Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hehe, nei, det i seg selv uten noe forklaring om hvorfor er ikke verdt så mye utover det fargerike språket som enten kan ha underholdningsverdi eller en provokativ effekt. Enig i det :slight_smile:

Jeg sier også at det finnes unntak og min opprinnelige påstand var for kategorisk og ikke nyansert. Jeg har ingen problemer med å innrømme det og er helt enig med deg at Falck var en veldig god pust i analytikertroppen.

Så hva er årsaken til at du bruker tid på aksjen?
Det er mange aksjer jeg ikke har noe tro på, derfor bruker jeg hverken tid eller ressurser på disse.

2 Likes

Les tråden over med hvorfor jeg gjør det. Til info, bruker veldig lite tid på aksjen. Det tar ikke lang tid å finne tydelige mangler og feilgrep i strategien i BGBIO.

2 Likes

Tips: fremgangsmåten du har får meg heller til å tro at du vil shorte aksjen enn at du prøver å “hjelpe” oss udugelige, naive teite aksjonærer.

1 Like

Er nok ikke ceo kompetent, ikke er selskapet et jeg ønsker å jobbe i, ikke er det science jeg har tro på, ikke har det et styre jeg har høyest på lista over de jeg ønsker å jobbe for, ikke er det et marked eller geografi jeg ville ønske å være biotek ceo i. Hadde vært en veldig dårlig kandidat.

Spennende å se hvordan Olin løser oppgaven.

2 Likes

OK, du skal i alle fall ha kred for å innrømme når du har vært i overkant bastant. Så da steg din troverdighet noen % igjen. Som BGBIO-kursen de siste dagene. Måtte begge fortsette å stige fremover.

Slapp av, å shorte norske biotekaksjer er forbeholdt sjefene og folkene enkelte analytikere server. Ikke forenlig med mine moralske prinsipper.

1 Like

Det er vel heller ikke helt korrekt?

Er det helt feil?

Roc, jeg mener nå at du mister troverdighet når du uttaler deg bastant om noe du ikke har særlig kunnskap om.

For å si det slik: Jo mindre kunnskap folk har om noe, jo mer bastante er de. (Av og til sammenfattet som følgende: “What you see, is all there is.” Den som ser litt, har lett for å tro hen ser det meste.)

Og den som er altruist, bruker neppe sin tid på et nettforum om aksjer. Man kan fortsatt mene godt og ville informere andre om hva man mener. Men vi mennesker har langt mindre innsikt enn vi selv tror. Å fastslå at man vet bedre om aksjer enn de fleste analytikere på feltet er bare komisk. Kritisk sans fungerer best når vi bruker den på oss sekv også.

Selvsikkerheten er problemet, ikke viljen til å stille kritiske spørsmål. Kan jeg sitte og si, bedrevitende. Men jeg sier det like mye til en yngre utgave av meg selv.

8 Likes

Kjenner du meg? Kjenner du til mine kvalifikasjoner?

Når du ikke kjenner meg, hvordan kan du da så bastant uttale deg om meg? Er ikke det nettopp poenget i innlegget ditt?

2 Likes

Jeg har lest innleggene dine…

Den som ser litt (mer enn jeg på feltet), tror hen ser mye.

Ha en fin helg!

1 Like

Greit det forklarer det. Du har ikke skjønt mine innlegg. Mulig de har vært være litt tekniske, men jeg har først og fremt skrevet for å appellere til de med en viss basiskunnskap om legemiddelutvikling og legemiddelstrategi.

God helg til deg også.

1 Like

Eksempel på godt begrunnet appell til de med basiskunnskap om legemiddelutvikling og legemiddelstrategi (Rocs innledende innlegg i dagens debatt): :rofl:
“BGBIO caset er som å se et togkrasj i sakte film. Et godt eksempel på en amatørmessig utviklingsstrategi som ødelegger et potensielt legemiddel.”

1 Like

@Multiple jeg har redegjort for mitt utsagn. Du må gjerne motbevise meg eller overbevise meg om det motsatte. Gjerne vær så teknisk og konkret som mulig. Bare å løfte nivået på diskusjonen. Ikke hold igjen når du skal diskutere utviklingsstrategi.

Science the shit out of it.

Å lime inn mine innlegg og sitere meg har liten verdi.

4 Likes

Fortsatt sterk i trua på Bem både mot cancer og covid.

Husker forøvrig historien til Arnold Juklerød som lå ti år i telt utenfor Gaustad sykehus. Han ville ha seg frabedt diagnosen ‘ Paranoid kverulant’
Noen klarer aldri å gå i seg selv.
Det er bare å gi opp. :blush:

6 Likes

Hvorfor i alle dager gir dere dette vissvasset oppmerksomhet. Er da veldig mye annet å fokusere på nå.

5 Likes

Jeg er mest spent på om det kommer noe melding mandag. Noen som vet om BB er informert om at Indonesiske myndigheter har offentliggjort et mulig samarbeid?

1 Like

@anon28800809 det er hyggelig at du gir mine innlegg klovneemoji og mener det er visvas. Jeg liker å underholde og har litt tid i dag.

Bare et lite tips. Jeg ser du skraper nettet og pubmed for artikler som omhandler AXL. Som du kanskje vet så er det et stort sprang å vise effekt in vitro eller in vivo i dyremodeller til å vise effekt i mennesker. Den translasjonelle verdien av basalforskning og modeller er veldig begrenset. Ofte er det snakk om dose avhengig toksisitet som ikke fremkommer i dyrene mot det som sees i mennesker, men mest av alt er biologien mellom dyr og mennesker forskjellig.

Hadde det vært høy grad av overføringsverdi mellom dyrestudier og mennesker hadde man helbredet kreft, diabetes, og veldig mange hjertekarsykdommer for lengd mm. Hvert år er det megakongresser som legger frem fantastiske effektdata i dyr fra ulike legemidler under utprøvning. De aller aller fleste av disse legemidlene kommer aldri til klinikk eller feiler.

Til et viss punkt betyr dyredata noe, men det som virkelig betyr noe for BGBIO nå er ikke hva andre forskere klarer å vise i mus og celler, men hva selskapet klarer å vise i pasienter av effekt og sikkerhet.

9 Likes