selge for å betale tilbake til kundene, kanskje har de en luring som mener at investeringen var feil. Hvem vet. Det som uansett er sikkert er at de vet ikke noe mer enn oss andre og et slikt nedsalg er ikke en indikator på utfallet av en medisinsk studie.

5 Likes

Hvis Alfred Berg hadde flagget pga en tilsvarende økning (på 5%) i sin beholdning, ville vi fått pene grønne tall? Ikke nødvendigvis. Da tenker jeg traderne hadde tatt gevinst. Nå blir det motsatt:
Flottesen og andre som har tro på selskapet laster opp.
Jeg tror nyhetsbildet og det generelle sentimentet i morgen er viktigere, sammen med evt selskapsmeldinger. Innsidehandel ville også vært en viktigere indikator enn et fond.

lasse: Les det som er kommentert ovenfor, så finner du flere forslag til forklaringer på hvorfor fondet har solgt på et mulig ugunstig tidspunkt.

1 Like

er jo litt merkelig å selge når d står mye på agendan framover.

Der er veldig mye som er merkelig i hele verden. Hvorfor er børsene på dagens nivåer når GDP er betydelig ned? Hvorfor er NEL verdsatt til en fantasillion kroner når det er lavmargin industri?
Hele verden er full av ting som ikke gir mening.

4 Likes

Etter regn kommer alltid solskinn.

1 Like

Hvem kan gi linken til siste emisjonsprospekt?

3 Likes

Det er en god grunn for at Alfred Berg og andre selger seg ned nå, selv om selvfølgelig børsene generelt faller. Det finnes per i dag INGEN publisert vitenskapelig dokumentasjon på at Bemcentinib har klinisk effekt på Covid-19 infeksjon hos mennesker. Det foreligger en rekke studier på cellelinjer etc (Maury) som viser at det bremser penetrasjon inn i celler og øker interferon type 1 produksjonen, men dette er bare indikasjoner på at det kanskje kan virke, og overhodet ikke noe bevis på klinisk effekt. Husk forventningene med Remdesivir.
BergenBio bør snarest informere markedet om foreløpige resultater, case-reports, eller annen “håndfast” informasjon.
Kommer det positive resultater etterhvert, vil aksjen stige til himmels, men i motsatt fall finne et nivå som gjenspeiler effekten ved kreft, og den effekten er klinisk dokumentert!

nja, hørtes fornuftig ut det, men et nivå UTEN covid er fortsatt langt over dagens, så markedet tenker ikke slik :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja, vi må avvente de pågående kliniske studiene før vi har det endelige svaret. Det blir opp til hver enkelt å vurdere de prekliniske og anekdotiske dataene som finnes, og posisjonere seg. Det er et element av gambling her, og man må vurdere risk/reward.

Lupus: Jeg forstår din kommentar slik at du mener at Alfred Berg nå selger fordi det foreløpig ikke er klinisk dokumentert effekt mot covid-19. Hvorfor skulle Alfred Berg ha grunn til å tro mindre på at de pågående studiene viser en slik effekt nå enn de hadde for noen uker siden?
Tror du Alfred Berg sitter på innsideinformasjon om resultater fra covid-studiene?

Grunnen til at de selger er vel mest sannsynlig at kundene deres selger aksjefond, og da har ikke fondet noe annet valg enn å selge aksjer. Vet vi om fondet kun selger BGBIO?

Hvordan vurderer du BGBIO sett opp mot andre biotek-selskaper i dagens situasjon, inkl de ulike selskapenes økonomi?

1 Like

tenker hvis moen begyner å selge seg ut, er d vell mer grunn til panikk? :roll_eyes:

Det gjelder jo generelt i markedet at når noen selger og kursene faller så kan det få flere til å selge, og da får vi en selvforsterkende effekt. Så når vi en bunn, og vi får en tilsvarende selvforsterkende oppgang. De som da solgte sist, før oppgangen, taper mest. Det gjelder å kunne se litt frem i tid.

1 Like