Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Korrekt, kan stemme digitalt.

2 Likes

Da burde de vel gjøre dette før fredag da, om de skal gjøre det?

1 Like

Verdens helseorganisasjon (WHO) advarer mot å tro at pandemien er på retrett.

– Selv om situasjonen i Europa blir stadig bedre, blir den stadig verre globalt, sier WHO-sjef Tedros Adhanom Ghebreyesus, som advarer land mot forhastet gjenåpning.

Sagt med andre ord; det trengs både behandlende medikamenter og vaksiner asap! Hold godt fast i de aksjene du har, for her kan det plutselig rykke skikkelig til.

7 Likes

Vet ikke, håper det blir gjort asap. Tenker det legger ett lokk på kursen så…

1 Like

Beste som kan skje her, er en melding som tar markedet på sengen. Hardt.
Som for et par uker siden + litt til :sunglasses:
Den vet vi også at kommer med mulighet for ACCORD drypp på veien.

Jeg ser for meg følgende scenario:
• Overgang til fase III, ACCORD, pang
• Utlisensieringsavtale med BP, stor up front. PAAANG

Alt som skjer i mellomtiden er støy for alle som sitter til endelig resultat Covid, NSCLC, AML

8 Likes

Er det egentlig noen grunn til at de skal gjennomføre rep.emi nå, mtp nåværende kurs? (35.6 akk nå)

1 Like

hehe, vel rep.emi hadde vært på 37,5
Liten vits det når du kan kjøpe store volum under den prisen.
Ganske sikker på at den forsvinner med mindre vi får noen VELDIG gode nyheter denne uken

1 Like

Som nevnt tidligere, styret kan når som helst avlyse emi iflg pkt til generalforsamlingen. Tenker at om det skulle komme nyheter så er ikke det grunn til at de ikke avlyser emi. Nå har jo gud og hver mann hatt anledning til å kjøpe under emi kurs.

1 Like

Rep emi kan man skyte en pil etter.

1 Like

Er det ikke rep emi som er hele grunnen til ekstraordinær gen fors 19. juni?

De ønsker også fullmakt til å kjøre en ny 20% rettet emi (de har allerede brukt opp den fullmakten fra årets GF). Ikke mye info om hvorfor.

2 Likes

Rep emi og ønske om ny emi-rett på 20%. Trodde at du visste om det?

1 Like

“Ikke mye info om hvorfor” hehe
Det er ekstremt vanlig for et selskap å ha muligheten til å gjøre dette, spesielt når det kreves så mye utvikling som for BGBIO.

1 Like

Jo, jeg gjorde jo det :slight_smile:

1 Like

Men nå har de nettopp kjørt 20% og kunne bedt om nye 20% ved neste standard GF om et år. Er vel ikke helt gjengs å kjøre EGF-er med nye fullmakter i hytt og pine? Så de ser for seg å trenge mer penger før GF neste år. Til hva, siden de har 900MNOK på bok? Det hadde vært fint å vite litt mer om.

1 Like

Ja her er det noen grunner de nevner:

Generell drift/sikre utvikling i flere år framover.
Mulighet til å gi emisjonstilbud til aksjonærer de mener selskapet er tjent med å ha med. F.eks. BP om de skulle være interessert.
Midler til å ekspandere produksjon og distribusjon om Bemcentinib skulle få en fulltreffer med ACCORD.

1 Like

Jeg droppet siste repemisjon da jeg kunne handle aksjer til lavere pris på børsen, men emisjonen ble likevel gjennomført. Selskapet hadde da en annen økonomisk situasjon enn i dag og man visste ikke om det kommende børsfallet.

1 Like

Nå har noen pushet kursen såpass ned at rep emi er klart unødvendig. Håper ledelsen ser det og avlyser. :slight_smile:

4 Likes

Angående emi fullmakt så er det viktig å ha i bakhånd for er biotech selskap. Som @Savepig et biotech bør kjøre emmisjon når de kan ikke når de må.

2 Likes

De kjøre nok ikke emi her nede, men hvis det kommer gode nyheter og vi spretter opp til det dobbelte eller så kan det jo hende de henter mer penger.

2 Likes