Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Og i dag … ut med litt KIT og NOFI og inn med mer BgBio :metal:t3:

4 Likes

tenker jeg tar risikoen å sitter med den :expressionless:

Nei du får selge alt du har, er sikker på at det finnes kjøpere :wink:

7 Likes

Virker dette ok/godt, så er behovet fort mange ti-talls/hundretalls millioner doser.

150 mill usd i en slik setting er for smuler å regne.
Tidenes krise gir tidenes gevinst for de som har noe som bidrar til løsning.
I mitt hode er det da snakk om hvor mange mrd usd,hvor stort tall, og definitivt ikke mill usd.
Det er en inntektsmulighet her som er helt gigantisk.

Men det viktigste må på plass først ; vi må få vite om Bemcentinib virker, og hvor god effekten er.

3 Likes

Sitter du med belåning da eller? Som jeg skrev i begynnelsen av mai så er nok denne en mye brukt aksje for traderne og algoritmene nå mellom nyhetene, uten at jeg er noen ekspert, så sitter du og svetter så er det vel bare å slippe litt opp og heller legge inn noen kjøpsordre lenger nede? Kan ikke tenke meg at det blir noe oppkjøp eller avtale før Covid-19 tallene i aug/sep. Eneste måtte være Merck og Keytruda tallene i slutten av juni men Bgbio vil nok selv se Covid-19 tallene først dersom de har så sterk tro på dem som de har signalisert, og dermed sitte med enda sterkere kort på hånden når BP skal frem med gullkortet.

3 Likes

Ja, det er fint å tenke på milliard USD osv., men bergenbio har ikke noe salgsteam, distrubusjonsnettverk eller andre studier kjørende enn den som er i UK nå. Alle de punktene må utbedres, og den raskeste måten er å slå seg sammen med BP. Alle de tre punktene vil koste laaaaaaaaaaangt mer enn $150 millioner og vil være noe bergenbio kan nyte veldig godt av, for da kan de fortsette å ha fokus på øke pipelinen. Salgsinntektene vil også kunne langt overgå $150 millioner ved 50% splitt av inntektene. BP vil dermed få 50% av inntektene, men samtidig måtte betale for å selge og ekspandere bemcentinib til flere land.

Kanskje avtalen jeg har foreslått er konservativ, men jeg liker den. Den gir cash med en gang, et inntektsgrunnlag, et tett samarbeid med BP (utenom det de har med Merck nå), og den lar bergenbio fokusere på det de kan som er AXL uten at de må bruke for mye tid akkurat nå på å ansette stort salgsteam, opprette distribusjonsnett, sette opp nye studier i Asia og andre land på COVID-19. Vi vet ikke hvor lenge det vil være en etterspørsel etter medisiner mot akkurat COVID-19, som BP da har rettigheter til. Ved brukt mot f.eks Zika eller Ebola eller et nytt koronavirus, så må det ny avtale på plass med nye penger.

7 Likes

Kan også være en trappetrinnsmodell, de får XXX i forskudd, og 50% deling til forskuddet er tjent inn så får de større % etterpå.

Nei nå trenger vi bare noe UK news.

5 Likes

Et annet åpent spm akkurat nå er om vaksiner vil vise seg å være effektive og når de da evt. kan være klare. Sjefen i Merck/MSD ville ikke gi noe tidslinje, men mener han sa at 12 mnd var optimistisk. Mye vi ikke vet enda om dette viruset og immunitet:

4 Likes

Evilfreud og Larsmkn,

Tror det blir lettere å diskutere dette mer konkret etter at fase2 i uk er over, men da går det også veldig fort.
For virker dette godt, så står et desperat USA klare til å kjøpe mange mange millioner doser. De aller fleste land vil ønske seg et betydelig antall doser slik at de kan normalisere samfunnet så raskt som mulig.
Og dette er åpenbart noe Godfrey har tenkt på allerede. Han nevnte nylig noe om samarbeid med myndigheter for å gi rask distribusjon av bemcentib til befolkningen.
De er også i samtaler med global aktør om oppskalering av produksjon.
Salgsteam - usikker på hvor stort man trenger der med det første. Etter fase2 vil jo kundene være myndigheter i respektive land.

