Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Satser på dette jeg.

Gratulerer med forhåpentlig gevinst, men hadde nå valgt å selge 20% høyere på first pasient dosed :stuck_out_tongue_winking_eye: Særlig siden du er inne med kort horisont.

1 Like

Merkelig nyhet eller ikke nyhet å selge på.
Jeg kjøpte mine første NEL aksjer på 2 kroningen. De har siden den gang hatt ørten emisjoner. Det har ikke gått utover gevinsten, tydeligvis.
Grunneleggende å vite hvorfor et selskap er notert på børs–> tilgang til kapital.
At noen skvetter når emisjoner settes på stadig høyere kurser er for meg en gåte. Men for all del…

Utdrag fra EGF:
«Det foreslås derfor at fullmakten gir mulighet for at de
eksisterende aksjeeieres fortrinnsrett til å tegne
de nye aksjene kan fravikes.” :+1:

3 Likes

Rart å selge på et helt vanlig gm punkt.

3 Likes

Det er jo veldig individuelt hvordan man forholder seg til emisjoner. Man har to/tre typer emisjoner, standard biotech / utviklings emisjon, krise emisjon og vekst /ekspansjons emisjon.

Bgbio har nylig hentet inn 500M nok, for å sikre alle studier hele veien fram samt eventuelle utgifter ved suksess, ACCORD studie.

Cash beholdning pt. 900M nok+

Man kan derfor trygt legge til grunn at en emisjon I framtiden kommer som følge av videre vekst og ekspandering.

Jeg tror personlig ikke denne fullmakten vil bli behov for, men er en viktig forsikring for selskapet å ha i bakhånd, i tilfelle. Standard prosedyre.

Hva gjelder rekruttering, så vet vi jo ikke hvordan dette faktisk går, selskapet har ikke kommunisert noe av det jeg har fått med meg. For alt vi vet er en stor gruppe pasienter «identifisert» og klare for behandling når studien går over i neste fase. Fpd kan like gjerne være 60stk som 1.

Hadde jeg solgt/redusert nå, hadde det vært for å ta ned kortsiktig risiko. Makro/konkurransebildet.

Mine tanker.

10 Likes

Skal ikke forundre meg om denne EGFen gjøres for å ha ekstra leverage ovenfor BP, enten som partner eller oppkjøp.

4 Likes
4 Likes

Fra dagens BT:

Bergenbio rapporterer at pga færre sykehusinnleggelser og egnede pasienter ( sykehus innleggelse, ikke respirator) tar det litt lengre tid enn de selv trodde.De vil børsmelde 1. Pasient. Effekt og -bivirkningsdata i august/ september. Det informeres godt om lungekreft og leukemi studiene.( får ikke til å lime inn bilde, sorry)

3 Likes

Det høres merkelig ut, er vel 4 uker siden de fikk «GO» og enda er ikke fpd. I tillegg synes jeg det er uheldig at slike nyheter blir sluppet ut av lokalavis, burde de ikke kommet med en melding? Blei litt sur nå🙈

De så jo dette på Q1 også så ikke akkurat nyheter.

Hm tja var vel egne tanker på at det ikke kunne drøye så lenge før vi får vite noe mer. Såg etter artikkelen i BT men fant ikke noe som omhandlet forsinkelser.

12 Likes

5 av 200 kandidater. Sterkt!
Var det ikke nevnt 6 til og begynne med?

2 Likes

Just a handful of patients have enrolled for the trial so far and with coronavirus patient numbers falling, researchers are keen to quickly enlist as many as possible, said Wilkinson.

“These are small, rapidly deliverable studies if we get patients in so we’re looking only to achieve around 60 patients for each arm of the trial to receive one of the drugs compared to usual standard of care,” he added.

Lyder akkurat som BGB studiet med 60 deltagere på bemcentinib og 60 på placebo.

2 Likes

Virker ikke som om folk er interessert i å være med. Man tenker nok at det går over. Det kan det jo gjøre, men hvis bølge 2 kommer … I artikkelen uttales det jo også at andre land kan bli dratt med inn for å få fortgang på ting. Tipper Brasil er høyaktuelt.

2 Likes

Fersk artikkel

This suggests a novel model of SARS-CoV-2 pathogenesis in which infected cells shift toward an increasingly mesenchymal state and lose ACE2 expression, along with its acute respiratory distress syndrome-protective effect, in a ZEB1-dependent manner. AXL-inhibition and ZEB1-reduction, as with bemcentinib, offers a potential strategy to reverse this effect.

14 Likes

Gilead faller etter middels testresultater

Aksjekursen i det amerikanske farmasiselskapet Gilead Sciences faller vel fire prosent etter nye testresultater medisinen remdesivir som viser en viss virkning på enkelte pasienter med koronasmitte.

Men testene representerer ikke et gjennombrudd for nye medisiner, og skuffelsen gir seg utslag i aksjekursen.

4 Likes

Alt tyder på at en AKSEPTABEL resultat fra Bemcentinib åpner dørene til marked :wink:

«A month after the NIH declared the first trial on remdesivir in Covid-19 a success, Gilead is out with new results on their antiviral. But although the study met one of its primary endpoints, the data are likely to only add to a growing debate over how effective the drug actually is.»

6 Likes
20 Likes

Så fedt! Men er de egentlig igang? Og hvis de er kommer der helt børs meddelelse fra bgb imorgen?

2 Likes

Hvad mon det kommer til at betyde for kursen imorgen!?

1 Like