Personlig trodde jeg omtrent at de skulle dosere noen dagen etter 80% kommentaren. Dagen etter doblet vel aksjen seg, kan jo være at dette er priset inn i aksjen for lengst. Uansett veldig betryggende at det er i gang.
Generelt sett er vel ofte første pasient dosert en trigger med størst potensiell nedside, siden det ofte er forventet og forhåpninger om når det skal skje innbakt i kursen. Skjer det ikke så blir det skuffelse i markedet og spekulasjoner oppstår, spesielt på forum.
Grunnen til at jeg hadde forhåpninger til FPD som en trigger var avisartiklene og merinteressen det vil bringe med seg.
Nå er det faktisk sånn at enrollment complete er neste melding fra selskapet, og den er på ingen måte priset inn. I tillegg er jeg veldig interessert i om det kommer noen partnere inn på logistikksiden i dette prosjektet…
Blir det markedsgodkjennelse vil jeg si det som sikkert at det kommer en partner inn enten kun mot covid, eller på hele pakken til Bemcentinib.
Bergenbio har ikke tid til å rulle ut et logistikkapperat.
Kan det være her en fullmakt på 20% emi kommer inn? Rettet mot en partner? Magen min sier det
Du nevner stadig vekk nyheten om Moderna, men hvorfor skulle det ha noen stor relevans for hva som skjer med Bergenbio? Er det bare fordi COVID-19 nevnes i samme åndedrag? Moderna arbeider med en vaksine og BergenBio jobber med en medisin. Begge to vil være like viktige, både på kort og lang sikt.
Jeg tror ikke dette er veldig mye mer komplisert enn at BGBIO har blitt en traderaksje på lik linje som NEL, NAS, KOA, NANO, THIN, FUNCOM (i sin tid), FIVEPG, REC …, and the list goes on. Alle disse aksjene beveger seg til stadighet i retninger som strider imot både tyngdekraft og all verdens lærdom om hvordan de egentlig skulle bevege seg (TA, Fundamentale, Inntjening, P/E, P/B…, you name it). Og for ikke å glemme - stort sett også mot alle forventninger og overbevisninger hos “ekspertene” på forumet
Dette fortsetter de med til det kommer nyheter av slik fundamental verdi at de ikke lar seg “leke med” lenger.
Fordi kursen droppet 8-10% (?) når nyheten deres ble sluppet. Dagens spekulasjon på BergenBio er høyest aktuell med de andre COVID-19 selskapene.
Jepp, jeg vet den gjorde det, men burde det egentlig vært noen relevans mellom de to? Noen som ikke har så mye greie på forskjellene mellom de to selskapene, og det de driver med, tenkte kanskje “hjelp nå blir BGBIO sikkert verdiløs”, andre tenkte kanskje “hhmm, dette kan vi bruke til å tjene noen kortsiktige kroner”. I tillegg passer de to tankene perfekt sammen
De som kommer først på markedet med en vaksine (som folk tør ta) og en salgbar trygg medisin vil uomtvistelig ha en fordel. Det betyr likevel ikke at alle trenger å få småpanikk bare det skjer den minste lille ting i et annet selskap som holder på med noe COVID-19 relatert.
Det samme du sikter til med Moderna skjedde også da Hofseth BioCare kom med sin lille nyhet om at lakseolje kanskje også kunne kurere COVID-19. Da falt også BGBIO brått 5%. Den har ikke fått like mye omtale i media som remdesivir, og høres for mange kanskje også litt tvilsom ut. Panikkeffekten var nå likevel der. Det ville jo vært enda bedre enn den ene pillen pr dag for bemcentinib også - bare en ny liten boks på supermarkedet ved siden av Omega-3 boksen
Jeg og du skjønner at det ikke er vits i å få panikk. Men det er mange som får det. Og det har jo du forsåvidt poengtert med eksemplene du har nevnt. Akkurat nå er kursen på BergenBio basert på COVID-studien. Uten den så ville den trolig fortsatt lagt på 20-25 kr. Hvis BergenBio feiler i ACCORD så ser jeg ikke det som usannsynlig at kursen dropper tilbake til rundt ± 25-30kr.
@stAMy hvad er grunden til at Bemcentinib er udvalgt som nr 1 i Accord studiet? Jeg tænker, at chancen for succes er væsentlig større, både som single treatment og som en del af en pakke behandling, end ingen succes.
@stAMy Ja, det kan selvsagt hende, men det er en helt uavhengig hendelse til reaksjonene vi snakker om til øvrige selskapers meldinger om “suksess” . BGBIO har for øvrig et kursmål på 86, selv uten ACCORD deltagelsen, men vi kan jo holde det utenfor.
Spørsmålet blir vel da hvor stor sjansen er for at de skal mislyktes, og om remdesivir studien til Moderna, eller lakseolje prosjektet til Hofseth Biocare, har noen betydning overhodet om de lykkes.
Rolig gutter… rolig
Verden kommer ikke til å legge alle egg i vaccine-kurven!
Dr. Anthony Fauci says there’s a chance coronavirus vaccine may not provide immunity for very long!
Ser det ikke i aksjekursen i dag, men det får i alle fall mye oppmerksomhet world wide
Merker at kursbevegelsene virker veldig inn på meg psykologisk når jeg ser på den, men frykten/gleden den skaper blir aldri innfridd. Er nok gode algoritmer som fører til bevegelsene. Noen store som har en algoritme som utnytter slike algoritmer? Hittil hadde jeg tjent mye på å alltid gjøre det motsatte av følelsen bevegelsene gir meg. Har heldigvis sittet omtrent helt rolig, men det er en test av psyken når man følger godt med. Er nok bedre å fokusere på caset og se på kursen når fase 3 er bekreftet eller oppkjøp skulle komme for oss som planlegger å sitte til “the bitter end” over sommeren. Om de inkluderes i fase 3 er det mange fond osv. som da vil ha tilgang til å ta inn aksjen på grunn av sin strategi. Bør føre til en boost i tillegg til medfølgende hype.
Jepp og det er en 100% beskrivelse av hvordan det fungerer. Er man long og ikke planlegger å selge før Mohn selger, er det kun tortur å følge kursutvikling og 95% av alt her inne.
Trader man er det noe annerledes. Selv tok jeg trader sommerferie og satser på Bgbio. Resten gjør seg selv. Lite vits å logge på kontoen.
Snakkes på 10x dagens kurs
Man burde selge før Mohn selger. Når han tar initativet så er det nærmest for sent. Da vil man trolig få utløst en stoploss/en vertical linje.
Nei, der tar du nok feil.
Han selger Med all sannsynlighet ikke før BP står med åpen lommebok, da blir det payday på alle med longs på seg
Word! Jeg økte bra i dag og Nesten Emi pris jo
Det finnes vel absolutt ingen grunn til at Mohn selger før BP står på døren.
Fyren vil fremme forskning og driter i pengene han tjener eller taper. Bgbio er endel av den strategien. Verste er at han fort kan tjene mer penger her enn på pumpene sine.
Hvertfall salget av selskapet, driftsinntektene fram til salget var hinsides