Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Mulig emisjonen har sammenheng med 3 utestående milestones til Riegel på hhv 8, 12 og 16 mill usd som sanns utløses nå ifm progresjon i Covid -19 studien. Dette er engangsutbetalinger som kun gjelder første produkt som når visse stadier i fremdriften. Med tanke på mulig oppside her nå, så er det gjerne ikke så dumt å bli ferdig med disse utbetalingene;)

7 Likes

Godt poeng! Vi får håpe det er forklaringen :crossed_fingers:

1 Like

Antar at du med progresjon i Covid-19 studien mener lovende resultater og da kunne de i så fall kjørt emisjon på mye høyere kurs…

1 Like

Så du mener de burde tatt en sjanse på gode resultater og så satt emien? Uforsvarlig etter min mening. Syns de timet dette godt, sikret uansett hva som skjer.

1 Like

Det er sant. Kan likeså godt gjenspeile deres egen tro på coronaløsningen her.

Hvor ser du at han selger eller solgte en del av sine aksjer? Finner ingen børsmelding om det.

1 Like

Nei, er det ikke slik at milestone betalingene skal utløses ved en viss success og ikke bare på gitte tidspunkt?

Står klart og tydelig i nyhetrn på newsweb. Er også linket i E24 nyheten.

Et biotek bør hente penger:

[ ] Når det må
[X] Når det kan

11 Likes

Ny investorpresentasjon i forbindelse med emisjonen. Ser ut som det blir ny data på SITC og ASH til høsten.

3 Likes

Klippet fra børsmelding hentet fra Nordnet.

" In connection with the Private Placement, a group of employees in the Company will realize a small portion of their existing shares or shares acquired through exercise of options, at the same price as the subscription price in the Private Placement (the “Secondary Sale”, and together with the Private Placement the “Transaction”). Richard Godfrey (Chief Executive Officer and primary insider) is considering to sell up to 200,000 shares, out of 1,763,622 total shares and options held in the Company. Endre Kjærland (Associate Director of IP and Contracts and primary insider) is considering to exercise and sell up to 20,000 shares out of 153,787 total shares and options held in the Company. Gro Gausdal (Director of Research & Bergen Site Leader and primary insider) is considering to exercise and sell up to 15,000 shares out of 158,376 options held. In addition, non-primary insiders among the Company’s employees are considering to exercise options and sell up to 67,500 shares. In total employees are considering a sell-down of up to 200,000 existing shares and the exercise of options and sale of up to 102,500 shares. The selling employees will enter into a customary 6 months lock-up undertaking on their remaining holdings with the Joint Bookrunners."

3 Likes

Tolker det som at de forventer gode resultater og rask progresjon videre til fase 3 studie. Det er her første milestone kicker inn, så da kan dette være akkurat riktig timet for å få inn penger til riktig tid:)

5 Likes

Og en 18% emi er jo nesten ingenting :man_shrugging::roll_eyes::blush: ser lysere ut nå enn før tenker eg :grin:

Det er egentlig veldig betryggende :blush:

Og emikurs på 37.5ish? Hadde den bare vært på 25 hadde eg felt en tåre men 37.5? Det er pretty decent.

Jeg er ikke helt enig med de som misliker denne delen av det.

Det er en del av kompensasjonspakken til ledelsen at de skal kunne selge aksjer for å nyte godt av verdiøkningen. Nå skjer dette med at plasteret rives på et sekund i stedet for at det kommer i sånne irriterende drypp som absolutt aldri passer.

Og: I bgio har free float vært så liten at det nesten er et problem. Nå kommer disse aksjene i omløp.

Jeg gir en sterk terningkast fem til denne emisjonen!

20 Likes

Enig!

Når aksjen har mer enn doblet seg på kort tid så bør det være ok at ledelsen realiserer litt når de får 6 måneder lockup på resten.

Står beskrevet i avtalen ang milestones at BerGenBio må betale 36 mill usd fra påbegynt fase 3 til produktet er på markedet. (Gjelder kun første produkt som når disse milepælene)

3 Likes

Nettopp. Mitt poeng var da at om de går videre til fase 3 på COVID-19 studien så ville de kunne satt emisjonen på en mye høyere kurs, og dermed ikke vannet ut eksisterende aksjonærer like mye.

Dette kun som en kommentar til at jeg ikke tror grunnen for emisjonen primært var milestone-utbetalingen. (Men av andre grunner var en emisjon nå gjerne smart).

1 Like

Gikk visst troll i ord etter mitt "obligatoriske spørsmål":joy::joy:

1 Like

Jeg også la merke til det der. En ganske dramatisk uttalelse fra en mann som alltid har vært forsiktig med guiding, det har vært lite haussing der i gården. Når han uttaler 80% så ble jeg overrasket. Har de anekdotiske bevis fra flere pasienter enn den lungekreftpasienten som de fortalte oss om, eller annen informasjon vi ikke vet om? Eller har han lagt om stilen fra “stiff upper lip” til “hausse-Richard”?

Intervjuet der han uttalte dette med 80% ble vel gjort i England, ikke i norsk media? Kan ikke huske å ha sett det i en norsk avis ihvertfall.

1 Like