Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

@Graaspurv du må gjerne endre på resonnement jeg har skrevet til ditt eget godtbefinnende, men det jeg skrev var ikke feil. Er mangt et eksempel på at legemidler som kom etter den første har solgt bedre og vært bedre. Det gjelder for så vidt ikke legemiddelindustrien spesifikt. Hvis du mener keg tar helt feil så kan du bare gi eksempler, utdype eller legge ved referanser.

Nå var det ikke dette som var mitt poeng egentlig. Mitt poeng var mer mot at jeg synes det var rart at ingen av de store i industrien har kastet seg på AXL hemmer toget når kinasen har vært kjent lenge.

Siden du er så innmari på at jeg er en simpel baisser og ikke evner å skjønne innholdet i mine kommentarer.

La meg forsøke å baisse litt da:

Hvor stor royalty prosent BGBIO må betale Rigel? Vet du? Og hvis du vet, så gjerne del her. Videre, vet du hva som er vanlig royalty som BP pleier å gå med på i partnerskap? Fortell meg gjerne dine antagelser så skal jeg fylle på med mine.

1 Like

Nemlig @Hayen

Og dette er ikke særlig imponerende. I en farma deal så vil man vanligvis maks, hvis vi forholder oss til realitetene og ikke bruker fantastisk, kunne få opp mot 15% royalties. Dette er hvis BGBIO går med på å ikke ta så mye upfront men heller backloade dealen. Så hvis BEM blir en blockbuster betyr det at Rigel får 9% og BGBIO får omtrent 6%. Kjempemessig!

Den som forhandlet frem avtalen for Rigel fikk nok en fet bonus og en Mercedes som julegave.

Edit: viser til korrekt avtale og prosenter som tilfaller Rigel under i innlegget til @Inkognito666. Det jeg skrev over stemte ikke.

Du tar feil Roc.
Det er egen seksjon i avtalen som regulerer utlisensiering.
Hvis Bergenbio utlisensierer etter fase 2, får Rigel (enkelt forklart) 35% av inntektene.

Du er sterk på å være kategorisk, når du egentlig ikke har helt kontroll på hva du skriver om.

Mulig du ikke er klar over det, men dette er klassisk hersketeknikk

12 Likes

En skulle nesten tro at det sitter en bitter tidligere ansatt eller ex-CEO som driver denne «kampanjen», med tanke på når brukeren ble opprettet, samt en imponerende dedikasjon når det kommer til å snakke ned selskapet uten å være investert eller bruke noe særlig tid på å hente informasjon utover egne tanker :shushing_face:

4 Likes

Er det fortsatt dette som er gjeldende eller fikk de reforhandlet avtalen?

2 Likes

OK, klart, jeg kan ta feil og gjort det her før. Har jo proklamert at jeg ikke kjenner BGBIO godt nok eller gjort noe dyptgående analyse. Det meste jeg skriver er basert på legemiddelutvikling generelt. Den biten er enkel.

Jeg er ingen jurist, men ved en utlisensiering så må BGBIO måtte betale mellom 30-35% av alle inntektene til Rigel. Det var voldsomt. Det betyr jo at det til enhver tid er Rigel som sitter med en tredjedel av inntektene til BGBIO ved en BP deal. Greit å ha dette med i kalkulasjonen når man regner på potensiale på BEM da.

@Graaspurv bare si ifra hvis jeg skal stoppe med baissing da. Gjør er iherdig forsøk her. Er egentlig ikke min greie, men er en start :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tror neppe Ultimovacs eller noen av de andre Radiumselskapene har slike grove termer. Hadde Radium lagt inn noe slikt ville det jo dirkete legge kjepper i hjulene for selskapene og deres evne til å kunne skape verdi for aksjonærer.

Herlighet, dette er bare komisk. Tar det nesten som et komplement at du tror jeg har jobbet i BGBIO basert ut ifra mine generelle kommentarer. Hva spesifikt har jeg skrevet hvor du tror jeg vet noe mer om BGBIO enn det som er public?

Mener det er forskjellige forutsetninger, og at det kun er første indikasjon som belastes Rigel systemet i en litt større andel. BERGENBIO har flere spennende potensielle muligheter. Men her er jeg litt ute å sykler, i hvertfall på detalj nivå.

1 Like

Kjøpe deg noen bgbio aksjer @Roc 75% av inntektene blir til salt i grøten.

