Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Påstår du virkelig at alle de var inne i BGBIO kun pga. covid?

har.skjønt d og prøver å legge frustrasjon på hylla fortiden,men er jo litt negativ til at dem ikke opdaterer markedet oftere en dem gjør,markedet blir urolig når dem holder tyst :blush:

Fordi antallet aksjonærer doblet seg i begynnelsen av mai (og har fortsatt å øke) og covid-studiene ble meldt 29. april, så er nok mange i BGBIO pga covid. Men publisiteten som selskapet har fått pga covid, har nok også ført til at en del investorer har lest mer om selskapet, og oppdaget de lovende kreftdataene.

Edit: Som Shattering84 skriver: Sett deg inn i de data som finnes, og gjør deg opp en mening om sannsynlighet for at bem virker mot covid og at bem virker på en av de kreftsykdommene som den er testet på. Se også på selskapets økonomiske stilling. Tror du ikke på caset, så er det best å selge seg ut (dvs du burde gjort disse vurderingene og solgt deg ut for lenge siden), ellers er det nok best å sitte til stormen har blåst over. Evt om man liker litt ekstra risiko, så kan man jo alltids forsøke seg på litt trading.

3 Likes

At dere orker å svare ham… Har ikke gjort noe annet enn å lete etter “selg”-årsaker siden han registrerte seg…

BGBIO er en volatil aksje, den kommer til å gå opp og ned. VM i risky å leke seg med kortsiktig trade slik jeg ser det. Enten så tror du på langsiktig case og da er du “in”, eller ikke og da er du “out”. Å fikle med TA eller se på om et fond solgte 0,2% gir fint lite mening over tid her.

6 Likes

BGBIO er så mye mer enn Covid. Selvsagt kan effekt på Covid potensielt gi en himmelferd på kort sikt men BGBIO er først og fremst et bet på Bemcentinib sin effekt på å forsterke effekten av kreftmedisiner.

5 Likes

Hadde kursen ligget på 46 nå så hadde diskusjonene her vært annerledes. At C-19 effekt foreløpig ikke kan dokumenteres vet vi alle. Historien om kvinnen som ble behandlet med Bemcentinib pga kreft og samtidig ble smittet av C-19 viruset kjenner vi også. Viruset fikk ikke utvikle seg i den arme kroppens celler og forsvant etter 2-3 dager. At Accord er gjenopptatt i UK med Bemcentinib som en av få medikamenter er også kjent. At BGBIO kjører parallelle studier i SA og India likeså. At flere av kreftstudiene er langt fremtreden er fakta. Og at Bemcentinib har fått mange forskermiljøer sin fulle oppmerksomhet er ubestridt. Så hva har skjedd med selskapets fundamentale verdier? Absolutt ingenting. Her ligger det en rekke triggere for store kurshopp. C-19 effekten vet vi minst om og bør ses på som tiårets bonus om den viser seg reell. Denne aksjen er bull så det holder. Men husk at forskning innen bioteknologi tar tid. Her er det selvsagt naturlig å sitte long med mindre man går all-in pga C-19 loddet. Svaret får vi innen noen uker.

11 Likes

Amen to that.

Hei igjen,

Jeg kan ikke påstå at Alfred Berg selger pga at de nå innser at det ikke er dokumentert klinisk effekt (per i dag). Men - dersom jeg hadde vært analytiker med biomedisinsk bakgrunn, ville dette vært et viktig poeng for meg i en rådgivningssituasjon.

Jeg kan heller ikke spekulere i om noen sitter på innsideinfo om foreløpige resultater. Det er nettopp slike data jeg etterlyser fra BergenBio for å kunne hindre usikkerhet og rykter i markedet.

Det er de fundamentale forhold - de biomedisinske data på klinisk effekt - som vil være avgjørende. Foreløpig er dette ikke noe vi kan forholde oss til, dessverre.

