Der kommer preliminary data i H2 2020 for flere fase 2 forsøg, hvornår forventer de dem afsluttet?
Han har vel opsjoner på ytterligere 1.500.000 millioner aksjer. Så det er vel kanskje å ta i at han lemper ut med begge hender?
Edit: ikke lett å skrive kommentarer når innleggene endres men man skriver. - sukk!
Ikke super happy med at emisjonen ble gjort nå, jeg synes det hadde vært bedre å vente til den første runden av Covid-19 studien var unnagjort.
Men før man fokuserer for mye på de ansatte som solgte så får man vel ta med seg at selskapene til Trond Mohn som er representert i styret og også Grunde Eriksen sitt selskap tegnet og fikk tildelt over 1.770.000 aksjer, så netto kjøper innsiderne mye mer enn de selger. Ansatte som ikke har alt for høye faste lønninger kan ha finansieringsbehov vi på utsiden vet lite om, og nå blir det 6 mnd lockup.
Ja selvsagt. Det et korrekt.
Det kan jo være Godfrey også tenker at dersom Covid-19 studien feiler så har han tørt krutt til å søttekjøpe da.
Det var vel å gripe etter «halmstrået» Unnskyldninger for salget vil ingen ende ta. Det positive er jo at T Mohn vet like mye som alle innsidere og han har økt sin andel
Akkurat!
«and welcome our new international investors to the register.»
Blir jo interessant å se hvem som kommer inn.
Nøkkelen her er jo oppmerksomheten i fra og tilgangen til det britiske markedet. Hva de gjør i dag er vel det som bestemmer retningen. Vi kan stå utenfor så mye vi vil men jeg tviler på at det vil gjøre utslag på omsetningen.
Uten sammenligning forøvrig så er det helt normalt i start-ups og selskaper som vil ekspandere at gründere og store eiere utvanner seg selv frivillig for å øke potensialet til bedriften i fremtiden, fordi de da vil tjene mer på de aksjene og opsjonene de sitter igjen med.
Når de da i tillegg kun selger max 11-12% hver av deres samlede aksjer og opsjoner, så synes jeg ikke det er noe galt i dette overhodet.
Og hadde noen spurt for 14 dager siden om det kunne være greit med en emisjon på 37,5kr, så tror jeg de fleste hadde vært med på det…
Må aldri glemme at T Mohn er en søkkrik filantrop som har et annet perspektiv i livet enn å kun tjene penger.
Spørsmålet er om Mohn faktisk øker.
Sitter på over 20,249 millioner aksjer, kjøper ,1,7millioner nye.
a`7,4% Hvor stor i prosent er utvanningen?
Uansett så må han ut med kapital for evt å opprettholde sin portefølje.
Ja, men at han er veldig bull på dette kan jeg ikke se. Konservativ med begge beina på jorden.
Mohn er utvannet med 10% etter "økning i emisjon.
Ikke meningen å baise her, men rette opp litt i feilaktig hausing.
Det er vel bedre å prøve å finne en fornuftig teori enn å anta at han solgte for det han mener er en god pris?
Å gå ut å si at det er 80% sjanse for å lykkes og så selge 90% av aksjene sine er ikke noe man ser dagligdags av en toppsjef. Jaja han har opsjoner, men det er jo ikke noe risiko der. Han kunne jo hatt 10x flere opsjoner uten at det hadde betydd noe.
Ser at denne emisjon vekker mange følelser, har selv vært gjennom kjapt en del av disse. Men har endt opp med å mene at dette var en effektiv og riktig prosess til riktig tidspunkt. Det som irriterte i begynnelsen var salget til innsiderne, men har konkludert med at dette nok er gjort for å kunne betale ut framtidige opsjoner. Det må koste en del å løse ut de 1,2 millioner opsjoner direktøren besitter? Klarer vi å finne ut hvor mye det vil koste?
Jeg ser det er litt klaging begge veier her. På den ene siden klager mange at større aksjonærer fikk kjøpt aksjer billig. På den andre siden klager man på CEO selger aksjer på den samme kursen man mener er billig!?
Det kan være mange grunner til at CEO ønsker å lette seg litt. Man trenger penger for å benytte opsjonene, man har formueskatt - dessuten er det naturlig å realisere litt etterhvert som livet suser avgårde. Dette salget er gjort svært ryddig og på et tidspunkt som var helt naturlig. Han har lettet seg for en liten andel av sin totale sits, noe som antagelig gir han en ryddig og komfortabel personlig økonomi - noe vi som aksjonærer også kan nyte godt av.
Om noen av dere andre også sitter på 1,8m aksjer - så vil jeg anbefale dere også selge 200k. Ta litt gevinst…det er en tid for alt.
Det er opsjoner ikke aksjer. De han fikk i januar 2018 må vel innløseses på 46 kroner om jeg ikke husker feil. Så tap i forhold til disse da, men gevinst har han selvsagt i haugevis
Ref. meldingen: Det ser ut som det er tenkt tildelt 1,5 mill ikke-salgsbare rettigheteri en repemi for de som har mindre enn 150.000 aksjer. Hvor mye utgjør dette i prosent av aksjonærbasen ?
Med denne åpningsauksjonen tror jeg man kan avlyse rep. emi med en gang