Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Hadde han FØR emisjonen og innsidesalget dementert denne storyen og sagt at dette er ikke hans ord eller budskap, hadde alt vært 100 % på stell. Sjefen i NEL solgte for 60 MNOK, kursen reagerte 1 % ned. Her kunne CEO gjort det samme, men på et mer fair grunnlag overfor sine medaksjonærer og ikke minst nye som kom inn.

Det er timingen for hvor lenge denne storyen skulle få lov til å være «sann», og hva som ble kommunisert når den ikke lengre var sann som skurrer her .
Ikke fortell meg at det ikke var skuffelse å spore når ikke en eneste pasient ennå er innrullert i studiet…
Det var IKKE oppfattelsen på denne tråden når de satte emisjonen, og grunnene for dette var selvsagt en overbullish CEO.

Men jeg registrerer at dette passerer med glans, og jeg håper virkelig at utfallet for testingen går bra som det er blitt indikert, ellers blir det mye støy rundt CEO.

3 Likes

James Lorens er opphavsmann og hadde ideen til Bergenbio.

3 Likes

Akkurat denne skjønner jeg ikke. Hva mener du? Er lite sammenheng mellom det og 80%utsagnet slik jeg ser det.

Helt grei argumentasjon, men dette med egg i en kurv, og se en annen vei blir helt feil når det kommer fra deg. #champagneproblems

Jeg legger ballen død, så får vi oppsummere om 7-8 måneder.

Med kortsiktigheten som nå er inne i aksjen, synes jeg det er helt greit med litt filleristing av «investorer» som tror på kanongevinst på 2 måneder. Kall det gjerne en reality check

3 Likes

Som Einarsson sier på podkasten i dag; antakelsen for at dette skal gjøre underverker på Covid 19 er basert på 1 stk observasjon gjort på en kreftpasient. Dette er antakelser gjort på teori, men langt fra å ha noen som likner et signifikant grunnlag.

Når man etter sigende skal ha sagt at det med 80 % sannsynlighet vil ha ønskede effekter så legger man til grunn at markedet skal forvente at her ligger det mer data til grunn en fra en tilfeldig pasient. Det indikeres vel implisitt at man ser gode effekter fra en bredere populasjon enn antallet 1, og når Q1 kommer og fortsatt ingen er innrullert, så kan jeg forstå behovet for å parkere 80 % storyen. Dette er kanskje “lettere” å se fra utsiden enn fra en aksjonærs hold; man vil ikke at dette skal være sannheten.

Helt sikkert greit med filleristing, men de kortsiktige som er inne for Covid-effekten er vel fortsatt inne? Man har jo ikke fasiten for hånden, så jeg tror kanskje mer på at de som vekter seg ned nå er de som er skeptiske til kommunikasjonen og får noen utslag på varsellampene.

1 Like

Siden Godfrey selv går ut og modererer utsagnet i The Mail (som er gjengitt som sitat og derfor burde ha gått gjennom sitatsjekk - usikker på om det praktiseres i UK dog) så kan vel heller ikke følgende sitat tas for god fisk:

When the drug was used in the laboratory on live SARS-Cov-2 – the coronavirus that causes Covid-19 – it showed ‘some very big effects that dwarf what I’ve seen’ from other drugs, said Mr Godfrey.

Inntil “dementiet” kom så var det dette for meg en bedre grunnlag for vurdering om inngang enn den ene pasienten. Men nå spørs det jo hvor mye sannhetsgehalt det var i dette utsagnet også, og så er det jo som kjent et stykke fra in-vitro til live forsøk. Dersom Godfrey har et problem med innholdet i artikkelen som helhet burde han vel komme med et skikkelig tilsvar heller enn å bare mumle til noe i en Q&A-sesjon under en kvartalspresentasjon?

Men igjen, det er tross alt en ganske anerkjent epidemolog som har foreslått middelet til studiet, og man får tro at argumentasjonen der (og beslutningen om å gi dem førstepri) er basert på faktisk effekt in-vitro og håpe dette kan overføres til forsøkene.

2 Likes

Det er en av flere indikasjoner, som også Einarsson tok opp.

Hva angår 80% og innsidesalg, kommer du for seint til festen. Dette har vært reagert på og tatt opp.

Les deg opp og ta deg en bolle.

2 Likes

Jeg har ikke aksjer i BergenBio etter det kom frem at han hadde latt være å dementere utsagnet om 80%, men istedet kjørt en emisjon og solgt 200 000 aksjer :blush:

Jeg husker enda da Luigi Costa ble feilsitert om oppkjøprykter i e24, hvor han sporenstreks rykket ut og sa “Vi er ikke i samtaler med noen om oppkjøp.”

Det ble 20% ned hvis jeg ikke husker feil :joy:

Det eneste jeg vil ha frem er at koblingen mellom en forventning om masse innrullerte pasienter og CEOs utsagn om 80% sjanse for klinisk nytte i pasienter er litt vag. Synes ikke det er implisitt noe som helst, gitt rasjonalet de har for å teste dette ut :blush:

Skytes over en lav sko her og de fleste bommer.

