Hvor smart er det å realisere 30% fortjeneste i BGBIO? Kan emisjon sees som ei latent søkke som drar kursen ned? Har ikke allverdens kjennskap til selskapet, utenom en mulig gullkanta opsjon for covid-19 test
Realisering av fortjeneste er alltid deilig🙂
Men i BB går jeg for gull🤩
Var mange som solgt på torsdag… de fikk løpe godt på fredag. Noen ventet på en nedtur i dag… Du ser hvordan det går🤣
Jeg tør ikke selge nå.
Tror du må spør deg selv hva er du villig til å tape. Aktuelt er det litt IO situasjon. Ved positive nyheter fra Covid studiet er det nesten umulig å si hva denne kan bli verdt. Mislykkes de er det stadig et solid selskap, men god kapitalsituasjon, men en halvvering av kursen er ikke urealistisk.
Ser at jeg handla mine aksjer 6. mai, altså uten rett til emi -aksjer. Det taler for realisasjon, såfremt rep-emi blir en het sak? Forøvrig helt enig Magnus1 - Aldri feil å ta fortjeneste.
Jeg har tatt ut ca. 40% av beholdning i bgbio nå med grei gevinst. Det er fortstatt høy usikkerhet rundt dataene, selv om mye taler for et positivt utfall. For min del er det kun risikostyring, og prøver å unngå for store tap ved en eventuell negativ melding.
Takk for troverdige og ærlige svar
Tror dere på rep emi?
Evnt godkjenning av repemi blir ikke før 11. juni iht melding de sendte ut 5. mai.
Skulle gjerne samlet noen innspill her, hva er dine forventninger før morgendagens kvartalsrapport?
Selv ser jeg det som svært overraskende i negativ retning dersom ACCORD studien ikke er ferdig inkludert enda. Med tusenvis av nye sykehus-pasienter hver uke i UK så burde to sett a 60 pasienter greit kunne inkluderes raskt.
Om de forbrenner 10-12 % mer penger enn tidligere kvartal så tenker jeg det er irrelevant. Mye mer enn det forventer jeg kommentarer til, kan være positivt også!
Forventer ikke tall på AML, men et drypp om NSCLC studiene ser jeg ikke som helt usannsynlig. Hva tenker dere andre?
Så er jo det store spørsmålet om de velger å si noe mer om veien videre dersom det er positive resultater i ACCORD. Åpenbart så vil man da raskt gå videre i fase 3 øyeblikkelig, men hva med Bergenbio sin videre rolle i dette. Vil de samarbeide med et BP for sikre rask produksjon og distribusjon? Vil du utlisensere hele indikasjonen i bytte mot tidenes royalties slik at selskapet kan fokusere på øvrige pipeline som før? Er det avtaler på plass med britiske myndigheter rundt hva de forventer av Bergenbio ved positive resultater?
Også viktig er eventuelle signaler om indikasjon, er det tenkt studier på risikopasienter og en evt profylaktisk behandling?
Bergenbio har på plass produksjonsavtale med et selskap og fabrikk i India, som endel av kriteriene for Fasttrack-avtalen med FDA i AML indikasjonen om jeg ikke husker helt feil, har de kapasitet til å produsere Bemcentinib for en hel verden?
Spennende blir presentasjonen uansett!
Økte litt nå jeg🙈
Rep emi er mest for eksisterende aksjonærer, for selskapet betyr det lite.
Med kurs på 50 er det fint å få tegne seg til 37,5
Klar over det, men hvis man allerede sitter lasta så er den ikke nødvendig. Jeg har heller ikke funnet noen måte å bruke kontantbeholdning i ASK til å delta i emisjon (måtte bruke vanlig bankkonto da jeg deltok i NANO-emi iallfall), så da vil jeg måtte flytte midler ut fra den til en vanlig bankkonto først for å kunne delta og potensielt utløse skatteplikt på dem selv om de går rett inn igjen. Da skal ikke kursen gå veldig mye ned mot emikurs før vinninga går opp i spinninga for min del iallfall (med mindre den går høyt etterpå så klart, men der er det jo alltids risk. I NANO har den jo bare fortsatt ned etter emi så har brent meg litt der).
Tror ikke det blir noen rep emi. Kursen har vært langt vært under etter at emisjonen ble satt. Gamle aksjonærer har hatt god anledning til å fylle opp.
Det ble diskutert litt i sist aksjesladder, kursen var vel under emi i 4 dager. Det er ikke “lang tid”.
Jeg håper rep emi kommer, vil være positivt for alle som eide aksjonærer 5 mai.
Time will show…
Tenker om noen har solgt sine aksjer i påvente av en emi det kanskje ikke blir noe av, vil det nok ble noen joggende etter aksjene👌
Hvis det kommer, eller ventes noe news av substans, så blir det vel heller ikke rep.emi, slik at ikke t-rettene fungerer som opsjoner.
LOL.
Snakk om å sette seg selv opp for skuffelse
Haha! Ja du sier noe der.