Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det er ikke bgbio det er snakk om.

1 Like

En vaccine eller annen medikament med effekt på Covid har ingen konsekvenser for Bemcentinib! Ved positive resultat på ACCORD skal uansett Bemcentinib gå sin vei. Bemcentinib har så lang vist å ha synnergisk og forsterkende effekt på de fleste kjente og eksisterende behandlingsalternativer :heart:

6 Likes

Det er vel feil selskap.

1 Like

Jeg har været igennem et utal af websider fra NHIS og clinical trials, men jeg kan ikke finde informationer om, hvordan det går med rekrutteringen til Accord programmet. Det kunne være interessant ift. at lave en timeline for, hvornår de første resultater dukker op. samt hvordan det går med at få de 120 patienter med i fase II.

1 Like

Ja helt enig. Rent intuitivt når alt det formelle er lagt opp av protokoll, undervisning, osv, så kan jeg ikke skjønne at det skal ta veldig lang tid. Må da være hundrevis om ikke tusenvis av nye innleggelser i totalt på de 6-8 sykehusene som gjør screen på potensielle pasienter?

1 Like

Tja, handler vel om to ting i hovedsak (utover antall nye innleggelser):

1. Hvor mange av de som kommer inn er på riktig stadie for test (husk at det skal testes på gitte stadier i utviklingen av corona)
  2. Hvor mange av de i riktig stadie er villig til å være med på testen (ikke gitt at alle som kommer inn stoler nok på myndigheter / BGBIO til å tillate dette
1 Like

WHO stopper ifølge NRK testing av malariamedisinen hydroksyklorokin.
Det må jo være positivt for Bergenbio

5 Likes

ser at det er ca 2500 corona smittede hver dag nå i UK, hvis 10% blir innlagt på sykehus er det 250 nye innlagte hver dag. Skulle derfor gå raskt å få 120 kandidater.

1 Like

Det var snakk om antall nye til accord i en presentasjon. Mulig det var den som var ifb med emi/nyhet om Accord.

Jeg husker ikke nøyaktig hva som ble sagt, og i tillegg fremstod det litt diffust, men noe a la dette ble uttalt:

• Det rekrutteres ca 60 til accord daglig til et par sykehus
  • Det rekrutteres ca 200 til accord daglig.
1 Like

BergenBio skulle melde første pasient og det har de enda ikke gjort. Isåfall er det de 5 andre kandidatene som fordeler de 250 daglige pasientene.

3 Likes

Bemcentinib er først i løypa.
De har pri en.

2 Likes

Pasienter screenes fortløpende så bør vel dukke opp etterhvert. Jeg setter hodet på blokka og sier iat FPD kommer i løpet av de neste 2 ukene. Veldig spennende nå fremover og se hvor vi skal. Det som er interessant er hvor mange av pasientene som kommer inn som velger å være med i studien, og eventuelt om dette er en prosess som gjør at personene velger å gå utenom. Vil nesten tro at de fleste ønsker å delta, men aldri godt å vite uten å ha ide om hvordan sykehusene selv promoterer studiene. Uansett, hodet er på blokka :slight_smile:

4 Likes

Her er noe mer generelt om rekrutteringen til recovery/accord, og når NHS ser for seg å ha nok info til å vite om man har medikament som fungerer.

Link fra 7 mai:

3 Likes

Må si at dette virker mer logisk all den tid at et sykdomsforløp med Covid-19 synes å dreie seg om 3-5 uker.

1 Like

Den gikk mer på RECOVERY enn ACCORD da, fant ikke noe tidsestimat på sistnevnte i den ene setningen som omfattet dette programmet:

Meanwhile, health secretary Matt Hancock has announced another national clinical trial – named Accord – which will test newer therapeutics in phase two trials of 20 to 60 patients, the letter said.

Men håper uansett på noen drypp i løpet av juni iallfall.

2 Likes

Det er snart en måned siden nyheten om ACCORD ble sluppet av selskapet og at dette tar litt tid får heller være greit. Leser endel om forventet ny smittetopp i høst så sånn sett har man litt tid frem.

Vel så spennende nå som ACCORD er lunge-data ultimo juni. Er rimelig spent på dem!

3 Likes

Merck viser stor interesse for COVID-19 og infeksjonssykdommer:

Hvis BerGenBio får positive resultater fra denne fase II studien, så fort den kommer i gang, så vil de plutselig være den peneste jenta på ballet!

23 Likes

Økte med 30% i dag. Ganske trygg på at denne står vesentlig høyere om noen uker.

3 Likes

Økte selv i dag … og i går … Og sånn går dagene. Noen jobber på for å få ned kursen. Passer meg utmerket :innocent:

1 Like

For et sammentreff! Jeg økte selv i dag!
Venter nå spent på melding om innrulleringstakten.

3 Likes