Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Solgte ikke du nettopp alt fordi det gikk lenger tid enn du trodde det skulle gjøre? :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://www.dn.no/kommentar/koronaviruset/koronakommentar/koronavaksine/sa-vanskelig-er-det-a-bli-koronaprofet-i-eget-land/2-1-818609 noen som kan gjengi noe av innholdet?

2 Likes

Kort og greit at vaksine er vanskelig å lage i dette tilfellet pga koronavirusets overflateprotein har vist seg å ha hele 80 prosent likhet med menneskets proteiner. Så man må være forsiktig med å lage immunreaksjoner mot noe som er likt oss, fordi man kan få autoimmunitet = kroppen reagerer allergisk. Og at forskjellen på SARS og COVID-19 er hvor lett det smitter og aksjonsradiusen det har. Det gjør det mer komplisert å lage vaksine. Selskapet det snakkes om som fikk tommel ned av norske er immunor.

1 Like

takk for avklaringen. trodde det var bgbio det var snakk om og at forfatter bommet på vaksine og terapi

1 Like

Ingen problem. Det Immunor mener at de har “fordel” med da er at de har denne forståelsen for hvordan viruset opptrer kontra SARS og at de andre ikke helt har forstått dette.

1 Like

Med ACCORD-studien i UK som en ikke-blind studie, så må det vel være mulig å få ut litt data fra leger og pasienter før selve readout av studiet finner sted? Pasientene vet hva de får, legene vet hva de gir. Hadde studien vært blind eller dobbelt blind så ville det ikke vært lett for data å lekke ut.

Hvis det er god effekt kan jo snøballen rulle raskt tenker jeg :slight_smile: Plutselig vil man teste i USA og andre land også, basert på tidlige rapporter fra fase 2-studien. Tiden vil vise.

5 Likes

Jeg har en teori på at studien vil vise positive resultater etter kort tid og at phase II da stoppes. tror derfor vi får et rally i påvente om dette.

3 Likes

Fikk kjøpt meg litt mer idag på 37,2 :sunglasses: :grin: :facepunch:

6 Likes

Er dette for å unngå en repemi?

36,9 her :star_struck:

2 Likes

Grei sperre på 37,50 :thinking:

Kan ikke helt skjønne at det skal være så mye motstand mot en utvanning på hele 1,67%, men det kan jo virke som om ikke alle deler den tanken.

1 Like

Alle monner drar, men jeg tror ikke det er det som skjer… Kan se ut som den blir tvunget ned. Ett spill dette nå. Bare å holde fast :slight_smile:

2 Likes

Mulig noen tenker at Corona er borte fra verden siden det bare registreres ca. 10-20 tilfeller i Norge daglig.
Igår ble det registrert 120 000 nye tilfeller i verden, ca. 5000 dødsfall.

Dessuten er BergenBio så mye mer enn en potensiell covid-medisin.

3 Likes

Ja nå er det bare et spill … Fin mulighet til å øke under Emi kurs dette. Tok litt til på 37,20,- her og … Og sånn går no dagan …

5 Likes

Da ble sperren på 37,50 fjernet. Noen hamster aksjer fra sarte sjeler…

Edit: Ble jaggu flytta opp til 37,80

1 Like

Jo og så kjøpte jeg tilbake igjen på grunn av at første pasient ble dosert, og at vi da ikke var så langt bak skjema som jeg fryktet.

2 Likes

Er mRNA vaksinen til Moderna forebyggende eller behandlende eller begge deler?
Virker på meg som at aksjekursen på BGBIO reagerer kraftig på nyhetene vedrørende mRNA vaksiner?

Men er disse konkurenter?

BGBIO tester vel ut et medikament som ikke har noen tilknytning til disse nye genmanipulerte vaksinene ?

Kommer dette klart nok frem , at BGBIO sitt produkt skal behandle de som allerede er blitt syke mens Moderna prøver å skape et helt nytt konsept på mRNA vaksiner som er forebyggende.
Er dette rett forstått?

2 Likes

Hvis det kommer en vaksine som funker og folk vaksinerer seg, så vil det jo steengt tatt ikke være behov for BergenBios produkt opp mot Covid-19, iallfall in the long run. Men så er det selvsagt alltid en del som IKKE vil vaksinere seg og heller ta en Paracet og hostesaft, ergo behovet er der vel uansett. Også in the long run … Pluss; Covid-19 er jo bare bonus ift. hva produktet egentlig er håpt brukt mot. Sitt rolig og vent. Gjerne long …

1 Like

Rart hvordan den posten på ca 70k stadig flytter seg oppover :rofl:

1 Like