Så tilbake på denne sliden i forhold til accord og “expected newsflow”. Skal lure på hva de faktisk mener med August-September her. Snakker vi endepunkt i forhold til august/september for denne fase 2 studien? Regner med det ikke er fra til ettersom screeningen er begynt. Ville jo tro at FPD på grunnlag av at screeningen er startet en god stund siden at det burde være rett rundt hjørnet. Plansjen kunne kanskje vært litt mer klar på dette.
Godfrey, siger vel egentlig meget klart hans forventninger her.
Hvad jeg ikke forstår, er, at der endnu ikke er kommet en børsmeddelelse omkring optag af første patient
Bare å ta det rolig og være tålmodig Forskning tar tid, og har man tro på bemcentinib som behandling for kreft, corona eller annet patologisk bør man nok sitte rolig i båten. Hvis ikke er det bare å selge til oss som har troa Den som venter på noe godt…
Nei. Den er rettet mot cytokinstorm.
Viktig å ta inn over seg at en kombinasjon av disse 6 medikamentene kan være løsningen. Kanskje derfor de er satt sammen under Accord?
August-September er et anslag på når fase2 resultater foreligger.
Han sa også at det er noe utfordrende å kommunisere dato rundt dette.
Jeg tror Bergenbio så for seg at studiet var kommet igang allerede ved q1 pres. Samtidig kan det gå veldig raskt å rekruttere 120 pasienter når studiet kommer igang.
De skal gå på bemcentinib i 15 dager.
Enkelt regnet bør siste pasient da få bemcentib ca medio juli hvis fase2 er ferdig til 1 august.
Kommer første pasient inn f.eks 1 juni, så har man ca 6 uker på å rekruttere 120 pasienter, dvs 20 pasienter i uken på 8 sykehus fordelt på de 3 (av 9) scoringnivåene.
Hva om bemcentinib er forbyggende… Man tar det før man blir eksponert for så å bli eksponert for covid.
Noen tanker rundt om dette kanskje ?
Slik jeg tolket er situasjonen rundt oppstart og den noe overraskende “ventetiden” før første pasient blir dosert, relatert til byråkrati rundt oppstart av studien.
Dette er vel egentlig en ganske revolusjonerende studie, der man kan kjøre flere samtidige behandlinger, med en felles kontrollarm(som da må være noenlunde representativ for alle behandlings-armene).
Studien overvåkes av en uavhengig komite, jeg har en ide i hodet om at de skal gjøre interimavlesninger hver 14. dag, men jeg finner ikke den informasjonen i øyeblikket.
Jeg vil jo tro at dersom det er noen av behandlingene som viser effekt, så vil de kunne pushes raskere gjennom systemet.
Det er vel umulig å med nøyaktighet kunne spå når man får nyheter om effekt. Får håpe at FPD kommer snart!
Et annet moment er jo at dersom tidlige resultater er lovende så er det jo absolutt mulig at andre land slenger seg på og at man dermed får et større pasientgrunnlag raskere.
Man vet at bemcentinib ikke virker 100% profylaktisk ettersom (minst 1) pasienter i kreftforsøkene har fått Covid-19.
Den ene pasienten som er kjent er en stage-4 lungekreftpasient, som hadde høy statisktisk sannsynlighet for å dø av Covid-19, men som isteden fikk en mild sykdom.
Det ble også opplyst at ingen pasienter har droppet ut fra noen av kreftstudiene på grunn av Covid-19, så det godt mulig at flere pasienter har fått Covid-19 men kun har hatt milde eller ingen symptomer. Det hadde vært veeeldig interessant å vite om flere kreftpasienter har vært smittet, siden vi vet at ingen av dem har blitt alvorlig Covid-19 syke.
