Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

https://www.glassdoor.com/Reviews/BerGenBio-Reviews-E5711832.htm

DNB kommer sikkert å revurdere kompetansenivået på sin biotekanalytikkere! Er det samme person som skrev om BGB?

«BIOTEK-KOLLAPS: På torsdag initierte DNB dekning av svenske Synact Pharma med kjøpsanbefaling og kursmål SEK 170. Kursen var da analysen ble sluppet på SEK 96 og kursen smalt etter analysen opp 22% til SEK 117. Men så kom resultater fra studie i går og dermed kollapset kursen med et fall på 87% ! Kurs SEK 16,3 i skrivende stund og DNB nedgraderte nå aksjen til hold med kursmål SEK 15…»

2 Likes

Samme med HC Wainwright i august i år. Anbefalte buy på Galecto i DK/nasdaq med kurs 1800% over daværende (1. aug). To uker etter kræsjet aksjen og total meltdown. Er riktignok vanskelig å treffe og ting er binært, men ikke alle som har slikt som fulltidsjobb

2 Likes

WHO anslår at hundretusenvis av mennesker for tiden er innlagt på sykehus med corona.
På tide for eusolidact å kjøre igang igjen BB sin studie?

1 Like

Fordi jeg er for gjerrig til å betale for tilgang til aksjonærlistene, har jeg brukt BerGenBio sin hjemmeside for å se nærmere på to av topp tyve aksjonærene sine bevegelser siden emisjonsaksjene ble synlig på listene 21. juni: Largest shareholders - BerGenBio

Privatpersonen Otto Rongevær var ikke synlig på listene før emisjonen, og han deltok heller ikke i emisjonen. I etterkant, 27. juli dukket han opp med 41 millioner aksjer (40,997,364) og økte deretter 1. august til 53,4 millioner aksjer (53,478,452). Han har siden den gang nettosolgt 5,2 millioner aksjer (5279393) og har per i dag 48,2 millioner aksjer (48,199,059).

MP Pensjon PK ser for meg ikke ut til å ha hatt noen aksjer før emisjonen, men dukket opp på listene 21. juni med 59,6 millioner aksjer (59,693,267). 4. juli økte de til 71,6 millioner aksjer 71,693,267, og siden den gang har MP Pensjon PK nettosolgt 9,3 millioner aksjer (9373608), og har per i dag 62,3 millioner aksjer (62,319,659).

Så er det jo DNB bank ASA som de fleste nok har lagt merke til. Den kontoen består sikkert av flere aksjonærer. Kontoen deres hadde 21. juni 238,5 millioner aksjer (238,584,287), og har siden den gang nettosolgt 182,8 millioner aksjer (182829509). Per i dag har DNB bank ASA-kontoen 55,7 millioner aksjer (55,754,778).

Det jeg er mest spent på fremover, er hvorvidt Otto Rongevær og MP Pensjon PK kommer til å fortsette å selge eller ikke. Jeg antar at Otto Rongevær var hovedårsaken til den første kraftige kursstigningen etter emisjonen, og dersom han skal selge alt på samme måte som han kjøpte aksjene, blir det stygt.

Til slutt legger jeg merke til at følgende var synlig blant topp tyve aksjonærer før emisjonsaksjene ble tilgjengelig, men ikke lenger er å finne blant topp tyve aksjonærer:

AVANZA BANK AB
KONVEGENS INVEST AS
MACQUARIE BANK LTD-LONDON BRANCH

(Merk når jeg skriver nettosolgt, så kan jeg ikke vite om noe av dette er utlån til shortere.)

Selv om jeg ikke har noen tillitt til selskapet lenger, klarer jeg ikke å holde meg unna og kjøpte i dag tilbake litt av aksjene jeg tidligere hadde. Jeg nevner dette slik at dere vet hvor dere har meg når jeg eventuelt poster negative eller positive saker. Akkurat nå er jeg i mellomland fordi jeg kun har økt litt. Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men noe alvorlig må det kanskje være - dersom kursen faller ytterlig, er det store sjanser for at jeg kjøper mer tilbake.

