Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Hvis løpet går hele veien så blir det $36 millioner å betale til Rigel:

Milestone payment events Milestone payment
Commencement of the first Phase II clinical trial for the first product USD 5,000,000
Commencement of the first Phase III clinical trial for the first product USD 8,000,000
Submission of an NDA (or equivalent) for the first product USD 12,000,000
First regulatory approval (or equivalent) for the first product USD 16,000,000
The Phase II clinical milestone of USD 5 million has been reached and has been paid by BerGenBio.

Med tanke på om det blir oppkjøp eller utlisensiering så er det mange ulike måter en slik avtale kan forme avtalen som inntreffer med Rigel. Det billigste er å lage avtalen etter fase III studien er ferdig. Da må bergenbio gi fra seg mindre prosenter enn om de gjør det under eller før fase III.

Hvis de ikke går får utlisensiering eller oppkjøp så er det jo kun 5%-9% av inntektene som tilfaller Rigel.

6 Likes

Så per definisjon blir bgbio helt FRI mht/ milestones med resten av pipeline og indikasjoner! Det blir bare prosent andel/royalty ved salg av produkt :nerd_face:

1 Like

Jeg har stor tro på BGBIO på lang sikt og har hatt denne i porteføljen siden 2018, men er bekymret for at alt nå dreier seg om COVID-19 og at det er det eneste aksjen blir vurdert ut i fra. Det er gøy å leke med tall om hva som kan skje hvis det blir et positivt utfall, men hvis det kommer den minste negative omtale av hva som skjer med ACCORD-studiet kommer aksjen til å stupe og vi havner i suppa under forrige emisjon igjen. Er jeg den eneste som har denne bekymringen?

Burde ikke ledelsen nå bare pøse på med informasjon om hele pipelinen?

5 Likes

Godt poeng, men de har ikke uendelig med ressurser og regner med at de har nå mest fokus på covid-19.

2 Likes

Føler de gjorde det litt på Q1 for jeg har aldri sett pipelinen delt opp slik de nå gjorde som illustrerte hvor mange studier de har kjørende.

De snakket også en del om NSCLC og AML på Q1 selv om de fleste spm var på COVID-19. Nå skal de på Next-gen 25. juni så da vil få data fra lungekreft.

De må nesten ha en del fokus på COVID-19 siden det er mulighet for at det blir første indikasjon hvor bemcentinib blir godkjent, men jeg tror de aktivt prøver å utnytte situasjonen nå til lære alle de nye aksjonærene om resten av pipelinen.

10 Likes

Imorgen er det 1 måned siden BGBIO sendte ut meldingen om deltagelsen i ACCORD studiet hvor det bl.a sto :
“The study, with drug material and trial resources provided by BerGenBio, will rapidly commence testing in 120 subjects (60 hospitalised COVID-19 patients and 60 control group patients receiving standard of care treatment) across 6 UK NHS hospital trusts, with the first patients due to be treated imminently. BerGenBio anticipates that top line data will readout within a few months.”

Ennå venter vi på “first patient dosed”.

Vi får tro at meldingen ikke er langt unna. Firma IQVIA, som tilrettelegger og drifter disse testene, sier senest igår at de klarer å sette igang disse forsøkene “på uker, hvis ikke dager”…

“Traditionally, the set-up and delivery of a commercial clinical trial can take months, if not years, to do, and the benefit of this is that we can be treating patients within weeks, if not days.

“Right now, with Covid-19, it’s massively important that things happen quickly — and these huge time savings are the biggest part of it.”

7 Likes

Ohh no!!

2 Likes

Jeg leste det som immediately, og det må da ha vært det de mente …(?)

Kopierte fra denne :

1 Like

Det var egentlig bare en spøk, men jeg skjønner at det ikke gir så mye mening for alle :slight_smile:

Når det er sagt er ikke immenently og immediately det samme. Det er opplagt at de mente det de skrev, alltid skummelt å tenke at de egentlig mente noe annet enn det de sa/skrev.

