Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Vil samtidig minne om at Indonesia er blant verdens mest folkerike land med sine drøye 273 millioner innbyggere.

1 Like

Mitt tips er at dette er en diplomat som har som oppgave å skape nye relasjoner og muligheter for selskaper i hans hjemland, og at tanken hans var mer: Hvis dere trenger store volumer og er opptatt av pris, så bør dere kanskje snakke med disse to? Settingen her er jo at han var på besøk i Bergen og var mest opptatt av sjømatnæringen - ikke at disse to low-tech vaksineselskapene kom til Norge og hadde et møte med BergenBio med ambassadøren som fasilitator!

3 Likes

Okay.
Fint om du kan legge ut møteagendaen hans så vi andre også får se det👍 God helg.

BGBIO caset er som å se et togkrasj i sakte film. Et godt eksempel på en amatørmessig utviklingsstrategi som ødelegger et potensielt legemiddel.

2 Likes

Hadde vært særdeles givende om du kunne dele av din store visdom og innvie oss i HVA som er galt med BGBIOs utviklingsstrategi og hvordan den BURDE ha vært.

Kursen i skrivende stund er ikke mye å skrive hjem om, der er vi helt enige.

3 Likes

@plorimer jeg har skrevet mye om det allerede.

Selskapet bruker penger som fulle sjømenn. Har startet utviklingsprogram i covid. En indikasjon hvis de får godkjennelse, noe de ikke gjør, ødelegger for BEM i cancer. BEM programmet i cancer kjøres i de mest kompetitive cancerindikasjonene som finnes. Landskapet er flyktig og fra du starter en fase 1 studie til en registreringsstudie har standard of care endret seg. Et slik program i cancer som BGBIO har satt i gang hører hjemme hos BP som vet de kan levere programmet innen industristandard tid, har egne CPI som de tester og kan tåle negative readouts. Antistoffet til BGBIO hemmer samme reseptor som BEM (AXL). Hva er riskoreduskjon her? Hadde det ikke vært smartere om antistoffet hemmet liganden til AXL reseptoren? De har jo data på hva reseptorhemming fører til. Er litt add on value med antistoffet deres. Dette er noen eksempler.

Ledelsen og styret i BGIO har tatt alt for høy risiko og har et lite gjennomtenkt løp. Kursen er deretter.

Jeg synes oppriktig synd på aksjonærene. Dere fortjener bedre.

15 Likes

Hahaha takk for tips. Jeg trives å jobbe i et selskap som setter bransjestandard hva angår R&D. Analytikerjobber i det norske markedet er først og fremst forbehold de som ikke har bransjeerfaring og som aldri aldri selv har vært med på å utvikle legemidler. I de store internasjonale bankene er det gode folk så klart, men her i berget virker analyser og kursmål å være mer drevet av andre hensikter enn nøkterne analyser.

6 Likes

Hvorfor er du her hvis du har solgt deg ut? Adjø og farvel.

1 Like

Altruisme. Tro det eller ei så synes jeg norske biotekinvestorer fortjener bedre. Investorene er med på å bygge sektoren. Kompetente profesjonelle kunnskapsrike biotekinvestorer og kunnskapsrike retailinvestorer løfter sektoren.

Som investor er det mer verdi å få hypotesen sin utfordret enn å kun høre på de som er enige med deg.

13 Likes

Roc: Du har kommet med flere innspill til diskusjonene, som har virket relevante og informative, selv om de av en eller annen grunn så godt som alltid er negative om BGBIO. Dessverre faller din troverdighet en del når følgende er ditt svar til analytikernes kursmål (eller beregnet nåverdi) for selskapet: “Analytikerjobber i det norske markedet er forbehold de som ikke har bransjeerfaring.”

Kjenner du bakgrunnen til Lars Mørland Knudsen og de andre som følger BGBIO?

Til info, litt om Knudsens forgjenger i Arctic, Pål Falck, som nå er ansatt som Chief Business Officer i Oncorena:

"It is with great pleasure to welcome Pål Falck as a CBO for Oncorena, starting September 1, 2020. Pål brings a breadth of relevant experience and competence to strengthen our leadership in time for the exciting next development steps of Oncorena.

Pål joins us from Arctic Securities AS, Oslo where is was en Equity Research Analyst covering Healthcare. Before that he has been with Pfizer and AstraZeneca in medical assignments, including Medical Director and Scout for external opportunities, covering Oncology and other therapeutic areas.

Pål is trained as a pharmacist from University of Oslo and he has a Ph.D. in an area of great relevance to Oncorena, – pharmacokinetics and renal transplantation. He has also a degree as Executive Master of Management. BI, from Norwegian Business School."

2 Likes

Messias-kompleks *

Fortell meg hvor lenge Falck jobbet i Arctic. Hadde det vært så bra så hadde nok han vært der en god stund, ikke gått tilbake til industrien så raskt. Fortell meg hvilke kliniske farmastudier, legemidler Knutsen har utviklet eller biotek eller farmaselskaper han har jobbet hos.

Har ikke noe i mot dem i det hele tatt, er mer systemet og husene i Norge de representerer. La oss unngå å nevne spesifikke navn. Hold diskusjonen heller på et høyere og anonymt nivå hvis mulig.

4 Likes

I prinsippet enig i at man kan stille spørsmål ved kompetansen til enkelte analytikere. Men at Falck gikk fra jobben i Arctic til ledelsen i et bioselskap er vel egentlig et tegn på at han har kompetanse?

Uten å kommentere det faglige (for det kan jeg ingenting om), så er en av de tingene jeg setter pris på dersom jeg er investert i en aksje å ha noen som er kritisk og kan være en motstemme til den euforien som ofte råder i selskapstråder. Så kan jeg forsøke å undersøke og selv ta stilling. Av og til kan det være vanskelig å skille «bais» fra velfunderte innvendinger, men heller det enn ingen kritiske tanker:-)

2 Likes

Ja, Falck har veldig god kompetanse. Han var et unntak. Det finnes alltid gode unntak.

Tror du alle analyser og kursmål fra Arctic og meglerhusene kun kommer basert på kompetanse?

Å si at BGBIO er som å se et “togkrasj i sakte film” er ikke akkurat den balanserte kritikken jeg er ute etter i hvert fall.

5 Likes

:grin:

8 Likes

Roc skrev: “Tror du alle analyser og kursmål fra Arctic og meglerhusene kun kommer basert på kompetanse?”

Nei, som nevnt over, tror jeg ikke alle analytikere er like kompetente. Derfor bør man ikke se kun på en enkelt analyse, men nettopp på hva flere analytikere mener.

Men hvorfor skriver du følgende “Analytikerjobber i det norske markedet er forbehold de som ikke har bransjeerfaring” når du mener at Falck er kompetent, hvis det ikke er for å være overdrevent negativ, og forsøke å understøtte din holdning om at verdien på BGBIO er oppskrytt?

Hehe, nei, det i seg selv uten noe forklaring om hvorfor er ikke verdt så mye utover det fargerike språket som enten kan ha underholdningsverdi eller en provokativ effekt. Enig i det :slight_smile:

Jeg sier også at det finnes unntak og min opprinnelige påstand var for kategorisk og ikke nyansert. Jeg har ingen problemer med å innrømme det og er helt enig med deg at Falck var en veldig god pust i analytikertroppen.