(Edit: Har redigert endel i avsnittet om Otto Rongevær. Hadde noen feil tall innledningsvis, og deretter også lagt til flere detaljer. Jeg er ferdig med å redigere nå.)

6 Likes

Jeg fant denne saken fra 6. september relevant fordi target blant flere andre er AXL, og at “AXL were undetectable” kun fem dager etter behandling, samt at i “the next step” så listes studier på lungekreft opp blant flere andre krefttyper. Jeg uthever det relevante til AXL og lungekreft med fet skrift nedover:

The targets included the genes MET, CD44, and AXL, which are known to drive cancer proliferation and resistance to other cancer therapies.

At 5 days after treatment with a single 1.5 nmol dose of the folate-conjugated, fully modified miR-34a the researchers found that several of the miR-34a target genes were down regulated. Both MET and AXL were undetectable in all three tumors assessed, while CD44 levels were significantly reduced, which the authors say confirms “the ability of FM-miR-34a to effectively silence its biological targets in vivo.”

The say that their results “have the ability to revitalize miR-34a as an anti-cancer agent, providing a strong rationale for clinical testing.”

Following the study, Kasinski disclosed the innovation to the Purdue Innovates Office of Technology Commercialization, which has now filed a patent application on the intellectual property.

The next steps will be to carry out more extensive efficacy, toxicity, and pharmacologic studies and test the folate-conjugated miR-34a in additional model systems, including those for other tumors that overexpress the folate receptor, such as lung, colon, and ovarian cancers.

“I am optimistic that we should have the resources and the experiments completed within 12 to 18 months,” notes Kasinski. At that point they could submit an Investigational New Drug (IND) application, with clinical trials to follow, pending IND approval.

Det er klart at dette er i et veldig tidlig forløp, men det viser at det skjer mye spennende hele tiden, og at verden ikke står stille og venter på at gamle AXL-hemmere, som bemcentinib fra år 2008 skal komme seg videre.

(Åpenhet: Jeg solgte aksjene mine på fredag. Hovedsaklig fordi jeg ønsker lavere inngang for å være komfortabel med å risikere å bli bagholder. Jeg har dog ingen formening om kursretning videre på kort sikt.)

Edit: Saken ovenfor er de siste dagene også publisert i svært mange tabloide nettaviser med oppblåste overskrifter. Kilden til saken er denne artikkelen i Nature fra 5. september: https://www.nature.com/articles/s41388-023-02801-8

2 Likes

Jeg tenker at miR-34a behandling kan være relevant for alle kreftformer som mangler funksjonell p53. p53 oppregulerer miR-34a, så når p53 er mutert eller mistet på annet vis blir det mindre miR-34a.

2 Likes

BERGEN, Norway, September 11, 2023 – BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC), announced today that the Company will participate in the H.C. Wainwright 25th Annual Global Investment Conference held in New York City, September 11-13, 2023.

Chief Executive Officer Martin Olin will provide an update on BerGenBio including a review of clinical data substantiating the role of selective AXL inhibition with its lead molecule bemcentinib in cancer and describing on-going activities in the treatment of first line metastatic NSCLC patients with STK11 mutations – a known prognostic factor in poorer response to current standard of care therapies.

The presentation used in the webcast will be uploaded to the investor section of the Company’s website www.bergenbio.com/investors/presentations at time of presentation, September 11, 7.00am ET (13:00 CEST).

2 Likes

Noe nytt i presentasjonen? Fortsetter de gode resultatene?

Jeg legger merke til at de legger ganske stor vekt på at de jobber med å få frem en partner for 2. linje NSCLC og utover.

Fra side 24:  Enable partnering to capture value beyond 1L STK11m NSCLC

Fra side 29: • Based on our data and the unmet medical need, 2L NSCLC remains an
attractive additional indication for bemcentinib; our goal is to find a late-stage
development/commercialization partner to advance this opportunity

4 Likes

Takk for tilbakemelding.

