Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hva om det ikke godkjennes?!?!?!
De som er solgt seg ut er f… up?!

Husk å realisere om man er trader. Er omtrent umulig å få igjennom en større post med så lavt volum:
image
Ja aksjen er opp 50% ca. fra i går, men nesten ingen får solgt noe som helst, så hva har det å si egentlig? Er ikke snakk om store summer tjent for noen, bare papir-gevinster som ser fine ut.

1 Like

mld ble sluppet idag tidlig sorry, men før åpningstid…

Da prøver de på nytt. Før eller siden blir det godkjent.

På finansavisens forum mener mange det er naken short som er årsaken til oppgangen. Det kan sikkert være noe av årsaken. Min vurdering er at denne fremover vil falle ned i intervallet 9-13 øre. Har tatt feil før og det kan sikkert skje igjen.
Edit: kursen må gjerne for min del ligge på over 40 øre til jeg får 28x for tegningsrettene jeg kjøper til 10 øre stykket. Da går de ihvertfall rett ut igjen.

MCAP har gått fra 106 millioner til implisitt nå 1,1 milliarder på tre dager - det må jo være ny rekord på Oslo Børs?

Få som trodde at BGBIO var biotekselskapet som skulle gå 1000% :crazy_face:

6 Likes

Ser at tegningsrettighetene er kommer på vps konto.

1 Like

Jepp, kommet her også, men man kan ikke svare på dem ennå?

Forventes å starte 30 mai og slutter 13 juni.
De fleste venter vel til slutten for å se hvordan kursen utvikler seg etc etc

Blir ikke overrasket hvis kurset blir løftet opp (:nerd_face:) til tegninger fullført for å motivere usikre aksjonærer :wink:

Jeg forstår overhodet ikke hvorfor kursen er 45 øre. Helt sinnsykt. Min forventning er at den faller ned mot 10 øre. Når garantistene får aksjene vil enkelte dumpe den ut med en gang. Flere av disse er ikke langsiktige, mens andre er.
Edit: selskapet prises idag (45 øre) til 2588.000x0,45 =1,16 milliard
Veldig spekulativt: en skulle tro at enkelte vet mere enn det som er normalt.
Hvis verdien på tegningsretter også løfter seg etter de blir tilgjengelig understreker det at enkelte muligens vet mere enn andre.

Noen som ser om topp 50 har endret seg vesentlig?

Vi vet at Sarsia og Nordea har solgt seg ut de siste dagene etter at de har fått allokert tegningsretter. Før dette hadde MP Pensjon økt en del (gjetter på tilbakeføring av utlån), mens JPM har solgt en del (gjetter på at det er shortkunder som har levert tilbake) Utenom dette lite spennende.

1 Like

Noen som vet hvilken dato de nye aksjene blir tilgjengelig for salg?

1 Like

Ikke kommet hos meg enda ihvertfall. Men siden tegning starter 30/5 så kan det kanskje ta tid?

Yup. Enkelte vet at man kortsiktig kan lure en del naive og folk med pervers risikotoleranse inn i et spill om the bigger fool i en ukes tid her ved å handle litt her og der, da tilgjengelige aksjer er veldig presset i det korte bildet, og håpe de får dumpet disse på samme gjengen innen kort tid for å tjene et par hundre tusen kr. Det er det enkelte vet, som resten virker å bite på av ren og god grådighet. Så lykke til til dere som vil risikere å miste 70-80% av innskuddet over natten for å kanskje tjene 10-20% på de som er enda galere enn deg. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvor skal de ligge? Under hvilken fane?

Best case 20/6-23

Included below is an indicative timeline for the Rights Issue:

22 May 2023: Annual general meeting

22 May 2023: Last day of trading in the shares including subscription rights

23 May 2023: First day of trading in the shares excluding subscription rights

24 May 2023: Record date for determination of the right to receive subscription rights

On or around 26 May 2023: Publication of the prospectus

30 May 2023: Commencement of the subscription period and first day of trading in the subscription rights

On or around 9 June 2023: Last day of trading in the subscription rights

On or around 13 June 2023: Last day of the subscription period

On or around 14 June 2023: Allocation of the New Shares and Warrants

On or around 16 June 2023: Payment of the New Shares

On or around 20 June 2023: Registration of the share capital increase with the Norwegian Register of Business Enterprises

1 Like

Min tildeling av retter ligger synlig her.

Husk også på at naken-shorting skjedde under Flyr-emisjonen, men kanskje gjengen er for redde nå til å gjøre det igjen etter at Finanstilsynet slo ned på det? :stuck_out_tongue:

Overtredelsesgebyr til seks investorer for udekket shortsalg i Flyr-emisjonen - Finanstilsynet.no

1 Like

Når jeg leser vedtaket fra Finanstilsynet så tror jeg ikke det er veldig sannsynlig at det er naken short i aksjen. I flyr skjedde det noen timer før aksjen var registrert. Så jeg tviler på at det skjer her. Det kan muligens skje rett for aksjene blir tilgjengelig (20 juni).
Får bare legge meg flat her, da det var jeg som kom meg «påstanden» her etter å ha lest på finansavisen forum. 😮‍💨

1 Like