Selskapet har vært for stille etter emisjonen, jeg er litt konspiratorisk og tenker at de ikke gidder å stresse med kursen før de har utstedt opsjoner til seg selv. Per nå er jo alle opsjonene de har fra før verdiløse. Men jeg skjønner ikke at de tør, desto lenger tid kursen er under emisjonskurs, desto hardere blir det å få kursen over emisjonskurs igjen - det er tross alt 125 millioner kroner som står på spill dersom selskapet ikke klarer å få kursen tilbake over emisjonskurs igjen innen Q3-talla eller senest april 2024, for da blir i så fall opsjonene fra emisjonen verdiløse.
Hovedgrunnen til at jeg gikk inn igjen, var fordi markedsverdien til selskapet ble for latterlig lav. Med mindre det kommer dårlige nyheter, klarer jeg ikke å forestille meg at kursen skal falle stort mer nå. Og nettopp her har vi en fordel med at Q1-talla ble unnagjort i forbindelse med emisjonen, samt at nyheten om at covid-studien settes på pause også kom sammen med emisjonen. Jeg klarer ikke å se at det skal være risiko for noen negative nyheter på kort sikt.
Du stiller spørsmålstegn ved om styret burde sitte trygt, jeg har tenkt motsatt, at Olin ikke burde sitte trygt. I tillegg til at han har planlagt økonomien så dårlig at det endte opp med en griseemisjon, er jeg misfornøyd med at han tok verv som styreleder i Cessatech i mars i år. Med så stor årslønn han har, burde han dedikere all sin tid kun til BerGenBio. Vi vet jo at Godfrey tidligere ble sparket på dagen, planlagt av styret bak hans rygg. Det er litt sykt at Olin ser ut til å ha sikret seg mot at noe slikt skal skje med han, fordi han fikk inn sin tidligere kollega/kompis Tullgren som styreleder. Skal Olin gå nå, må nesten Tullgren gå også, for de vil åpenbart beskytte hverandre.
Nå som jeg har aksjer og er blitt bagholder igjen, må jeg bare tro og håpe at en avtale på tilvestamab er rett rundt hjørnet, gudene skal vite at den er veldig forsinket nå. Ellers er det jo andre ting i det korte bildet også, men jeg er usikker på om det vil påvirke kursen, blant annet er det avlesing, eller i hvert fall “primary completion date” på GBM-studien nå i høst, den 30. oktober 2023: AXL Inhibitor BGB324 in Treating Participants With Recurrent Glioblastoma Undergoing Surgery - Full Text View - ClinicalTrials.gov - så er det den andre saken du nevner vi venter på om samarbeidet på luftveisinfeksjoner med en key opinion leader. Til slutt nevnte @Matadoren nylig (lenke til innlegg) at Olin har nevnt at det skal komme nye prekliniske data i 2H i forbindelse med STK11 og et samarbeid med institusjon i USA. Noe jeg kan bekrefte at jeg selv husker er listet opp i PDF-presentasjoner fra selskapet tidligere, uten at jeg har dobbeltsjekket det på nytt.
Det er litt rart hvordan jeg ikke klarer å holde meg unna selskapet. Det får bli som det blir. Markedsverdien er for latterlig til at jeg ikke vil eie aksjer nå.