4 Likes

Jeg tror du kan banne på at i det minuttet de melder at fase 2 er vellykket så har de også en deal med BP på plass.

Så dette bør diskuteres i forkant :wink:

5 Likes

Fingers crossed. Now we just need fpd!

1 Like

Min teori er som følger:
Bergenbio har kjørt emi for å kunne betale ut alt av royalties (41 mill usd) til Rigel hvis/når suksess for Bemcentinib mot Covid-19 er et faktum. Da har de på en måte ryddet den biten av bordet.
Så har de en plan for brutal oppskalering av produksjon som dekker etterspørselen som kommer samme dag, og i tiden etter at fase2 viser gode resultat.
Alt etter det bør nok BP ta seg av. Det kan nok fort bli en budkrig mellom BP om rettigheter.

Det viktigste er uansett gode resultater i accord.
Men hva som er “gode nok” resultater for at Bemcentib blir en ekstrem suksess for aksjonærene er jeg usikker på.
Vi har en situasjon der verden skriker etter verktøy som hjelper. Kanskje er det nok med at kun en litt høyere prosentandel overlever. Det er mange liv spart.

4 Likes

Bgbio har vel utalt at de jobber med oppskalering og partnere. så støttter deg på det punktet.

Har også samme tanke rundt Rigel, men @larsmkn har vel også noen tanker der?

2 Likes

Enig.

“Gullegget” for verdens land og myndigheter er en behandling som senker dødsraten såpass at man kan drive samfunnet mer eller mindre som normalt igjen med kun minimale begrensinger, god håndhygiene, og munnbind feks. At man får folk fortere ut av sykehus, som ved Remdesivir som gav ca 30 % kortere sykehusopphold, er naturlig nok viktig også. FDA banket jo den gjennom rimelig greit så om Bemcentinib viser noe tilsvarende og noen prosent bedring på dødelighet, som forhåpentligvis er godt innenfor rekkevidde, så tror jeg vi er der. Jokeren er jo selvsagt proylaktisk behandling for risikopasienter, men det er mer i det blå slik jeg ser det.

Nei, som Hayen og flere skriver, vi trenger nok ACCORD fase 2 data i aug/sep for å kunne gjøre hensiktsmessige spekulasjoner. Men om de kommer like gode eller forhåpentligvis enda bedre enn det jeg spekulerer i her, ja da tror jeg det går lynraskt på absolutt alle måter og prisen per aksje skal godt opp på 5-600 på dataene alene! Vil jo bli slått opp på BBC, Bloomberg, CNN, osv. Heldigivs har vi CFO som er god på engelsk!! :sweat_smile: :sweat_smile: :smile:

3 Likes

Erfaring med Remdesevir viser at en OK resulatat er akseptabel i disse Covid dagene!

1 Like

Ja, også har vel studier vist litt ulike resultat for Remdesivir. Den har ikke kommet veldig godt ut i mange. I noen nærmest med ubetydelig effekt.
Prisen for en behandling er 4500 USD.

1 Like

Mhmmm, men 4500 USD er nesten umoralsk høy spør du meg. Snakker jo om flere hundre millioner pasienter potensielt blant annet i særdeles fattige land. Misforstå meg rett selvfølgelig skal god medisin koste, men blir en bismak å bli “rik” på en evt pris i det sjiktet. Er vel uansett et saftig plussprosjekt dette med en pris rundt 400 - 1000 USD?

4500USD er faktisk ikke så dyrt hvis du klarer å kutte 5 sykehusdager.

1 Like

Kommer vel ann på om du ligger og surkler på en medisinsk intensiv i USA eller i en korridor i Peru det vel hehe.

Blir jo bare en lek med tall, men 200 USD per behandling og 50 mill doser er 100 mrd NOK i inntekter.

2 Likes