Dersom effekten virkelig er så god i praksis så kan man jo se for seg at bemcentinib kan brukes profylaktisk f.eks dersom et sykehjem blir rammet av smitte så kan man behandle alle beboere og ansatte i noen uker inntil det ikke lenger er smittefare. Jeg vet ikke om dette er mulig fra et regulatorisk standpunkt eller om det kun er tillat å skrive ut medisin til personer som faktisk har fått en diagnose.
Det vi vet rundt covid nå og at AXL kan stagnere viruset for å få fotfeste så mener jeg BergenBio sitter på noe virkelig bra her. Nærmest rart om at det ikke blir gitt bemcentinib til visse personer allerede.
Noen som har tilgang til artikkelen og vil dele?
“Utfordringen er å få tak i nok pasienter som egner seg til å være med i studien. Pasientene må være syke nok til å bli innlagt, men ikke så syke at de må i respirator. Opprinnelig var planen å hente inn 120 pasienter til studien.”
"Bergenbio-sjefen får daglige oppdateringer, og vil varsle markedet når den første pasienten er innrullert i studien.
– Den gode nyheten er at vi ikke har noen kostnader relatert til denne studien, sier Godfrey. Studien er finansiert av britiske myndigheter og er et samarbeid mellom industrien, myndigheter og akademia."
Nøktern og god informasjon fra BergenBio der, altså!
Han er keen på å dele gode nyheter.
Vi får nok en melding 15 minutter etter han hører det…
Husker han var svært frustrert etter Q1 da prisen sank, han mente det var helt feil basert på informasjonen de hadde gitt.
Lærer vel mer om å kommunisere på børs etterhvert, men enn så lenge er det bra for oss som kjøper aksjer billig
Det er jo greit å vite!
I tillegg kan det være fint å huske på at det er faktorer utenfor BergenBios (og Bemcentinibs) område som gjør at ting går tregt. Det har ikke kommet dårlige nyheter om virkningen av bemcentinib, og når selskapet i tillegg et godt rustet økonomisk er det bare «mangelen på nyheter» som har drevet aksjekursen nedover.
Det hele virker å være preget av at det var kjapp kjapp i begynnelsen ved inntak. Fler uttalelser gav signaler om nært forestående News. Spesielt var uttalelsen fra styret ref. Emi.
Nå er nok byråkratiet i gang og slikt tar som kjent tid. Fpd bør være rett rundt hjørnet noe annet ville være overraskende.
Helt enig i at oversikten her er lite informativ.
Det som forundrer meg mest er dagens prising vs potensialet og Arctic analyse.
Link?
Er kopi, vet ikke om det er lov🙈
Bergenbio har i over 13 år forsket på behandling for aggressiv kreft. Men det var først da coronaviruset kom til Norge at selskapet ble en favoritt i det norske aksjemarkedet.
Hittil i år er Bergenbio-aksjen opp 70 prosent og selskapet er verdsatt til 3,5 milliarder kroner. De dagene det kommer nyheter fra selskapet, er aksjen blant de mest omsatte på Oslo Børs.
– Det har vært ekstremt travel de siste ukene, sier administrerende direktør Richard Godfrey i Bergenbio.
Nå venter både han og aksjonærene i spenning på nyheten om at den første coronapasienten har tatt den første pillen med Bergenbios medisin.
Hvorfor reposter du den?
Gammelt nytt.
Nevner heller ikke BGBIO eller Bemcentinib ved navn.
VCP ba om link . For meg så dreier ikke dette seg om tro eller ikke tro på produkt eller selskap. Jeg har klokkertro. Men , jeg har oppfattet det slik at BergenBio har sagt at de skal være ‘first drug to be tested’. Det er jo kjerneinformasjon fra selskapet. I følge denne artikkelen er det jo Astra som er først ute i ACCORD . Da er det jo lov å stille spørsmål ved ryddigheten i den opprinnelige påstanden. Mulig det er noe jeg har oppfattet feil her. Min entisiasme rundt Bemcentinib er uansett uendret og dreier seg i stor grad om kreftdelen.