Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BerGenBio reports third quarter 2022 financial results and provides business update

BerGenBio ASA: Grant of share options

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Roc (147 likes)
  1. @Matadoren (132 likes)
  1. @anon95652491 (80 likes)

Resten av topp 10:

  1. @stAMy (53 likes)

  2. @Hayen (44 likes)

  3. @Hotdog (39 likes)

  4. @Scrivener (32 likes)

  5. @Multiple (25 likes)

  6. @PankPinter (24 likes)

  7. @Savepig (22 likes)

Gratulerer!

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @anon95652491 (175 likes)
  1. @Matadoren (79 likes)
  1. @Roc (67 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Hayen (41 likes)

  2. @drdr (30 likes)

  3. @PankPinter (26 likes)

  4. @Savepig (22 likes)

  5. @Multiple (20 likes)

  6. @Hotdog (17 likes)

  7. @Scrivener (12 likes)

Gratulerer!

BerGenBio ASA: Invitation to fourth quarter 2022 results webcast

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @anon95652491 (183 likes)
  1. @Matadoren (50 likes)
  1. @PankPinter (31 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Roc (24 likes)

  2. @drdr (23 likes)

  3. @Hayen (20 likes)

  4. @Hotdog (14 likes)

  5. @laplagam (11 likes)

  6. @Zuba (7 likes)

  7. @Aristo78 (7 likes)

Gratulerer!

BerGenBio Announces the Establishment of Oncology Scientific Advisory Board

2 Likes

Hva er egentlig dette godt for? Noen som kan spisse det litt?

Dette er veldig vanlig å ha. Er snakk om et panel med eksperter (klinikere/forskere) som man kan søke råd hos og som er med på å gi innspill på strategi og utviklingen i forhold til deres kliniske hverdag. Spesielt gjelder dette det kliniske programmet.

Jeg antok at BGBIO hadde etablert et SAB for lenge siden de tross alt er i klinisk fase med flere indikasjoner og at selskapet hadde rådgivere for de ulike indikasjonene.

Hvem betaler for disse eksperter?

BGBIO så klart. Det er ikke dyrt. Disse er som regel bindet av regler fra arbeidssted, internasjonale/nasjonale regler og har en «fair market value» som de kan ta betalt per time. For noen så går honoreringen til arbeidssted.

Mye forgår også over Zoom, men en F2F møte på en flyplass er også fint

BerGenBio Announces Positive Data From Phase 2 Trial of Bemcentinib in Combination with Pembrolizumab in 2L+ NSCLC Patients

13 Likes

Dette kan bli gøy :man_dancing:t3:

Hva måles det opp mot? For eks:

overall
response rate (ORR) of 11.1% (95% CI: 6.2, 18.1

11% overall response rate høres jo svært lite ut. Men opp imot hva?

1 Like

Grattis til BGBIO nye data på BEM :relaxed:

Hadde vært spennende å høre hva dere tenker og vurderer disse dataene. Følgende er litt mine førsteinntrykk. Disclaimer, jeg er ingen onkolog og heller ikke aksjonær.

Selve studiedesign:
Prospektiv, open label, enkel arm hvor 106 stk 2L NSCLC pasienter ble behandlet med BEM sammen med pembro hvor primærendepunktet var å se Objective Response Rate. Sekundærendepunkt nr 3 var Progression-free Survival (PFS) og sekundærendepunkt nr 4 var Overall survival.

Siden dette er en open label ikke-randomisert og ikke-kontrollert studie har selskapet hatt kjennskap til de dataene som er blitt generert mens studien pågikk. For eksempel i desember 2021 på DNB Healthcare konferansen ble det kommunisert at cohort A stage 2 (final analyse) var «complete», mens for cohort var final analyse ongoing og cohort 3 var ventet. Deretter, i april 2022 kommuniserte selskapet preliminære data fra STK11 pasienter fra denne studien og deretter i mai kom «laserfokus» hvor man bestemte seg for å forfølge STK11 NSCLC i en egen fase 1/2 studie. Om STK11 pasienter var en prespesifisert gruppe eller ad hoc funn er det vanskelig si for sikkert basert på offentlig tilgjengelig info siden protokollen og statistisk analyse plan for studien ikke er delt. Fra ct.gov er ikke STK11 prespesifisert. Uansett, basert på de tidlige dataene fra BGBC008 så hadde selskapet for ca 1 år siden lagt plan for videre strategi.

Primærendepunktet på BGBC008 studien ble i dag rapportert til overall response rate (ORR) of 11.1% (95% CI: 6.2, 18.1), mens de sekundære endepunkter som ble delt i pressemeldinger var: mOS of 13.0 months (95% CI: 10.1, 16.7), mPFS of 6.2 months (95% CI: 4.6, 9.8) og disease control rate (DCR) of 51.1% (95% CI: 40.3, 61.8).

