Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Nei :ok_hand::blush:

2 Likes

Men så vi venter fortsatt på avklaring om rep emi før vi får vite dato for di opprinnelige emi aksjene? Eller, skjer det uvilkårlig, så det kommer en melding innen?

Føler det er noe eg har gått litt glipp av her. Er ikkje meningen å mase :v::roll_eyes::blush:

1 Like

Reperasjons emi må vel først godkjennes tenker jeg, før det blir gjort tilgjengelig tegningsretter.

2 Likes

Håper det ikke blir rep emi

1 Like

Mulig start over 40. Da er det 120 km/t mot 54.

2 Likes

Trolig noe konsolidering 44 først.
Heisen har stått fast lenge nok

2 Likes

I fare for å svare på noe som allerede er åpenbart og besvart, presiserer jeg.

Aksjene på den rettede emisjonen med tegning på minimum Euro 100.000 er registrert og alle aksjene er synlige på den siste aksjonærlisten.
En reparasjonsemisjon må først vedtas på generalforsamling og tegningsrett perioden må vel løpe i 14 dager, før det utstedes nye aksjer. Det har jo vært handlet store volumer av aksjer under emisjonskurs, så jeg ville ikke vært forbauset om de ikke gjennomførte den reparasjonsemisjonen.

3 Likes

Volberg solgte 200k i går. Han kan ikke ha tjent mye på den traden.
Ny aksjonærliste i dag :slight_smile: Neeeesten kun han som solgte i går…

2 Likes

Hvor mange aksjer hadde han? Da blir det lite for salg i dag og utvilsomt et driv oppover

1 Like

Vet ikke hvor mye jeg kan si… for 200,- kroner i mnd så får du mye nyttig info her inne :wink:

2 Likes

Hahah, elsker kommentaren! Nu kjør vi!

2 Likes

Nesten en mill omsatt første halvtime, det er fint :blush:

4 Likes

Voldberg spretter jo nesten raskere enn Spetalen inn og ut av aksjer har jeg inntrykk av.

2 Likes

Tosk, angrer i dag

Toget har endelig fått litt steam.

Bergen-Oslo dette, vi er i Arna pt.

6 Likes

En herlig oppladning til 17 mai! Men på søndag blir det buss for tog på selveste dagen. Men enn så lenge kan vi nyte expresstoget BGBIO!. Nyt oppturen som nettopp har startet. ;-))

6 Likes

Prøver veldig hardt å kun holde meg til det fundamentale, som nå er sterkt langs hele 3 akser, men du verden så artig når den siger avgårde!

2 Likes

Den relevante delen fra artikkelen til forvalteren fra Nordea: (ikke mye spennende der)

Nordea-forvalter tror BerGenBio-aksjen kan doble seg

Forfatter: Christer Teigen

• Innen få uker får vi vite om legemiddelet Bemcentinib har ønsket effekt for covid-19 pasienter, sier Nordea-forvalter Jakob Vossgård.

Det har vært en vill reise for aksjonærene i biotekselskapet BerGenBio i år. Aksjekursen startet året på 25 kroner, så bunnet den ut på 12 kroner i midten av mars, og nå handles aksjen til rundt 40 kroner.

Det som har trigget aksjekursen er at selskapet i slutten av april meldte om at selskapets legemiddel Bemcentinib er blitt valgt ut som første av tre potensielle behandlinger til å bli såkalt «fast tracked» i en britisk klinisk fase 2-studie. Dette for å finne effektive behandlinger av covid-19-pasienter.

Kun dager etter denne børsmeldingen meldte selskapet om en emisjon på en halv milliard kroner.

• Innen få uker får vi vite om legemiddelet Bemcentinib har ønsket effekt for covid-19 pasienter. Selskapet har selv uttalt at det er 80 prosent sikkert at det vil vise positiv effekt. Dersom de lykkes vil kursen sannsynligvis dobles eller mer, sier forvalter Jakob Vossgård i Nordea Investment Management
2 Likes

Med en dobling må han mene hvis den går fra fase 2 til fase 3 testing. Går den også fra fase 3 til medisin så snakker vi nok mye mer enn to-dobling.

1 Like

Hvorfor priser dere(?) covid delen av bgbio til 30% mer verdt idag enn i går (dersom en antar at prisingen av cash og kreft delen ikke ble påvirket av nyhetsartikkelen om virus delen, og tillegger mcap økning til virus delen av selskapet)

Ser ikke at han sier noe som kan forsvare det, er det fordi han sier “innen få uker”, mens status på accord studien sier “in setup” som jo for utenforstående kunne tilsi at de ikke hadde begynt enda, er det at dere tror at han har noe mer detaljkunnskap om dette som trigger dere?

https://www.nihr.ac.uk/covid-studies/study-detail.htm?entryId=282769

Ser ikke at pillen forventede salgsverdi for corona bør øke med 30% fra i går til idag på bakgrunn av det som står i den artikkelen så fint om dere kan utdype hva som får dere til å tro dette, sikkert jeg som har misforstått et eller annet.

Trollet du?

Feil prissetting. Riktig ref. Arctic 85kr aksjen pt. Phase II til Phase III =200kr Grunnet betydelig høyere sannsynlighet for suksess.

Kun kreft pipe er verdsatt pt til 48-65kr aksjen.