Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Lol. Kaninkreft faktisk.

Man vet aldri hva markedet reagerer på og hva som sender kursen opp eller ned. Denne gang var du i flyt med markedet, og kudos for den, men det fungerer dessverre ikke likt hver gang så det er ingen grunn til å dra kaninkreftkortet.

4 Likes

Litt tilbake til antall som skal testes i første fase av ACCORD. Ingen tvil om at det står tydelig 60 x 2 i BGBIO’s børsmelding, men litt forvirrende når det hos ansvarlig for ACCORD-studien, Professor Tom Wilkinson ved University Hospital Southampton står :

The study has two stages:

Stage 1: Evaluation/pilot – this initial stage will assess how well potential drugs work when added onto standard care, in small groups (10-50) of patients hospitalised with COVID‑19.

Stage 2: Confirmation – drugs that show the most potential will be assessed in larger numbers of patients hospitalised with COVID‑19.

https://www.uhs.nhs.uk/ClinicalResearchinSouthampton/Research/COVID-19/ACCORD/About-the-study.aspx

1 Like

Gikk vel rett til stage 2

1 Like

Men hvis du har riktig og jeg feil, hvorfor har markedet reagert slik som det har gjort? Jeg skrev jo til og med FØR åpning at jeg forventet ingen forskjell. Aksjen er allerede opp nesten 170 % i år pga denne studien. Ting har gått tregt og folk er skuffet over tempoet/informasjon om hvorfor ting ikke har gått raskere. Nå vil markedet ha resultater. Jo lengre tid man venter med informasjon jo lengre kommer konkurrentene.

Hvis noen her argumenterer dagens kurs etter nyheten i går fordi folk bare har cashet ut, såkalt sell on news, på en kurs som ikke engang er i nærheten av alltime high, da tenker jeg at enkelte her må våkne opp. Det er litt for mye overoptimisme blant folk. Og dette er ikke konkret rettet mot deg.

1 Like

Jeg tolker det ikke slik. Du ser bl.a at de på neste side skriver “Five potential drugs are currently in the study, either being tested or being made ready for testing”.
https://www.uhs.nhs.uk/ClinicalResearchinSouthampton/Research/COVID-19/ACCORD/Study-treatments.aspx
Det tyder på at sidene også er rimelig oppdaterte pr. nå.

1 Like

Poenget mitt var at markedet allerede har reagert på deltakelse i studien og er skuffet over tempoet det går i. I mellomtiden florerer det nyheter om andre som er “ahead” på vaksinen.

2 Likes

For alt du vet går kursen himmelhøyt i morgen på at de nå fakrisk er i gang og alt kan skje. Hvem hadde rett da? Point is, umulig å vite, lett å gjette.

1 Like

Først, du svarer ikke på det jeg skriver. Det er også et paradoks at du nevner at kursen synker på at andre er i gang med sine studier samtidig som du ikke kan se hvorfor det at bergenbio er i gang skulle være en trigger. Er ikke det å kun se det en vei?

Jeg skjønner hva du mener at studien kunne vært priset inn, men mange her inne har investert i denne bransjen en stund, både innlands og utlands, så ikke avfei dem alle som optimister eller si de ikke vet hvordan ting skal prises. Fint for deg at du delvis hadde rett i dag, men den gikk også opp 6 % og hadde bra volum tidlig så dette var ikke en “null event” heller.

5 Likes

Sell on news er noe av det mest tilbakestående jeg kan tenke meg. :roll_eyes:

Pleier disse folkene også å rive i stykker flaksloddet umiddelbart når de skraper frem tre like?

1 Like

Men den har jo falt etter at Moderna kom med et resultat? Det er ikke en påstand, det skjedde jo. Og min påstand om optimisme var ikke rettet mot folket som er investert i biobransjen, det var mot forumet generelt. Beklager hvis du oppfattet det annerledes. Da har jeg ikke ordlagt meg godt nok. Den gikk opp rundt 8 % på det meste og endte dagen på -1,65 % .

Jeg mistenker at det er flere som har hatt inngang på 42-46 kr og har “mistet” troen, men vil ikke selge med tap. Disse har gjerne solgt i dag.

Er jo bare fjas fra deg dette her @stAMy. Tenk positivt :slight_smile: i morgen kan BGBIO melde at dem har gitt samtlige 60 pasienter en tablett …! Si hei til kaaresdatter fra meg …:slight_smile:

1 Like

Liten betydning, men “til og med” NRK har fanget opp fpd:

7 Likes

Har du aksjer i BgBio? Hvorfor, hvorfor ikke?

Kan du komme med noe substans utenom egen «fasit» av markedsbevegelsen i dag.
Alle kan tippe opp og ned før børsåpning. Halvparten treffer.

1 Like

https://www.dn.no

3 Likes

Lol - Dette berømte «markedet» ja … hvor skal man begynne… Jeg tror ikke hvermannsen er i nærheten til å forstå hvor mye manipulering det er i dette «markedet». At kursen ikke gikk opp i dag, noe man selvsagt burde kunne forventet etter dagens melding er nok bare enda et eksempler på det. Sikkert ikke mer komplisert enn at en eller flere «algoer» var programmert til å holde kursen nede / sirkulere masse aksjer med noen øre gevinst / akkumulere max innenfor en viss kostnad. Osv. Og når det er sagt så har denne og lignende type manipulering fått tommelen opp fra myndighetene, så da må bare leve med det(?)! Jeg har vært flue på den veggen i noen år nå og har bare konkludert med at, slik er det. Det handler bare om å snu det til sin egen vinning. På sikt betyr det uansett lite. Lyktes BergenBio her så smeller dette så høyt at disse algoene er sjanseløse hvis de ikke allerede er ferdig akkumulert- Har man tro på casen så er mitt enkle råd - kjøp og hold! Jeg økte med 5K på tampen i dag og gjør kanskje det samme i morgen :man_shrugging:t3: Fred ut :metal:t3:

9 Likes

Hei! Spennende innlegg. Kunne du utdypet dette litt mer? Hva gjør myndighetene?

Tilsynelatende ingenting!

Edit: Jeg har meldt flere caser til FT/SW men det skjer ingenting …
Greit det. Å plage algoritmer er min nye Bi-hobby innen aksjehandel. Tar man feks. Et jafs på 5 / 10K aksjer i feks. BergenBio så får man ofte et inntrykk av hvor mye «luft» det er på tilbuds-siden.

3 Likes

Useriøst.

Jeg har litt over 1400 aksjer i dette selskapet. Det er ingen fasit, enhver her inne har sine ulike oppfatninger. Jeg tror og mener at vi ikke får noe særlig reaksjon på aksjen før et resultat foreligger/er nært forestående (det siste pga da vil folk slenge seg på karusellen i håp om gevinst). Ting har tatt såpass lang tid og media har gått ut med at Moderna har lykkes i å produsere antistoffer gjennom sine forsøk. Det påvirker psykologien og folk casher gjerne ut i frykt for å tape/tape mer penger. Vi alle håper såklart at BergenBio er først ut og lykkes, men det ser ut til at folk har litt ulikt syn på når kursen burde begynne å bevege seg.

1 Like

Har du bare tatt et bett på Covid-19 i BGBIO ?