Er nok rett rundt hjørnet :slight_smile:

2 Likes

Jeg glæder mig som et lille barn til de kommende nyheder. Det var så god en dag sidst bergenbio steg med næsten 100% på en dag :rocket::joy::grinning:

4 Likes

Her er en på Twitter som virkelig har oppdaget Bemcentinib :
https://twitter.com/fezziwig2019?s=09

Nesten lettest å se omfanget av fokus på Bemcentinib på denne kontoen gjennom følgende søk:
https://twitter.com/search?q=%24BRRGF&s=09

5 Likes

Under denne platformen er Bergenbio førstekandidat!

The “overarching” platform IQVIA is providing gives the ACCORD study’s leaders access to clinical research capabilities, scientific expertise, innovative technologies, advanced data analytics and drug assessment resources.

IQVIA is also mobilising its team, which includes thousands of UK-based clinicians, PhDs, epidemiologists and statisticians, in the hunt for effective Covid-19 treatments.

Når det kommer til tidsbruk til fpd kan forklaringen være at de må godkjenne hele Accord før de setter i gang. Slik at de kan rulle ut studiene fortløpende:

US-based human data sciences and clinical research firm IQVIA has provided a platform allowing multiple treatments to be trialled at the same time under the government-funded ACCORD study.

3 Likes

Låner denne linken fra Hegnar forum, fra BBC den 26.05: https://www.bbc.com/news/health-52801858

Står det her at Bemcentinib allerede er igang med utprøving eller tolker jeg for optimistisk??

Liker uansett veldig godt at professoren sier det samme som Godfrey, her skal man frem til en cocktail på 2-3 medisiner og ikke nødvendigvis bare en medisin. Gir god plass til Bemcentinib!

2 Likes

Kan ikke se at det står noe om Bemcentinib. Hva er det for setninger som skulle tyde på det ?

1 Like

Leste denne i går. Tolker dit hen at AstraZenecas IL-33 blocker er i gang…?

Men ja. Ingen silver bullet Blir kombinasjoner, så det vil være rom for flere bare de kommer i gang!

Som nevnt ovenfor ser det jo ut som Accord skal gjennomføres på en måte hvor alle preparater blir samkjørt, og fort kan tas videre som kombo til Recovery ved virkning…

2 Likes

“Among antivirals being tested, one may help prevent the coronavirus attaching to the lining of the lungs” - Dette er Bemcentinib det er jeg ganske sikker på. Hva tenker andre?

I så fall en svær glipp at dette kommer ut slik, vi er potensielt igang(!)

Når det gjelder Recovery så er det med Remdesivir og Plaqenuil osv, sistnevnte har jo blitt stoppet nå av WHO. Dersom Bemcentinib bok effekt i ACCORD så tror jeg det blir en rask og flerarmet fase 3 videre, for de 3 beste av de opprinnelige 6, som gjerne prøves ut i kombinasjoner.

Artikkelen er også interessant i lys av strategien den britiske professoren redegjør for. Man ser tydelig at vaksinen er langt unna og man vil derfor ha en “giftig” cocktail på plass så snart en pasient tester positvt på Covid 19. Denne behandlingen kan altså Bemcentinib bli en del av og gitt dens litt egne MOA opp mot de andre medisinene som nevnes her så tror jeg jammen at den kommer til å komme med også!

5 Likes

Six potential drugs will initially enter the programme, with the first three of these beginning Phase 2 studies, which assess how well it works and its safety. Those showing promise will be fed into UK’s large-scale COVID-19 studies such as the RECOVERY trial, currently the world’s largest randomised controlled clinical trial for COVID-19 treatment.

5 Likes

Godfrey, e du her? Nå har vi ventet lenge nok :smile:

2 Likes

Synes dette virker rart. Står jo at ACCORD er igang med Astra sin test- medisin. BergenBio har hele tiden med høye kneløft og fremskutt brystkasse sagt at de var første medikament som skulle testes. Her står tom navnet på pasienten , så det er veldig troverdig at Astra er igang. Har Bemcentinib blitt forbigått i køen, eller er ikke FPD meldt? På tide med en FPD fra BBio nå , eller ihvertfall en forklaring på hvorfor Astra er igang først.
Har skrevet brev til BergenBio og bedt om forklaring.

3 Likes

Da må vel det de andre være mer lovende eller ?

1 Like