Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

@Hayen

Tror du er veldig optimist på hvem Mohn har rundt seg som tidligere har lagd og kjørt en fase 3 studie og har kommersialisert et cancer legemiddel alene uten partner. Er en grunn til at det svært sjeldent gjøres alene av biotechselskaper utenom ultrasjeldne diagnoser. Og det er ikke mangle på penger, men risiko.

Tror vi kan legge denne diskusjonen dø. Tiden vil vise. Gjelder å stikke fingeren i jorda og være realist og kjenne til fagfeltet.

1 Like

Det var din kommentar vedr finansiell tyngde i aksjonærbasen jeg responderte på i utgangspunktet.
Selvfølgelig er dette en kompleks oppgave å gå løs på alene.
Men hvis de selv mener de helt klart må/bør ha partner, så flagger man jo ikke det utad. Da vil man isåfall stille med dårlige kort i forhandlinger.

Samtidig har de nok vært beredt til å gå hele løpet alene. Jeg mistenker likevel at de i løpet av div fase 2 har erfart, at det er behov for en partner med erfaring til å ta fase 3.

2 Likes

Håper mannne er travelt opptatt med å forberede en god nyhet til oss?! :cowboy_hat_face:

Aksjonærlistene er dessverre heller ikke spennende, stor sett er det flyttinger mellom shortekontoer (Dvs aksjer inn og ut fra Dnb, og inn og ut fra amerikanske banker)Fjärde låner ikke ut lenger ser det ut til.

1 Like

Det er helt tyst fra selskapet, noe som gjennspeiles i tråden, ikke så mye å komentere eller dele… Men plutselig så :+1:

Setter stor pris på det du bidrar med.

3 Likes

Jo, fant en interresant bevegelse. Norce Innovation AS kom inn 31/8 med 207k aksjer. På deres hjemmeside står det følgende : “NORCE Innovation AS
Bidrar til kommersialisering av resultater fra forskningen i NORCE, gjennom underliggende datterselskaper, tilknyttede selskaper og øvrige eierinteresser.” Falsk alarm, det var en ren flytting fra Uni Research

3 Likes

Beklager men ser nå at det var en ren flytting fra Uni Research AS som har vært med lenge

DNB konto #306 kjøpte 99K aksjer på dagens liste da, det er den kontoen de 275K aksjene til Godfrey ble sporet til når han innløste opsjonene sine etter han slutta. Short som leveres tilbake kanskje, eller Godfrey som laster opp, eller noe helt annet, hvem vet.

2 Likes

Sikkert riktig som du sier. Bare husker det kom inn nøyaktig det antall aksjer som Godfrey hadde innløst på denne DNB kontoen den dagen han innløste, så forsvant de et par dager senere da. Men da har sikkert ikke det noe med Godfrey å gjøre.

Her er det bare ræva så jeg trøstet meg med et par tusen aksjer til.
Skal det først gå til helvete skal jeg gå ned i godt selskap med Mohn familien.
Så skal jeg sykle opp til Hjellestad å trygle om et lite sosialt bidrag til en bankerott patriot-idiot.

5 Likes

Godt observert. Fint at du følger med.
Det harmonerer vel bra med at det er utøvd opsjoner for totalt 137500 aksjer per 30 September (økning i aksjekapital 4 oktober)

Godfrey hadde etter avgang igjen et betydelig antall opsjoner. Det er sånn sett naturlig at han utgjorde majoriteten (99k) av de 137,5 k

1 Like

Noen som er offensive her. Men hvor er BGBIO i dette bildet?

De har vel tidligere sagt at de ikke kom til å søke om nødgodkjenning

Med en kurs i fritt fall, hvilket nyheter venter vi i fremtid som evt kan endre dette? Er det noe på agendaen fremover som kan bli en game changer? Er jo helt stille fra selskapet for tiden.

Fase3 med partner kreftstudie(r )er det jeg har som forventing i løpet av året.

2 Likes

Molnupiravir fikk mye oppmerksomhet nylig som et lovende medikament mot covid-19 gitt tidlig i forløpet.

Det begynner å se litt mer uklart ut hvor positivt dette medikamentet er.

Og kan bruken av Molnupiravir gi kreft eller fødselsdefekter?

1 Like

Kjedelig da, for de som har heiet fram denne…

1 Like

Roc,

Du fortsetter din utrettelige jobb med å sette Bergenbio i et dårlig lys.

Hva er poenget med den der?
Mener du at Covid-19 er noe man ikke trenger tenke på lenger? Null behov for flere tiltak?

Et annet moment er vel at det er ikke første gang du poster denne matrisen.

2 Likes

@Hayen, hvordan er denne illustrasjonen et forsøk på å sette BGBIO i et dårlig lys?

Forøvrig, at man har dobbelt prevensjon i kliniske studier hos fertile pasienter i en setting som Molnupiravir ble undersøkt i for corona er veldig vanlig. Selve legemidlet har kjørt studier på reproduksjons og genotokisitet før godkjennelse. At noen forskere reiser en bekymring Molnupiravir er helt innenfor da misdannelser er vist ved andre legemidler i samme klasse, men at dette blir en showstopper for druget er svært lite trolig. En begrensning i label slik som nå er ikke noe problem.

Det kommer data fra flere orale behandlinger på corona/covid fremover (Roche, Pfizer mfl) så data på Molnupiravir er bare starten. Bivirkningsprofilen til Molnupiravir var veldig bra, tre ganger så mange i placebo måtte avbryte studien enn i Molnupiravir gruppen.

Bemcentinib studiene har også i sine inkl/eksklusjonskriterer at pasientene må ha dobbelt prevensjon. Ellers, kinasehemmere som finnes på markedet i dag er kontraindisert hos gravide og flere har vist i dyrestudier og hos mennesker å skape spontantaborter og misdannelser hos fosteret. Vil si det er svært sannsynlig at bemcentinib også vil ha en slik begrensing i sin label og dette er ikke noe problem for legemidlet selvfølgelig. Regner med at geno og reprotoks data på bem vil bli offentliggjort før en fase 3.

3 Likes