Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Helt supert. 500 mill ekstra på bok. Nok til å løse ut eventuelle milestones, og fremdeles ekstra på bok.
Det er jo fantastisk.

Også litt undrende her. Skjønner lissom ikke hvorfor han plutselig skal bli HauseGodfrey.

1 Like

The ACcelerating COVID-19 Research & Development platform (ACCORD) study is
being funded by the Department of Health and Social Care (DHSC) and UK Research
and Innovation (UKRI).

så hvorfor skal de hente penger til en evnt. milestone betaling allerde nå, i ett sponset studie ?

han skulle jo selge bjørnen før den var skutt!! :joy:
Bra jobba 80%Godfrey :clap:

1 Like

Den så jeg ikke. Takk for god og meget sannsynlig forklaring.

Akkurat derfor var jo dette ganske luddig. Det går kanskje litt mer under radaren når det meldes i emisjonsmeldingen, enn om det skulle kommet egne meldinger om innsidesalg. Og nå vet vi at det ikke kommer slike meldinger neste 6 mnd. Det er jo bra. Kanskje noen av opsjonene skal innløses om ikke så lenge og at de ansatte trenger kontanter til dette?

2 Likes

Kjeft får de uansett :smiley:

2 Likes

Fremdeles litt spesielt at han går ut slik i britisk media. Jaja. Om en ukes tid kan han fremstå som en helt hos alle småaksjonærene.
Caset er slettes ikke svekket. Tvert i mot.
Og det beste av alt er at toget stopper for å plukke deg og andre opp i morgen.

2 Likes

Mine tanker rundt dette er at finansiering av studien ikke har noe med milestones å gjøre.BB’s lisensavtale med Riegel er tydelig på det skal betales forhåndsavtalte summer ved hver milestone. Økende suksess derimot betyr økende sum betalt i royalties .Ingen kunne vel se at BB potensielt sett skulle komme så fort til evt kommersialisering , og derfor er det neppe negativt om regninga er gjort opp før man kommer til desserten . Jeg tror neppe CEO hauser opp noe som helst for selv å tjene mer på 200000 aksjer . Det blir til småpenger å regne i forhold til hva han sitter på ved eventuell Covid19 innløsning i fremtiden. Jeg tolker dette positivt. Åpenbart trygge på på komme til fase 3 og det raskt siden de henter penger allerede nå , for deretter å gå all the way . Dyktige mennesker som ønsker å innløse noen av aksjene de selv har jobbet hardt for å skaffe seg heier jeg på. Håper de blir styrtrike på dette alle sammen.

14 Likes

Hvor har du det fra? 18% royalties er det som opplyses om. Alt hva angår videresalg er regulert i en voldgiftsdom i US. Det er avgjort, og det finnes ingen ankemuligheter.

2 Likes

Korrigert :wink:

Legemiddelselskapet Bergenbio gjennomfører en rettet emisjon på 500 millioner kroner, ifølge en børsmelding.

I forrige uke varslet selskapet at legemiddelet deres bemcentinib var blitt valgt ut av britiske myndigheter til et studie for å undersøke om det har effekt på koronapasienter. Etter nyheten [steg verdien på selskapet] over 150 prosent.

Pengene skal brukes på å sørge for en rask kommersialisering av medisinen, hvis den blir godkjent for bruk.

Emisjonen skal være rettet mot utvalgte investorer, både eksisterende og potensielle nye. Bergensinvestor Trond Mohn er den største aksjonæren i selskapet med rundt 28 prosent.

Tegningsperioden vil være fra 16.30 til tirsdag morgen klokken 08.00.

Investeringsselskapet hans Meteva har varslet at de vil tegne seg for aksjer verdt 64 millioner kroner, ifølge meldingen. Da nyheten om studiet ble kjent i forrige uke fikk Trond Mohn en papirgevinst på 600 millioner kroner i løpet av tre minutter.

Siden 12. mars har aksjekursen i selskapet steget 271 prosent.

2 Likes

Vel, blir vel en liten dipp imorgen. Bare å fylle opp mer de som kan. Ser ikke så forferdelig tungt på det. Tenker heller at de har så stor tro på hva som kommer til å skje at de trenger kapital for å kommersialisere medisinen internasjonalt hvis den blir godkjent.

1 Like

Så det selv. Altså ingen dramatikk, tvert imot! Emisjonen er rettet mot eventuelle store investorer som ikke ønsker å handle på børsen og pengene skal brukes på kommersialisering av medisinen. Som det er 80% sjanse for å lykkes med. Håper på dipp i morgen, skal da fylle opp skattekisten til randen.

3 Likes

Selskapets største aksjonær, Meteva, som er heleid av Trond Mohn har indikert at han vil tegne seg for 64 millioner kroner i transaksjonen.

Han Trond er ikke dum😉

1 Like

500 mill på 13 325 000 aksjer… kurs 37,5
Kan dette stemme?

1 Like

Hva mener du ikke stemmer?
13,325,000×37.5=499,687,500

1 Like

Emien ble fulltegnet på under 30min. Bull i min bok

9 Likes

PHO gjorde en kjapp tilsvarende kveldsemisjon på kurs 65,50. Med 5% rabatt. Kursen har stort sett ligget over 70 i etterkant.

Så det er ikke gitt at BGBIO skal ned mot emisjonskurs.

5 Likes

@ezPappi Bare forundret på en god måte at prisen var så høy :smiley:

Emien ble fulltegnet på under 30min. Bull i min bok

Gjorde den… Hvordan ser du det?

1 Like

Det er selvfølgelig vesentlig forskjell på emi der pengene skal brukes til usikker videreutvikling og emi for å klargjøre produktet til salg og øke selskapets verdi som med PHO og BGBIO.
Igjen, håper på dipp i morgen, jeg er nå positiv som bare det!

1 Like