Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

litt overrasket over at noen insidere velger å selge aksjer i forbindelse med emisjonen.

4 Likes

Emi landet på 37?

37,5 sies det.

Richard Godfrey går ut å buller aksjen med sine “80% sjanse for at det virker mot covid-19” og selger 200.000 aksjer dagen etter. Blir en fin nedtur i morgen da. Men MYE penger de henter uten at jeg ser de skal brukes til no spesifikt? Har etpar lodd i denne, som selges i morgen…

4 Likes

samtidig er det ganske pragmatisk å selge noen, og om han vil minimere støyen ved salg er det vel en ok måte å gjøre det på. Richard har jo gode 1.5 mill aksjer igjen etter salget.

Til å spy av

4 Likes

Min første tanke ved å kjøre emisjon i dette tidspunkt tolker jeg som taktisk smart. Det fundamentale i BerGenBio er fremdeles like godt og situasjon rundt koronamedisin er fremdeles ikke endret. Det å benytte seg av denne muligheten til å hente kapital vil lønne seg på sikt. Må huske at det kommer en tid for BerGenBio også etter korona.

7 Likes

Det kan komme noen spennende aksjonærer inn. Jeg benytter anledningen til å bli med herfra.

1 Like

Det er naturlig at de benytter anledningen til å selge seg noe ned, men det hadde nok vært fornuftig av selskapet å være mer spesifikke ifht hva midlene skal benyttes til. Det er et par varsellamper som blinker når de plutselig henter en halv milliard 1-2 måneder før vi får data fra to viktige studier.

1 Like

Vil tro at med DNB som tilrettelegger så ser vi det ny bio-fondet til DNB blant de som er med i emisjonen.

1 Like

Det er vel ikke det hvis de må ut med milepælutbetaling om ikke lenge, hvis jeg har forstått det riktig?

Synes tidspunktet er spesielt. Hvorfor ikke vente til FPD, eller noe slikt? Så kunne de sikkert fått betraktelig høyere kurs. Når det er sagt: Dette vil sikre selskapet for lang tid fremover, og jeg tror ordene til CEO når han sier 80%

1 Like

Hva slags varsellamper? De må jo ha cash for å kommersialisere produktet. Eller hvordan hadde du tenkt at de skulle finansiere det?

Det som irriterer her er tiraden til Godfrey om hvor bra dette blir, dagen før han velger å selge 200 000 aksjer.

4 Likes

Eller at de er såpass sikre på at det blir produkt at de henter penger for å være klare for produksjon og distribusjon.

1 Like

Bekreftet?

Ja, fixed price 37,50

1 Like

Selskapet har vel foreløpig cash til å sitte over avlesningene (1-2 måneder til)? De skal vel neppe investere så mye før dette?

Om de skal rampe opp produksjonen, så burde de være klarere på det. Synes meldingen var vag.

2 Likes

Er accelerated bookbuilding. 37,5 er bare estimert pris

3 Likes

Taper noen raske kroner i morgen da. Herregud for en utspekulert goodfrey.

1 Like

Enig. Syns det var uprofft og ga meg dårlig smak i munnen. Egentlig syns jeg at man som CEO skal holde seg for god til å snakke om sannyslighet for suksess, for resultatet blir uansett binært. Man kan si man er håpefull, eller har tro på positivt utfall, men 80%? Hvor får han det tallet fra.

Som du sier, emisjon er lurt med tanke på situasjonen de er i. De trenger penger uansett hvilke resultater de får. Kjør emisjon når du kan og ikke når du må sies det!

Det jeg ikke liker er at Richard selv har hypet, også selger samtidig. Jeg kan leve med en av delene, men ikke gjør begge. Det blir feil for meg. Savner fortsatt ASCO abstract som vi ble lovet sist Q.

13 Likes