Kanskje droppe sukkeret, for blir du søtere i innleggene dine enn nå, så tror jeg det rett og slett blir litt mye.

Du har sansen for radium, ta en gjennomlytting av Jónas Einarsson sin vurdering av bgbio og bemcentinib :ok_hand::kissing_heart:

Det står ingenting om at gjelder kun første indikasjon. Ikke av det jeg kunne lese.

I stor frykt for å bli kategorisert som for bastant og herskende: det er ikke slik at et BP kun innlisensierer BEM for kun en indikasjon. Det er enten BEM for alle indikasjoner eller ikke innlisensiere droget. Hvis dette ikke gir mening for dere så kan vi gjerne ta noen runder på det også.

@vcp jeg forventer ikke at Jónas Einarsson snakker ned andre selskaper i Norge. Han er en såpass gentleman at hvis han skal kommenterte så er han hyggelig. Og 65-70% mente du vel :wink:

Et par runder til👍
Hvorfor ikke innlisensiere for en indikasjon?

Om f.eks Bem. viser seg i kommende fase III å gi Merck og Keytruda det konkurransefortrinnet de trenger i årene som kommer, og eneste alternativet dem blir gitt, er innlisensiering -Bem/Keytruda kombo i NSCLC.

Hva da?

Fordi hvis feks Merck lisensierer inn BEM kun for NSCLC og setter en gitt pris, la oss si 120 000$ per pasient per år og ikke har rettighet til alle indikasjoner så kan feks GSK lisensiere inn BEM for Covid-19 (vil neppe skje i virkeligheten) og selge dette for 100$ kur for 1mnd.

Det som fort vil skje i de landene BEM selges for 100$ for 1 mnd vil onkologene forskrive GSK sin covid BEM off-label til NSCLC pasientene sine. Land som ikke selger covid-BEM fordi GSK ikke får lov til å selge der feks fordi avtalen med BGBIO ikke tillater, vil selv begynne å parallellimportere covid-BEM og selge til onklogene.

Derfor, inngås det avtale med BP vil det omfatte alle indikasjoner. Dette vil partner sørge for og partner vil sette samme pris, dvs så høy som mulig, på BEM for samtlige indikasjoner.

Leger og helsemyndigheter vil betale minst mulig for et legemiddelet og bryr seg ikke stort om de forskriver på feil indikasjon så lenge det er samme legemiddel som brukes

2 Likes

Jeg håper Merck kjøper hele selskapet, bare så det er nevnt.

Men, for å gå videre.

Det vil jo da, for Merck sin del være en kombo de selger, ikke Bem. Prisen blir der etter.

Videre må en vel kunne anta at kontrakt mellom selskaper setter premissene, for pris og hvilke indikasjoner medikamentet er lov juridisk, å benyttes i?

Dette er åpenbart ikke proforma. H1 begynner for øvrig om halvannen måned; skal de ha noe på føttene i løpet av det halvåret, må de allerede ha forberedt mye.

6 Likes

Det var en offangsiv tone og guiding fra ny Ceo, med flere fase3 indikasjoner som med stor sannsynlighet kommer på løpende bånd i 22, ser får meg partner avtaler rett på nyåret. Ser vi posjonering i forkant?

6 Likes

Regner med at FA bytter bilde i løpet av dagen, om de merker det🙄

1 Like

Helt enig. Akkurat hva jeg håpet å se fra Olin. Han er kommet for å gi gass og få ting gjort.

Liker særdeles godt at de har denne lavkostnads muligheten for covid løpet. Fortsatt kraftig oppside potensiale som må medregnes i noen grad der.

3 Likes

+diverse andre innlegg der du argumenterer (og “deduserer med litt faglig begrunnelse”) for at covid-resultatene ikke holder mål, og at covid-sporet sannsynligvis vil bli meldt avsluttet ved Q3-presentasjonen.

Det kan se ut som du bommet godt der.

“We will also look to validate our COVID-19 clinical data through a confirmatory
randomized placebo-controlled trial supported by a major, multinational
collaboration that provides access to a large number of sites across Europe and
established infrastructure at significantly reduced cost to BerGenBio. We
anticipate this study to commence in H1 2022.”

5 Likes

Har ikke Roc egentlig bommet på det aller meste han har skrevet de siste ukene?

2 Likes