Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

TM vil aldri gå over 33,33% og utløse tilbudsplikt. Tror ikke noen andre investorer hadde gjort det heller i den fasen BgBio er nå. For å gjøre noe sånt må man nesten være 100% sikker på at selskapet vil lykkes, men tror ikke TM ville gjort det uansett. Hvis det var et annet legemiddel selskap som satt på en sånn eierpost, da hadde det vært noe annet.

Aldri? Eg er ikkje kjent med fenomenet men, kan flere komme med synspunkter her både for og imot?

Det må nok eventuelt være etter svært solide og banebrytende resultater, og hvis markedet ikke priser de inn. Tror ikke han ønsker det.

1 Like

Flott at største aksjonær sier at vi ikke skal lengre ned…Shorten må nok lette seg
her. Tilbake på 40 tallet før uken er omme?
Håper på en liten uppdate både AML, NSCL og covid-19 6 nov.Noe info sitter selskapet med når De går videre med studier i covid.
Hva skjer med solitary ? Eller blir det videre til Recovery ?

2 Likes

Tilbudsplikt
Tilbudsplikt utløses ved erverv av mer enn 1/3 av stemmene i et selskap notert på norsk regulert marked. Dette innebærer en plikt for erververen til å gi de øvrige aksjonærene i selskapet et tilbud om å erverve deres aksjer.

Gjentatt tilbudsplikt
Tilbudsplikt utløses igjen ved erverv av mer enn 40 % og 50 % av stemmene.

Etterfølgende tilbudsplikt
Dersom en aksjeeier tidligere har passert en av tilbudspliktsgrensene på en måte som ikke utløste tilbudsplikt (for eksempel ved arv eller ved etablering av konsolidert gruppe), utløses tilbudsplikt ved et hvert etterfølgende erverv.

Salg av aksjer
En aksjonær som erverver aksjer over tilbudspliktsgrensen kan unngå tilbudsplikt ved å selge de aksjene som overstiger tilbudspliktsgrensen innen fire uker etter ervervet.

Frivillig tilbud
Reglene om frivillig tilbud omfatter tilbud til flere om kjøp av aksjer som innebærer at tilbudsplikt utløses hvis tilbudet aksepteres av de som har fått det.

2 Likes

Har fulgt selskapet siden det kom på børs. Mohn passer på å holde seg under 33%.
Han kjøper alltid i emisjoner, men passer på å holde litt avstand til 33%-grensen. Han har vel nå signalisert at 26kr/aksje er bunnen og han har albuerom til å ta i mot om nødvendig, han har 26% nå.

3 Likes

Stemmer ikke helt.
Han lot seg utvanne i Covid emisjonen. Etter å ha deltatt i foregående emisjoner, og alltid se kursen synke sørover, har han tilsynelatende inntatt en rolle hvor han heller øker mot tidligere posisjon, og samtidig beskytter kursen. #clever

1 Like

TM var «som vanlig» garantist i Covid emisjon.

1 Like

Altså Mohn er sikkert en hyggelig fyr, men han “beskytter” ikke prisen.
Han kjøper på 26 fordi han mener det er et godt kjøp. Alt under X vil han trolig fange opp fordi det er såpass billig at det er verdt det å plukke opp.

Må passe dere litt fra å tro at han er en slags altruistisk frelser :stuck_out_tongue:

5 Likes

Du har rett i det @Shattering84 “money talks bullshit walks” holdning er en av sine beste egnskaper.

Ikke så viktig hva som er hensikten hans, men tydelig at han synes BGBIO er billig nå. Mohn er industribygger, og den dagen Merck eventuelt ønsker å kjøpe BGBIO selger han seg nok dyrt.

Mohn opptrer ryddig og forutsigbart.
Hadde det vært ASP så hadde han joinet Voleon og gjort alt i sin makt for å føkke over alt og alle i sin søken etter mer penger.
Det er forskjellen

5 Likes

Jeg anser det som særdeles positivt at Mohn har vist at han kjøper på disse kursene. Da tar jeg en liten inngang igjen i neste uke før eller etter valget. Ikke at det bryr noen, men jeg vedder på at flere tenker litt likt.

1 Like

Bergen, Norway, 29 July 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 200,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 28.4104.
Bergen, Norway, 29 July 2020. Primary Insider Meteva AS has purchased 100,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 31.4422.
Bergen, Norway, 30 July 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 100,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 32.8122.
Bergen, Norway, 3 August 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 56,754 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 30.9658.
Bergen, Norway, 4 August 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 8,133 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 31.9349.
Bergen, Norway, 5 August 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 49,232 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 33.472.
Bergen, Norway, 7 August 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 67,931 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 34.7844.
Bergen, Norway, 19 August 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 89,203 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 34.4027.
Bergen, Norway, 28 October 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 100,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 25.5164.
Bergen, Norway, 30 October 2020. Primary Insider Meteva AS has today purchased 38,547 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 27.4822.

Han har jo kjøpt helt fra 34.7844 kr og ned til torsdagens nivå som var 25.5164. Hva som er intensjonen med kjøpene til TM er det vel bare han som vet. Men at han har troa på BGBIO er det vel liten tvil om.
Virker jo nesten som at han handler når han bare føler for det .:slight_smile:

3 Likes

Velkommen til November 2020 !!

Med et positivt resultat/indikering til uken håper jeg CEO er i startblokken til å starte studie også i Frankrike og USA.

For å få USA til, håper jeg en partner med power (Top10 BP) viser seg.

Dialog med FDA har antakelig allerede begynt. 1 mio nye tilfeller Covid HVER uke ut åre.

November blir JA eller NEI

1 Like

Ser ihvertfall ut som accord 2 er godt igang…

2 Likes

Flere enn meg som ikke får opp innholdet i den linken?

1 Like

Funket nå plutselig.

1 Like

Jeg fikk lest det tidligere i dag. La merke til siste oppdatering var 24. sep og det var fire drugs inkl Bemcentinib. Litt merkelig det var beregnet totalt 1800 pasienter (samples) men det er vel inkl. ytterligere faser.

Igangsatt 24 sept etter pause. Da 4 pasienter innrullert. Kan se ut som det ble igangsatt med pasienter igjen 5 okt.