Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Synes denne var interessant :
“I vurderingen av behovet for og størrelsen på en mulig reparasjonsemisjon vil styret ta hensyn til nyhetsstrøm på kort sikt i forbindelse med ACCORD-studien relatert til Covid-19”.

Tyder på at vi ikke trenger å vente så lenge på nyheter om hvordan det går i England…

4 Likes

Først var jeg nokså negativ, når det synker litt inn, så tror jeg dette var en smart manøver (men skulle gjerne vært foruten de litt større salgene). Meget positivt at den ble fulltegnet FORT.
Blir veldig spennende å se hvordan dette tas imot i morgen tidlig - og utover dagen!

1 Like

Kom mail fra tilrettelegger.

Kommer melding om det før åpning imorgen.

2 Likes

@Evilfreud Det er jo meget bra :muscle: :fire:

2 Likes

Jeg føler det, er spent på morgendagen.

2 Likes

Takk for info. Ja, spent på morgendagen selv. Tenker meg inn med litt mer midler, men den stakk fra meg i dag … Håper på napp under 40 i morgen … :man_shrugging:t3:

1 Like

Tegnet du @Evilfreud?

Nei, har ikke 100k euro liggende å slenge. + jeg har litt aksjer nå.

så jeg tar nok mer over børs imorgen.

3 Likes

Blir spennende å se de kommende dager.

Det mann har sett en del av ved tidligere emisjoner, er at fond og andre store institusjonelle har “doblet” beholdning under emisjoner, for så å selge seg ned til samme beholdning som dem hadde i utgangspunktet og dermed presset kursen i noen tilfeller langt under emi kurs.
Gratis penger til gutta krutt.

Vil det skje her får vi snart svaret på, jeg tipper vi kan se noe av dette, men ikke i nærheten av skrekkeksempler i andre boitech her på ose. Som følge av COVID-19 potensialet.

Selv om CEO går hardt ut her med 80%, så er dette ut i fra informasjon fra selskapet med mulig effekt fra en pasient, veldig binært imo.

1 Like

Det er ikke uttalt noe sted at denne sannsynligheten baseres på den ene pasienten. Helt feil. For alt vi vet har de ikke gått ut med all info. De har også labresultater fra både US og UK som de kan bygge uttalelsen på.

Og til slutt så har de overbevist helsemyndighetene i UK samt Astra Zeneca som koordinerer dette. Ingen av disse partene hadde funnet seg i tynn suppe fra Bergen Bio.

11 Likes

Må konkretisere at dette er inför rettet direkte mot COVID-19 indikasjoner. Ebola og Zika kommer utenom.

Det er det de gjentatte ganger henviser til i presentasjonen slik jeg har tolket dette.
At de har mer informasjon og delt dette med myndigheter kan vi regne med, men er ikke uttalt vel?

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200429_9

1 Like

Penger å tjene for BgBio om Bemcentinib skulle vise seg bedre enn Remdesivir :

• Coronavirus drug remdesivir to cost up to $4,500, according to the Institute for Clinical and Economic Review (ICER).
  • ICER estimates are often conservative, analysts say. That means, the drug is likely to be priced around that range.
  • Gilead Sciences could generate upwards of $2.25 billion from the drug if it is priced at $4,500.
7 Likes

BERGENBIO ASA - PRIVATE PLACEMENT SUCCESSFULLY PLACED

The Company is pleased to announce that the Private Placement has been
successfully placed, raising gross proceeds of NOK 500 million through the
allocation of 13,325,000 shares at a subscription price of NOK 37.50 per share

https://newsweb.oslobors.no/message/504574

4 Likes

Ansatte i BergenBio innløste opsjoner eller solgte totalt i overkant av 300.000 aksjer samtidig som selskapet hentet kapital.

Bergenbio lyktes med emisjon til 500 mill.

Legemiddelselskapet Bergenbio skriver mandag kveld i en børsmelding at de har lyktes med den planlagte emisjonen for å hente inn 500 millioner i frisk kapital.

Kursen i kapitalinnhentingen var 37,50 kroner per aksje, etter at kursen stengte på 43,90 kroner mandag. Aksjen var opp 15 prosent på Oslo Børs mandag, og har doblet seg siden 28. april etter at selskapet meldte at det skal delta i en koronavirus-behandlingstest.

I forrige uke varslet selskapet at legemiddelet deres bemcentinib var blitt valgt ut av britiske myndigheter til et studie for å undersøke om det har effekt på koronapasienter. Etter nyheten steg verdien på selskapet over 150 prosent.

Kapitalutvidelsen ble overtegnet. Pengene skal gå til å fulllt utnytte kliniske utviklingsmuligheter fra selskapets teknologi, og få dem over i kommersielle muligheter, samt til generelle selskapsformål.

Ansatte i BergenBio innløste opsjoner eller solgte totalt i overkant av 300.000 aksjer samtidig som selskapet hentet kapital. Trond Mohns investeringsselskap Meteva ble tildelt 1,7 millioner aksjer i kapitalutvidelsen.

3 Likes

Blir spennende å se om kursen stikker innom 37.5 de neste dagene. Nyhetsflowen på kortsikt rundt Covid-19 gjør at jeg ikke tror det må skje. Det kan, men må ikke skje. Vil nesten tro det er lagt inn fortløpende interrimpunkter hvor man kan få innblikk i safety og foreløpig effekt?

Jeg vet at mange av dere absolutt hater å bli tatt på sengen av en emisjon, men jeg har dessverre ikke mye sympati for dere. Kanskje heller litt forakt. Dere velger selv å investere i en bransje som henter penger over børs, når de kan.

Dette var en ryddig og grei måte å hente cash på fra et mye større marked enn de normalt ville hatt tilgang til, noe som de sårt trenger hvis bemcentinib faktisk fungerer mot SARS-COV-2.

10 Likes

Forakt var da voldsomt! :smiley:

Hva med insidesalgene og da spesielt fra sjefen selv, som dagen i forveien var ute og sa 80% sannsynlighet for å lykkes? Er ikke det i beste fall umusikalsk?

Ville han virkelig solgt seg ut hvis han mente det var 80% sannsynlighet for å lykkes med verdens desidert mest ettertraktede produkt for tiden? For mitt vedkommende, så betyr det at jeg setter meg tilbake på gjerdet og avventer.

3 Likes

Solgte han seg ut?

Les under :blush:

Det må du bare gjøre. Toget går sikkert ikke enda :wink:

Han selger kun 11% av eksponeringen sin på en svært ryddig måte. Fornuftig å gjøre det ifm emisjonen. Ledelsen har lockdown på resterende aksjer.

Tviler på at vi skal ned på 37,5 i dag. Kanskje en svipp under 40 på starten av dagen.

1 Like

“Richard Godfrey has through Gnist
Holding AS sold 200,000 existing shares in the Company as part of the
Transaction. Following the Transaction, Richard Godfrey will own 21,005 shares”

Så han selger 200K av 221K aksjer.

Så har han riktignok rikelig med opsjoner, men 90% av aksjene ble solgt.

5 Likes

Bergenbio har liksom vært det selskapet med lav emirisk når man leser på forumet.

Nå lemper sjefen ut aksjer med begge never etter corona haussen. :thinking:

Opsjoner sier jo ingenting om hvor stor stro man har på selskapet. Det kan trykkes i bøtter og spann.

1 Like