Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg gikk utfra at alle skjønte jeg mente patentsøknad, når jeg skrev patent i denne sammenhengen. I tillegg har jeg lenket til patentsøknaden, så alle kan klikke på lenken og lese selv.

Det er bemcentinib/covid-patentsøknaden jeg var interessert i når det gjelder bredden patentet dekker, som også nevnt i første post om dette med spørsmål nettopp om dette:

Så da oppfatter jeg det slik at bemcentinib/covid-patentsøknaden fortsatt har potensiale til å få klasseeffekt, basert på sitatene jeg viste til ovenfor, som for meg ser ut til å henvise til flere andre legemidler (AXL-hemmere) med tilsvarende virkning.

I covid patentet så søker de patent på å hemme AXL signalveien ved å bruke 1. lite molekyl (BEM) og 1. monoklonalt antistoff (Tilvestamab).

Dette er i tråd med hva jeg skrev over om at man må som regel vise mekanismen ved bruk av flere legemidler hvis man skal patentere en signalvei/mekanisme.

Personlig tror jeg dette blir for lite robust og patentkontorene vil etterspørre at de viser effekt av feks de andre AXL hemmerne også. Mulig selskapet kjører diss forsøkene eller har de dataene i reserve.

Igjen, poengeter at lista er høy for å få en klasse effekt.

Bra. Da kan jeg konkludere med at svaret er ja på mitt spørsmål om “det burde være en mulighet for at patentet favner bredt nok til å gi BerGenBio enerett på AXL-hemming som behanding for Covid?”

Ja, på covid er det en mulighet ja. Jeg vil tippe at BGBIO har eller skaffer data fra noen av de andre små AXL hemmende molekylene slik st de kan vise til disse data når dette etterspørres, men de i førsteomgang håper og tar en sjanse på at de kan få patentet uten å vise til mer data.

På Tilvestamab så dekker det patentet kun Tilvestamab og ikke alle andre mulige epitoper som ikke dekker Tilvestamab. Så er her svarer nei, ikke klasseeffekt.

1 Like

H.C. Wainwright oppgraderte i dag BerGenBio fra neutral til buy: Bergenbio ASA Stock Price Today | OL BGBIO Live Ticker - Investing.com Her er et bilde:

investingcom-bgbio

Via Twitter kommer det frem at det er endret fra neutral til buy:

Jeg håper det er noen her som har tilgang til Investing.com og kan dele teksten med oss.

9 Likes

30 NOK i kursmål. Fin artikkel av BioTuesdays. Endelig noe som ikke er bak betalingsmur. :slight_smile:

14 Likes

Det er denne jeg har størst tro på

Around 20% of NSCLC patients harbor STK11 mutations, which are associated with poor response to checkpoint inhibitors, and currently there are no approved STK11-targeted treatments.

1 Like

Ekstreme muligheter for stk11, men det tar tid.

1 Like

Skal det bulles i FA ?

10 Likes

Kom endel volum inn gitt. Auksjon eller tilsvarende nå. Artig:

Handelsstatus Reserved by Market Ops

2 Likes

Bra trykk nå , måtte det fortsette✍️

2 Likes

Litt irriterende at handelen stanses/pauses gjentatte ganger.

2 Likes

Snart omsatt 1 mil. aksjer! Husker ikke slik dag :metal:

2 Likes

Real optimisme å tro på 355% økning, Men hadde vørt hyggelig å endelig gå i pluss igjen :joy:

Ja, Biotek er veldig binært, blir BEM godkjent som medisin eller tror BP at den har gode muligheter for å gi effekt innen en av de to indikasjonene som BGBIO satser på så er 355% lite. Time will show

4 Likes

Er inne i BGB som langsiktig investering. Så håper igrunn vi ser typ 1000% økning basert på dagens kurs som nå er ca. 9 kroner… I mellomtiden laster jeg opp litt mens kursen er lav.

3 Likes

To endringer på topp 20 aksjonærlisten siden mandag:
Nordnet livsforsikring har økt med 120.000 aksjer.
J.p Morgan har kommet inn på 19 plass med ca 404.000 aksjer. Nb: jp Morgan har også 5 og 18 plass (annen konto).
https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/

2 Likes

Mest sannsynlig er Nordnet livsforsikring tilbakelevering av utlån.

Aksjen korrigerer naturlig nok forsiktig nedover etter mandagens bonanza.

Så spørs det om den bare henter fart før videre oppgang, eller om det vil fortsette å sige nedover.

Får vi noe katalysatorer før jul som kan hjelpe til med å opprettholde kjøpepresset?

Ikke helt ferdig med Covid:

A resurgence of cases in November has led to an all-time pandemic high that hit 71,000 daily recorded cases on 29 November. This upsurge has been driven largely by the BF.7 Omicron subvariant, says Lu Jiahai, an infectious-diseases epidemiologist at Sun Yat-sen University in Guangzhou. Modelling studiessuggest that if China were to lift strict restrictions now, Omicron could infect between 160 million and 280 million people — resulting in some 1.3 million to 2.1 million deaths, largely among unvaccinated older adults.

https://www.nature.com/articles/d41586-022-04235-w

2 Likes