Slik info kunne likesågodt sende kursen opp som ned…

Ja. Nettopp for å unngå for mye feiltolkning så er det ekstremt viktig at selskapet nå opptrer korrekt når det gjelder å dele informasjon med markedet. Vi skal være forsiktige med å tolke ethvert host og grimase hos ledelsen i selskapet. Det beste ville vært at de ikke har noe mer informasjon å dele fra studiene før man analyserer dataene, og at studiene kjøres dobbelt blindt.

Men det er ikke til å unngå at investorene forsøker å forutsi utfallet, og analyserer det de kan finne av data. Jeg har tidligere etterlyst publisering av Maurys data. Men nå er det også andre studier som har støttet disse, så alt henger ikke like mye på dem som det gjorde i vår. Ser frem til hennes presentasjon om ikke lenge.

sjog: Ja, pipeline er imponerende, og ikke minst investigator-sponsede studier (som jo kommer i tillegg til din liste i kommentaren nedenfor) sier mye om troen på AXL i kreftbehandling i det internasjonale medisinske miljøet. Vi er langt fra avhengig av covid-resultatene.

4 Likes

Mye annet enn Covid-19 her :wink:

4 Likes

Bare jeg som tror på en partneravtale når POC (proof of concept) studiene er ferdig i henholdsvis MDS, AML og NSCLC? :slight_smile:

Markedsstørrelsen på disse 3 indikasjonene er ca 150mrd NOK. Men ettersom Bgbio går for 2. linje i indikasjonene, er vel potensiell markedsstørrelse noe mindre. Uansett store verdier å regne hjem.

6 Likes

Jeg håper og tror Maurys rapport slippes neste fredag. Det skal bli veldig interessant.

På børsmeldingen i går vedrørende salget som Alfred berg gjorde i går, står det at de etter salget fortsatt har igjen 4,1 millioner aksjer.
Når jeg ser på aksjonærlisten her inne på Bergenbio,står de oppført med 2,4 millioner aksjer. Indikerer dette at de har lånt bort en del aksjer?

Nei, de er også på andere plasser innenfor top 20. (13 og 18)
Screenshot 2020-10-28 at 15.04.52

3 Likes

Takker og bukker for raskt svar.

:shorts: Selv om vi ikke ventet det, så økte shorten i går, fra 887 643 til 976 836 aksjer.
Dette må ha bidratt til gårsdagens kraftige fall. Det er bra at de øker på lave kurser. Nå er det bare å håpe de ikke rekker å redusere for mye før oppgangen kommer.

Investor6: “Hvilken oppgang?” :laughing: … Venter ikke den store oppgangen denne uken. Jeg snakker om uker frem i tid. Men det blir spennende å se hva som skjer neste uke. Det kan hende det allerede er slutt på billigsalget, gitt hva som står på programmet. Du nevner mellomlang trend, men det er nettopp der TA neppe er spesielt god til å spå i biotek. En børsmelding og all TA for de siste måneder kan kastes i søppelkurven. :wastebasket:
Det skal litt til å hakke hull i gulvet på 25 :pick:, men er vi heldige får vi tak i noen flere aksjer under kr 25 i nær fremtid samtidig som short øker ytterligere.
Edit: Det spørs, nå som Mohn er på banen allerede og tok 100 000 aksjer i dag… :money_with_wings:

2 Likes

Hvilken oppgang? Trenden er så desidert synkende som den har vært siden mai måned.
Mulig trenden bunner ut ved close gap kr 20? Tror shorts satser på kr 20 før de kjøper tilbake

1 Like

K-tijing. 100.000 mot 25,5 hilsen Mateva TM. :laughing:

De sier at det er innside handel, men hvilken posisjon holder de da i BergenBio?

Bergen, Norway, 28 October 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 100,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 25.5164.

1 Like

Det er mister Trond Mohn :slight_smile:

1 Like

Tror du at T.M. er meget tett involvert i alt som skjer?

2 Likes