Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Dette er helt etter boka.

Optimistiske investorerer hauser seg selv opp på potensialet i caset og blir skuffet når selskapet ikke rapporterer etter ønsketenkningen.

Selskapet selv er godt fornøyd med at de holder tidsplanene som er satt, kjente resultater er positive, de har kontroll på kostnader og har cash på bok. Selskapet ser bare grønne lamper mens kortsiktige ser bare rødt og får noia.

Det er ikke til å komme vekk fra at for de som er motivert til å sitte 2-5+ år i en biotek aksje, så er det frustrerende med svingningene som kortsiktige genererer.

8 Likes

Så de regner med effekt mot covid-19 selv om det muterer bort fra en eventuell vaksine!?

3 Likes

Jeg har ikke registrert noe som helst i dag som tyder på at Bemcentinib ikke fortsatt er fremst i løypa på å bli en godkjent medisin for Covid-19 i UK.

Noen andre som har plukket opp noe som tyder på at de ikke er det?

1 Like

Mine spørsmål han leser opp nå :stuck_out_tongue:

9 Likes

on MDS? Great question.

2 Likes

Ingen andre pasienter rapportert med Covid, kan ikke utelate at dette er som følge av veldig sterke profylaktisk egenskaper. (dårlig forklart av meg) Hørtes ut som de trodde dette var en meget mulig årsak.

1 Like

Ja, det profylaktiske og de andre som Godfrey leser opp selv. Hyggelig at han gjør det selv :stuck_out_tongue:

6 Likes

Hani: Kan ikke utelukke at grunnen til at ingen av kreftpasientene har droppet fra studiene, er pga. profylaktisk effekt.

Kom seg veldig nå når Godfrey tok over.

1 Like

Skikkelig smell i tilliten her? Er dårlig diksjon/tale så fatalt at man bokstavlig kan prate ned prisen? Eller har vi ei god gammaldags børstypisk realitetsorientering om at “himmeltrappa må utbedres” i noen få, enkeltstående steg?

1 Like

Må se dette i reprise, men hvis Rune Skeie har kjørt show her er det ikke rart prisen faller :joy::joy:

Mange kortsiktige tradere, som vanligvis ikke investerer i biotek, ventet kanskje resultater fra ACCORD studien, noe som naturligvis var urealistisk.

1 Like

Er nok ikke smell i tilliten tror jeg, men heller skuffelse over at COVID-19 studien ikke har dosert pasienter enda, men det er strengt tatt noe Bergenbio ikke kan noe for. Det ligger helt og holdent i hendene på UK-helsemyndigheter.

1 Like

Faen, de må filtrere spørsmålene bedre, Rune slipper gjennom alt og halvparten er bare tull.

2 Likes

Det er en veldig surrete presentasjon både lydteknisk og presentasjonsteknisk. Det virker uproft og folk fanger opp sånt ubevisst og blir usikre. CEO har en svært lite engasjerende presentasjonsstil.

1 Like

Ståpels og cringe med en gang han setter igang…

Jeg har vært i Biotek i flere år, og synes dette var meget skuffende etter hva de hintet om sist. Hørtes jo ut som de skulle starte uken etter. Mye mulig det er urealistisk i den medisinske verden, men var slik jeg tolket det.

2 Likes

Der er jeg helt uenig, jeg syns det er viktig at CEO er presis og ikke fremstår som en selger.

Men jeg syns CFO ødelegger endel for presentasjonen, at han ikke snakker engelsk og i tillegg slipper gjennom for mange tullespørsmål drar ned inntrykket.

5 Likes

Reaksjonen i kursen er mildt sagt en overreaksjon.
Godfrey har gått tilbake til sin normalt konservative og jordnære kommunikasjon. Langt fra bekreftelse på 80% uttalelse. Det kan være årsak til at mange kortsiktige kaster kortene.

Hva angår kreft pipen er han VELDIG positiv og overbevisende.
Det er dette som er viktig.

4 Likes

Ingen pasienter med Covid av de som får medisinen i pågående forsøk. Tilfeldig eller mulig bevis på virkning? Virker som om de tror det kan være pga effekt av medisinen, og i så fall en tidlig indikator på effekt!

1 Like

Nedsalget tilsvarer -1milliard + Setter ting i perspektiv.

1 Like