Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Økte greit idag jeg også :smiley:

Første gang på lenge jeg har hatt en rød dag :stuck_out_tongue:

3 Likes

Økte ved et “uhell” i dag. Hadde lagt inn ordre på 39-tallet uten forhåpninger om at det ville slå til. :thinking:

2 Likes

Merck er ute og de er veldig seriøse :sunglasses:

https://www.cnbc.com/amp/2020/05/26/merck-ceo-issues-warning-on-coronavirus-until-all-of-us-are-safe-none-of-us-are-safe.html?__twitter_impression=true

4 Likes

Som vi vet så kjenner Merck meget godt til Bemcentinib :sunglasses: De følger nok nøye med.
Skal bli grådig interessant å se hva som dukker opp av hatten, om Bemcentinib viser Profylaktisk effekt. Vaksine kommer nok uansett, men med gode data her nå, så tror jeg det blir full fyr i teltet.

På Q1 presentasjonen var Bergenbio inne på Profylaktisk effekt som om en mulig forklaring på hvorfor kun en av dem som er under Bemcentinib behandling er påvist Covid-19. Dette var noe selskapet og forskerne selvfølgelig kom til å se veldig nøye etter i ACCORD studiet. Det var vel også andre indikasjoner som ble tatt opp av utenforstående, på at Bemcentinib kan ha profylaktisk effekt.
Sannsynlig? Ikke veldig kanskje, men for en fest det kommer til å bli med en slik effekt :partying_face: :dollar:

"the company is going to spend “what it takes” to find something that works, adding it has the “financial capacity.”

4 Likes

Når en leser rundt hva Merck tenker om vaksine, så er de tydelige på at dette ikke gjort på 18 mnd.

Angående EIDD-2801. Virker jo ikke helt stuerent:

*The drug, which inhibits a polymerase enzyme used during viral replication, has been at the center of a controversy involving Ridgeback’s attempt to win BARDA funding. The agency’s former director, Rick Bright, filed a whistleblower complaint that went into great detail about how his bosses allegedly pressured him to fund EIDD-2801’s development, which he worried could present serious toxicities. BARDA did not award the money—which could have totaled $300 million—to Ridgeback or DRIVE.

At least one other pharmaceutical company abandoned development of a compound similar to EIDD-2801 because it has mutagenic properties. Perlmutter agrees that “ordinarily you prefer not to advance a mutagen,” but he says the drug, which can be given as a pill, has been “well tolerated” in the U.K. trial and that they plan to look closely at its cancer-causing potential in reproductive and developmental biology animal studies. Other mutagenic drugs that treat infectious diseases have come to market, he notes.*

4 Likes

Kom de litt for sent til denne festen? :crossed_fingers:

2 Likes

Dette er vel felles for alle de antivirale som har vært forsøkt så lang og det som også er felles for dem er at de har tilsynelatende høyst middelmådig effekt.

Bemcentinib har en helt annen “mode of action”, la oss håpe at den viser seg å virke i praksis, det er ihvertfall endel prekliniske studier som er lovende.

1 Like

Hani gikk mye lenger enn jeg trodde han skulle gjøre, i å antyde effekt. Jeg synes dette var litt overmodig, men kanskje vet de noe som vi ikke vet. Vi må uansett vente på resultatene fra studien.

2 Likes

"Alle spør når en vaksine kommer.
Fagfolk sier om.
Vi er ikke der nå at vi kan spørre ‘når’.
Spørsmålet nå være ‘om’ det i det hele tatt er mulig, ikke ‘når’.

2 Likes

UK har dessverre et stort pasientgrunnlag for covid-19 studier:

1 Like
2 Likes

Mer enn svært sannsynlig med oppkjøp eller partneravtale ved gode resultater i covid-19 studien.

4 Likes

Spørsmålet er om ikke Bgbio spinner ut covid19 medisin for å kunne fortsette med det de egentlig skal gjøre dersom det er stor effekt i UK.

2 Likes

Jeg regner med at BGBIO kommer til å vokse enormt og blir et helt annet selskap om det viser seg at bemcentinib har en god antiviral effekt. Personlig håper jeg på vekst og ikke oppkjøp.

2 Likes

Jeg tenker at det kunne vært digg med en avtale fra BP om $150+ millioner upfront for 50% av salgsinntektene kun for COVID-19, også stiller BP med slag, distribusjon og kjøring av nye studier med bemcentinib i USA og Asia. Tenk hvordan bergenbio da kan kunne ekspandert pipelinen innen andre virussykdommer, kreft og fibrose mye raskere. Da ville de hatt ca 2,4 milliarder NOK på bok og salgsinntekter, i tillegg til mulig milestones som kunne blitt utbetalt ved å nå forhåndsoppsatte salgsbeløp. Slike avtaler finnes. Fult mulig at de kan lande en slik avtale om bemcentinib viser seg effektiv i COVID-19 med den sikkerhetsprofilen de har.

11 Likes

Om fase 2 resultatene fra UK er gode vil jeg påstå at 150MUSD er billig. Iallefall når vi ser hva andre covid19 forsøk i USA prises til ( som ofte er i fase 1).

4 Likes

Ja nå som det siste halve året har kommet ut så mye spennende forskning innen både fibrose, virologi, og andre kreftformens å tror jeg også selskapet er tjent med en jevn strøm av cash. Covid-19 er perfekt i så tilfelle…

1 Like

Hadde ikke begynt å gråte over en Algeta+++ heller. Skitt fiske!

1 Like

ser ikke bra ut for denne aksjen nå :grimacing:

Ligger i sivet her og laaaster opp :metal: Så bare å selge! :sunglasses:

2 Likes