Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

:rocket::+1::tada::birthday:

1 Like

Garantert ingen ting…

2 Likes

Og din begrunnelse for at dersom BB melder om at første pasienter er dosert så vil det ikke bety noe for kursen er?

2 Likes

Endelig ser det ut som det skjer noe🤩

2 Likes

Tolker det dit hen at flere sykehus har blitt inkludert i studiet. Studiet vil bli gjennomført uavhengig av at det er mindre pasienter å ta av.
Relevansen til studiet vil være av like stor betydning selv covid 19 er på vikende front i en del hardt rammede europeiske land. Det har kostet disse landene enormt i form av utmattelse og manglende verdiskapning. I vitenskapelige miljøer vil viljen til å løse problemet være like stor selv om ting begynner å se bedre ut.

5 Likes

Tydelig at det kjøres en offensiv for å få på plass de 60 som trengs til studien. Hvor vidt de faktisk er i gang er pt. diffust. Venter i spenning på melding. Alle håp er boost for kursen.

3 Likes

FPD bør komme ila uken nå ellers så kan det tyde på vanskeligheter med å inkludere. Jeg har ingen tvil om at de kommer til å klare nok pasienter, men studieprotokollen kan ha blitt utformet med litt for smale dører og det vil trekke ut forløpet noe. Enn så lenge klarer de nok aug/september så den tålmodige investor må bruke evt dipp på sen FPD til å laste opp.

Gilead resultatene er utelukkende bare positivt for oss i Bgbio, dog noe uheldig for pasientene.

3 Likes

Fpd :+1:t2:

3 Likes

Jadda!!! :+1::+1::+1:

1 Like

Richard Godfrey, Chief Executive Officer of BerGenBio, commented: “We are
delighted that dosing has commenced with bemcentinib in the ground-breaking
ACCORD study and we hope that patients will swiftly start to see benefits.
Initiating this clinical trial in such short order is the result of tremendous
teamwork between my colleagues at BerGenBio and the teams at IQVIA and UHS,
among many others. This illustrates exactly what can be achieved when we all
work together and focus on delivering the best experimental drug candidates to
patients that so urgently need them. We look forward to providing results as
soon as is practically possible and very much hope our drug can fulfil the aims
of the study and be used to treat thousands of COVID-19 patients worldwide.”

7 Likes

Optimismen hos ledelsen i BB er fortsatt på plass. “we look forward to providing results as soon as is practically possible.”

Ut fra det vi så langt kjenner til hos covid-19 pasienter, så bør resultatene kunne vise seg før en måned er gått. Det burde derfor være praktisk mulig informere markedet om foreløbige resultater i løpet av juni måned. Hvorvidt det skjer, gjenstår å se.

Men dagens meddelelse var utvilsomt hyggelig start på juni måned!"

2 Likes

Hvorfor skulle det dét? Det er jo ikke kommet noe resultater av forsøket og jeg vil tro at ACCORD forsøk i seg selv er medregnet i dagens kurs?

Helt klart. Men dette signaliserer at ting faktisk går så fort som vi håper på, og at vi nå kan begynne å fokusere på resultatene, hvem de skal samarbeide med hvis de lykkes, og f.eks sjansen for at liknende studier vil starte i andre land også.

Det ligger ekstremt mye potensiell value i BergenBio nå.

3 Likes

Etter min mening vil dette helt klart booste kursen.

1 Like

Det får vi se om 45 min :nerd_face:

1 Like

Ja, stemmer det :smile:

1 Like

Blir fantastiske tradingmuligheter i det minste! For de som driver med slikt.

5 Likes

Den touchet 50 i trua på at man i Q1 skulle si at testingen var godt i gang. Når nå dette er faktum og håpet om effekt tiltar, ligger det i psykologians vante syklus at kurs stiger synkronisert med forventninger. Det skulle ikke forundre meg om vi ser 45+ i løpet av dagen/morgendagen.

2 Likes

Er bare å stålsette seg, dette vil bringe traderne inn for fullt i aksjen igjen. Vil se store svingninger neste 2-3 dager