1 Like

Dette er vel høyst nødvendig når vi ser hvor lang tid det tar å få innrullert 9 pasienter til 1b-kohorten.

Ja, de har jo tidligere uttalt, at en fase III studie 2. linje NSCLC vil være så omfattende at BGBIO verken har penger eller ressurser til følge det sporet videre, og at det bare er en big pharma partner som kan gå hele veien ut. Jeg tror og håper at de allerede har fått forespørsler og at det derfor ligger så sterkt i strategien de kommuniserer.

Vi vet bare at de må ha minimum 9 pasienter, og at de kommer til å kunngjøre når fase 2a starter og som vil være før 1b er ferdig rekruttert.

1 Like

Det er ikke meningen å forsvare treg rekrutteringsprosessen, men hvis man setter alle studiekritetier (førstelinje beh., STK11 mutert NSCLC med metastase som ikke er behandlet før), blir det vanskelig å finne en «Jomfru» pasient!
Med utbredt radiologiske fasciliteter hvor man tar CT i tidlig fase, blir det færre og færre som har slike kriterier.

1 Like

Blir spennende å lese aksjonærlistene fremover - denne uken har det vært noe økning i volum og vi er pr nå kursmessig opp 25% siden sist fredag.
Vi vet at Olin har vært i US og presentert via H.C Wainwright, og sannsynligvis hatt 1:1 møter med investorer ila de dagene han var present.

1 Like

Siden jeg oppsummerte om endringene til tre av kontoene på topp tyve 7. september (ref: BergenBio - Småprat (BGBIO) - #7715 av nojoy):

Otto Rongevær har solgt ytterlig 12,7 millioner aksjer (12710738), disse salgene ble synlig på listene 8. september hvor han solgte 2,5 millioner aksjer (2510414) og 12. september hvor han solgte 2,5 millioner aksjer (2500000) og 13. september hvor han solgte 7,7 millioner aksjer (7700324). Totalt siden toppen hans 23. august har han nå nettosolgt 18 millioner aksjer (17990131). Per dagens liste har han 35,4 millioner (35488321) gjenstående aksjer, så det er potensielt mye mer som kan selges derfra.

MP Pensjon PK har solgt 1,5 millioner aksjer (1500000) siden sist jeg postet 7. september, og har i dag gjenstående 61 millioner aksjer (60819659).

DNB-kontoen er uendret siden sist jeg postet 7. september, og har fortsatt 55 millioner aksjer (55754778). Enn så lenge.

Jeg har ikke sett nøyere på resten av topp tyve. Det er slitsomt å følge med manuelt på dem. Men ved første øyekast legger jeg ikke merke til at noen har økt: Largest shareholders - BerGenBio

Edit (ironi): Så glemte jeg å nevne en utenfor topp tyve som har solgt alt han hadde da: Det er meg. Hehe. Klarer meg fint uten den lille oppgangen dere har hatt. Tror dette går veldig galt til slutt. Lykke til.

1 Like

Takk for omtanken, jeg for min del gleder meg over 17% oppgang siste uke, til tross for nedslagene du nevner. Får håpe på en like hyggelig oppsummering neste fredag :pray:. God helg :grinning:

Det var et svar til PankPinter som spekulerte om aksjonærlistene uten å bidra med noe konkret informasjon, så da gjorde jeg det for han.

BerGenBio har gitt Laura Alder over 2 millioner kroner for et prosjekt relatert til STK11-studien:

Laura Alder of Oncology has received an award from BerGenBio ASA for a project entitled “BGBC016 STK11 NSCLC.” Total funding will be $203,696

Edit: Dette er ment som et plaster på såret for dem som ble fornærmet over informasjonen i min forrige post. Ikke forvent noe mer nøytralt til positivt fra meg fremover. Bruk Google selv. :slight_smile:

3 Likes