37,5 prosent trukket fra 1,95 blir ca. 1,21 kr i emisjonskurs. Da kommer jeg frem til at det blir utstedt ca. 206 millioner nye aksjer. Dvs. 250 mill nok dividerer med 1,21 = 206611570.
Husk også at bonusen garantistene får, også kan kunne betales i aksjer og dersom det gjøres i stor utstrekning, blir utvanningen enda større:
Each Underwriter is entitled to an underwriting fee of 12% of its respective underwriting obligation, to be settled in cash or new shares in the Company issued at the subscription price in the Rights Issue , or through a combination of cash and new shares, at the Underwriter’s election.
Selv har jeg ikke bestemt meg for om jeg vil holde meg unna selskapet fremover, eller om jeg vil ta littegranne i etterkant av emisjonen. Jeg har ikke tiltro til Olin og Skeie, og jeg klarer ikke å se at de skal kunne gjennopprette tilliten min. Jeg liker ikke villeding i guiding. Men ledelser kommer og går, så vil ikke basere min avgjørelse utelukkende på hvorvidt jeg liker ledelsen eller ikke.
Dersom jeg går inn igjen, blir det i så fall å kjøpe litt tegningsretter på slutten av perioden de er omsettelige. Regner det som sannsynlig at de kan bli veldig billige.