Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Sannsynligheten for det er lik null etter min vurdering. Mulig andre selskaper er aktuell.

Det er muligens noen personlige og geografiske koblinger mellom Cytovation og BGBIO.

Men du nevner Lytix. Cytovation og Lytix har vel flere likheter:
https://www.ventureradar.com/keyword/lytic%20peptides

1 Like

Takk for det. Jeg traff bra her, og er ute igjen allerede. Nå skal kursen jobbe seg langsomt nedover i dagene som kommer.

Ser i aksjonærlister at Sarsia development AS som tidligere styreleder i Bergenbio forvalter, har solgt 11200 aksjer i Bergenbio både på nyeste lister og dagen før der. Samme antall begge dager. Jeg lurer på hva årsaken er, er det pga noe negativt i vente?

Er det noe positivt i vente? Ren gjetning så har Sarsia kanskje andre selskaper i sikte.

Børsverdi på dagens sluttkurs er 71 MNOK. Da blir det 71 MNOK minus 45 MNOK = Aksjen er 26 MNOK overpriset. Er det noen som kan regne ut hva kursen er for å reflektere 45 MNOK free cach flow?

0,80 kr ca

Øh…

45 millioner kroner delt på 39 millioner aksjer er kr. 1,15

…men ville vel regnet med nederste intervall, og da er det for alle praktiske formål en krone for en krone

2 Likes

Jeg så de nevnte 0,80 på xtrainvestor chat også, men uten forklaring. Hvordan kommer du frem til 0,80?

Det blir spennende. Dersom den ikke faller gradvis, men tar alt i ett fall i morgen, så skal den ned ca 43%, i så fall blir det mulig å ta noen kjappe trade på intradag bevegelser.

Fordi shareville-logikk sier at hvis den faller kjempemye, så skal den opp igjen også :crazy_face:

Trasig at det å lure småsparere for mange, mange millioner er lovlig fortsatt. Husker den organiserte hausingen som foregikk i fjor.

1 Like

BergenBio hadde ca. 2,2 milliarder i skattemessig fremførbart underskudd ved siste årsskifte. Det kan være av litt interesse for et annet biotek selskap ved en fusjon .

Det er utrolig å tenke på hvordan 2,2 milliarder samlet opp med emisjoner over årene de har vært på børs, nå er forvandlet til 45 millioner. Det sier litt om hvor vanskelig det er for biotek-selskaper å lykkes.

Det underskuddet er vel ikke så enkelt å få nyttiggjort seg, selv for andre selskaper? Har inntrykk av at det er endel krav som må tilfredsstilles. Mulig andre vet mer om detaljene der.

Sier vel også mye om management, styret, og eiere/investorene som fortsetter å putte inn penger.

Hva tror folk her seriøst skjer videre i selskapet? Er det mest sannsynlig at de blir slått sammen med et annet selskap, eller er det mest sannsynlig at de rett og slett legger ned og tilbakeleverer lisens på bemcentinib?

Finansavisen i dag.

BerGenBio raser 25,06 prosent til 1,32 kroner. Selskapet meldte tirsdag kveld at de har besluttet å legge ned alle gjenværende bemcentinib-aktiviteter, og vil da sitte igjen med 40-45 millioner i kontanter.

Jeg tror BGBIO vil slå seg sammen med et annet bio-selskap…hvilket selskap som skulle være så desp etter 40-45 mill ved at de ønsker notering på OSE (hvis de ikke er notert fra før da) og slik tar i mot 6-7000 aksjonærer er uvisst…men tenker det ikke er et selskap som fra før har sterke investorer.

APIM kanskje? Det er jo et annet selskap med samme arkitekter som BGBIO

1 Like

Skal ikke utelukke en sammenslåing med circio. Kunne faktisk vært bra for begge selskaper - gitt at BB faktisk har 40-45 mill når alle fordringer/personell osv er avsluttet.

2 Likes

Hvorfor Circio? Hva med Photocure? Over 200 millioner i kassa.