Siden det ikke er en kontroll arm (for eksempel pembro/nivo) så finner jeg det litt vanskelig å si noe konkret om dataene (er som nevnt ikke onkolog) slik de foreligger alene, men føler det hjelper å sammenlikne med historiske kontroller.

Studier jeg klarer å finne som kanskje er de som likner best BGBC008 dvs 2L NSCLC stage IIIB eller IV inkl respektive resultater er summert under. Opp til enhver å sammenlikne BGBC008 data opp mot hva som oppnås med CPI alene:

Arrieta et al 2020 JAMA Oncol: Pembro + Docetaxel vs Docetaxel alene 2L NSCLC

  • A statistically significant difference in ORR […] was found in patients receiving pembrolizumab plus docetaxel vs patients receiving docetaxel (42.5% vs 15.8%; odds ratio, 3.94; 95% CI, 1.34-11.54; P = .01).
  • Overall, PFS was longer in patients who received pembrolizumab plus docetaxel (9.5 months; 95% CI, 4.2-not reached) than in patients who received docetaxel (3.9 months; 95% CI, 3.2-5.7) (hazard ratio, 0.24; 95% CI, 0.13-0.46; P < .001).
  • mOS ikke oppgitt fordi antall events (dødsfall) på 45 ikke var oppnådd per protokoll

Borghaei et al NEJM 2015 (CheckMate-057): Nivo vs Decetaxel i avansert NSCLC

  • mOS was 12.2 months (95% confidence interval [CI], 9.7 to 15.0) among 292 patients in the nivolumab group and 9.4 months (95% CI, 8.1 to 10.7) among 290 patients in the docetaxel group (hazard ratio for death, 0.73; 96% CI, 0.59 to 0.89; P=0.002).
  • At 1 year, the overall survival rate was 51% (95% CI, 45 to 56) with nivolumab versus 39% (95% CI, 33 to 45) with docetaxel.
  • The response rate was 19% with nivolumab versus 12% with docetaxel (P=0.02)
  • Although progression-free survival did not favor nivolumab over docetaxel (median, 2.3 months and 4.2 months, respectively), the rate of progression-free survival at 1 year was higher with nivolumab than with docetaxel (19% and 8%, respectively)

Wu et al J Thor Oncol 2019 (CheckMate-078): Nivo vs Docetaxel i kinesiske pasienter

  • OS was significantly improved with nivolumab (n = 338) versus docetaxel (n = 166); median OS (95% confidence interval): 12.0 (10.4–14.0) versus 9.6 (7.6–11.2) months, respectively; hazard ratio (97.7% confidence interval): 0.68 (0.52–0.90); p = 0.0006.
  • Objective response rate was 17% with nivolumab versus 4% with docetaxel; median duration of response was not reached versus 5.3 months. Minimum follow-up was 8.8 months. The frequency of grade 3 or greater treatment-related adverse events was 10% with nivolumab and 48% with docetaxel.

At selskapet nå går videre spesifikt i STK11 subgruppen og ikke ikke-småcellet lungecarsinom i sin helhet tolker jeg som at de tenker det er her det er verdt å forfølge. Vi får vente på STK11 studien som avleses 1H 2025.

Ellers håper jeg AML studien også kommer med topplinje snart. Denne studien var ferdig ca 6 mndr før NSCLC studien og etter å ha tittet litt i gamle sides synes jeg følgende virket lovende (tatt fra selskapsoppdatering april 2021):

image

9 Likes

BerGenBio Reports Fourth Quarter 2022 Financial Results and Provides Business Update

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @anon95652491 (112 likes)
  1. @Matadoren (63 likes)
  1. @Roc (44 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Zuba (33 likes)

  2. @Hotdog (30 likes)

  3. @Hayen (25 likes)

  4. @drdr (24 likes)

  5. @PankPinter (24 likes)

  6. @Bonus (19 likes)

  7. @keislar (11 likes)

Gratulerer!

BerGenBio Announces First Patient Dosed in Phase 1b/2a Trial Evaluating Bemcentinib in 1st Line Non-Small Cell Lung Cancer with STK11 Mutations

7 Likes

BerGenBio to Present at Upcoming Scientific Conferences

3 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Matadoren (60 likes)
  1. @Roc (54 likes)
  1. @Hotdog (37 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Zuba (33 likes)

  2. @Bonus (23 likes)

  3. @anon8907229 (22 likes)

  4. @PankPinter (19 likes)

  5. @keislar (16 likes)

  6. @drdr (15 likes)

  7. @laplagam (11 likes)

Gratulerer!