Dere må høre på selskapets egen presentasjon. Der sier de at grunnlaget for at britiske myndigheter valgte bemcentinib er rasjonalet bak hvordan AXL blokkering hindrer viruset i å dempe type1 interferon responsen.

Den anekdotiske historien om kreftpasienten er hyggelig, men det var ikke derfor bemcentinib ble valgt.

16 Likes

Er mer og… :sunglasses::microbe:

Hva! - får vi aksjonærer fra andre Bio-selskap inn her for å fortelle oss at de ikke har troen ? Og til applaus fra andre ikke aksjonærer :joy: :joy: :joy: Det tolker jeg som et bra tegn!

Fasiten har ingen, hverken de med eller uten aksjer, men den kommer …

Apropo andre Bio-selskap, jeg har solgt litt andre steder i går og i dag og er klar for å leke litt BgBio-ball mens vi venter på fremtiden … (fikk meg ikke til å trade med de aksjene jeg allerede satt på )

5 Likes

Pluss entry i cellen via AXL

Dette var også Einarson veldig begeistret for. Synd når folk vender og vrir innholdet til noe negativt.

5 Likes

Einarsson sa i podcasten at det at Bemcentinib kan blokkere og hemme Covid 19 viruset, var logisk og lett å forstå. Eksperter i UK har plukket ut Bemcentinib som testkandidat nr. 1 for behandling av viruset. Professor Wendy Maury har gjort preklinisk forskning som har demonstrert potensialet til Bemcentinib som en mulig behandling mot virus som Covid 19. BergenBio har vært klar over Bemcentinibs antivirale effekter.
At det er mye byråkrati i forbindelse med slike tester er ikke noe spesielt. Det gikk flere uker fra det ble sagt at norske sykehus skulle teste Remdesivir til den første pasienten fikk Remdesivir.
Det er ingen ting som har skjedd i løpet av de siste tre ukene som har redusert sannsynligheten for at BergenBio skal lykkes. At Godfrey var oppglødd da han nevnte 80% og kanskje ikke burde sagt det selv om han mente det kan så være.

4 Likes

Nettopp - caset består, men litt klønete håndtert av en sikkert ganske ivrig CEO, som skaper litt diskusjon i etterkant som kunne vært unngått. Men er jo greit å ha noe å prate om her inne også. :slight_smile:

Ja, nervøse norske biotekaktører hopper fra det ene selskapet til det andre uten mål og mening. Velkommen til dusteforbumdet

Problemet var ikke at han var overivrig, men at han ventet til ETTER emisjonen og innsidesalget sitt med å dementere sitatet.

Og det må det være lov til å påpeke, selv om man er aksjonær og ser optimistisk på BergenBios muligheter til å oppnå resultater i kampen mot Covid-19.
Det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig.

Jeg eier et solid femsifret antall aksjer, men er også av den oppfatning av at CEO håndterte dette veldig dårlig, og jeg har heller ingen problemer med å forstå at dette bidrar til skepsis for nye potensielle investorer.

18 Likes

Tror dette handler litt om hvordan man ser på det.
Min vurdering er at dette ble sagt i en eller annen form av Godfrey, på bakgrunn av hans vurdering av sannsynligheten. Tabloider krydrer, det er ikke noe nytt. " Det sagt, så er dette:

‘extremely optimistic’ the pill would save lives. ‘I think there’s an 80 per cent probability of it working and being of benefit to patients,’ he said. veldig tydelig og gir lite rom for tolkning"

Man kan ikke gå ut i media å dementerer noe man faktisk har sagt, men man kan moderere seg når man presenterer Q1 for sine eiere og guider videre.

Det framsto flåsete på trykk og det er det jeg mener han ryddet opp i. Tatt ut av kontekst.

Richard Godfrey synest jeg personlig, har en langt over snittet god kommunikasjon, både til media og eierne. Han er ikke redd for å si ting slik dem er.

Så blir det opp til hver og en å tolke og vurdere.
‘extremely optimistic’ jeg hadde banket igjennom en 90%èr på den.

Jeg støtter meg ellers til følgende av @Mykle:

4 Likes

Må ærlig innrømme at jeg skjønner godt at Godfrey sier at sin 80% kommentar er blitt misforstått når spørsmålet som ble stilt var formulert slik: “You have talked about 80% chance of success on covid trial”. Fra artikkelen det ble referert til så var ihvertfall ikke det slik jeg tolket den. Uansett, ettersom vi ikke fikk noen direkte oppklaring på hva han mente så får vi forholde oss til at han har forklart at de er veldig optimistiske i forhold bemcentinib og dens mulighet for å hjelpe pasienter som får korona viruset.

Til tross for at dette kommer til å ta litt lengre tid enn forventet så snakker vi likevel om måneder. Kanskje vi også har FPD i løpet av et par uker. I biotech så er dette mini tid. Blir spennende å følge fremover og se hvordan dette utvikler seg. Uansett, worst case om dette ikke skulle gå videre så sitter selskapet igjen med svært god finansiering og mange andre gode studier å fortsette med.

7 Likes

Godfrey har uttalt seg til media igjen, nå til ABC News, og denne gang er ordlyden :

“I’m very, very optimistic for the benefit that our drug will bring to patients.”

16 Likes

Sånn ca 80% :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

4 Likes