For 14 dager siden var status for 4 av de 8 sykehusene “Active/Screening”, og ytterligere 2 hadde status “Active”. At de to uker senere ikke har fått startet med en eneste pasient er overraskende, og den siste setningen “Opprinnelig var planen å hente inn 120 pasienter til studien.” tyder nesten på at de nå tror det blir vaskelig å få tak i så mange. Hmm…
De starter nok ikke en og en pasient. Tipper de vil fylle en gruppe for å gjøre dette.
Minimum må jo være nok til å kunne teste placebo samtidig.
Informativ artikkel.
De utvider nok til flere sykehus hvis det er behov for det. Antar tilgang på “riktige” pasienter er årsaken til at det stod 8 og ikke 6 sykehus på oversikten ved q1 pres.
Jeg vil vel anta at de starter pasienter en og en så fort de er tilgjenglige. Det er ikke noe tid å tape for pasientene i forhold til å få viktig behandling og for overlevelse. Jeg spekulerer selv i om det kan være noe med informasjonsflyten mellom sykehus og selskapet som gjør at det kanskje tar litt tid fra første pasient er dosert, til selskapet er informert. Ikke godt å si.
Jeg syns inklusjonskriteriet er vel strengt, og gjør at det blir et kort vindu for evaluering av hvorvidt en pasient kan inkluderes. Hvis det er byråkrati knyttet til inklusjon så kan pasienten bli dårligere så raskt at de må i respirator før man rekker å gi bemcentinib. Det kan være at studie-prosedyren er så komplisert at personalet ikke prioriterer det, og det kan være mangel på folk slik at de ikke har egne studie-sykepleiere osv for å gi medisinen og følge opp. Dersom alt var enkelt å greit ved studiet så ville vi sett FPD allerede.
De må uansett få opp farta, for nå er viruset på retur også i UK. Har de ikke funnet passende pasienter mens antallet har vært på topp, så blir det vanskeligere når viruset er på retur.
Ja, jeg har også tenkt på dette. Må pasientene lese gjennom større dokumenter og signere papirer før de eventuelt får eksperimentell behandling? I såfall vil jo det kunne føre til at det tar vesetnlig lengre tid før de første pasientene blir innrullert.
Jeg spurte om det under presentasjonen her om dagen og de svarte at de starter så fort de har en passende pasient (og alle forberedelser er gjort). De trenger ikke venter til alle pasientene er valgt.
Tror heller ikke de kan synkronisere placebo/ ikke placebo på den måten. Tror sånne undersøkelser er “double blind” så ingen vet hvem som fikk hva før etterpå.
Det er nesten så de skulle gitt alle smittede ved noen teststasjoner Bemcentinib /placebo.
Etter få uker ville man hatt tall på hvor mange av de som får et forløp som gir innleggelse/alvorlige symptomer/død.
Med veldig gode tall i et slikt studie, ville signalet vært at alle som blir smittet starter på en kur Bemcentinib.
Har det kommet noe nytt? Det ble plutselig trangt i døra på vei inn.
Jeg kjenner bare til to studier i detalj, fordi jeg er med i dem, dessverre. Men ved oppstart var det endel papirer og tenketid osv., og egne studiesykepleiere som fulgte opp dette ved siden av den ordinære behandlingen. Hvis covid-pasientene blir veldig fort veldig dårligere, så ser jeg for meg at det kan være noen som ikke er rekker å signere før de er for dårlige.
Interessant artikkel Fra 15.05 om gastric cancer og Bemcentinib;
Ja denne er postet før og er superspennende! Gleder meg veldig til å følge dette miljøet i Korea som nå har fått snerten av vårt kjære Bemcentinib!!!
Nei, beklager om det var uklart. Jeg er pasient i to skandinaviske studier.
Så også at Bemcentinib ble kommentert i et Iransk tidsskrift for noen dager siden, men får ikke mening ut av oversettelsen av den arabiske teksten…
Mener du persiske skriften?!
Evt. Linken? Kanskje kan jeg hjelpe med innholdet!
Fant den tilfeldig på nye nyheter i går gjennom google søk, den har ikke en engelsk versjon, så får ikke søkt den opp igjen. Det var det arabiske skriftspråket som ble brukt med skrift fra høyre til venstre. Kan lite utover det om språket. Var sikkert persisk, siden det bruker ca. samme tegn. Om du søker på persisk kan det kanskje komme opp. Prøver selv også.
Ikke spesielt innhold! Feil oversettelse av andre kilder og aviser; bla. nevnt at 60 pasienter allerede dosert med Bemcentinib! Kanskje de har tilgang til innsideinformasjon
Kan du si noe om selve siden? Er dette en side med noe kredibilitet eller er det bare en tulleside? Fint om den leses av mange, men om det er en uviktig side er det ikke viktig.