Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kutt av bemanningen kan da ikke leses ut av dagens melding?

Iflg bt.no: Bergenbio melder i dag at selskapet vil nedbemanne og konsentrere innsatsen til to diagnoser: lungekreft og covid-19.

1 Like

Jeg tolket heller ikke den pressemeldingen på den måten. Er kun endring i fokus.

Nei det står ikke i børsmeldingen. De har jo nettopp økt bemanningen. Nå skal der nedbemannes og nedskaleres samt ny fokus. Som om ikke dette var kjent FØR three shots on goal! Nå skjer der noe og det er å pynte seg før de finner sin partner, eller en partner finner dem.

Folkens, “rightsizing the organization” er en eufemisme for å nedbemanne.

3 Likes

Downsizing is often an emergency measure during times of economic hardship so companies can maintain profitability . Companies will downsize their employee workforce to avoid redundancies, thereby reducing overall costs. Rightsizing is less about reducing costs and more focused on meeting new business objectives.

1 Like

Ja, man kan bli helt blendet for sannheten av dette selskapets”laser focus” :roll_eyes:

Tydelig at olin kommer fra internasjonal virksomhet der mye flott terminologi brukes. Usikker på om markedet forstår det men her er ihvertfall definisjonen:
Laser focus is the mental ability to give 100 percent of your attention to the task you’ve prioritized in the present moment** . It helps you put aside all the delicious unrelated thoughts and sustain the energy required to reach your goals.
Så med andre ord, her er det fullt fokus :face_with_monocle:

Nå har det kommet en rettelse til artikkelen (ingen nedbemanning):
image

6 Likes

Når det gjelder nye strategi og endring av fokus fra AML; det er hverken dårlige resultater eller noe sånn! Dette er kun endring i prioriteringer, redusere utgifter og kortere/fortere path til market (oppkjøp?), syns jeg.

De har fortsatt avtaler med Piramal Pharma om produksjon og distribution av Bem for AML. Tror de skal overlate (investogator sponsors Trial) den til Tyskere på spissen Dr. Sonja Lages, som tidligere har uttalt om mulig Bem som 1. Line beh. av AML :nerd_face:

Hva er det jeg har messet om her inne siste mnd? Akkurat dette!

Presentasjonen Arctic og Radium burde dem helt klart utsatt til etter denne markedsoppdateringen.

Olin var vist ikke spesielt mye bedre enn Godfrey.
Faen.

Men, fokus er bra. Selv om sannsynligheten nå er lavere og risikoen høyere. 3 skudd på mål, my ass

Spørsmålet jeg stiller meg:

• Er dette grunnet kun endring SOC AML eller dette i kombinasjon med enda sterkere NSCLC data?
• Er overnevnte data sett i kombinasjon med KEYTRUDA eller kun i STK11

Jeg mener det må kommuniseres ut, vi eier for faen dette selskapet.

2 Likes

Personlig mener jeg Olin klarte seg bra i Radium, men jeg reagerte spesielt negativt på en ting. Han sa at “our cash position gives us a perfect runaway to complete our goals” eller noe i den dur. Fikk dessverre ikke det til å gå opp med både satsing på STK11 og AML. Med dagens endrings fokus så holder muligens påstanden hans vann.

1 Like

Mja, det var ikke helt sånn, det han sa i Radium podcast-en på spørsmål om finansiell situasjon var:

• At the end of last year, we had around 50 MUSD in cash. Our average burn was around 8-9 MUSD. So if history predicts future, we are spending like 8 MUSD a quarter, so that gives you a runway. So we still feel that we are in a good position from a financial perspective. And when I say good position, in a position to actually advance and execute on our plan that we have communicated.
3 Likes

“Med dagens endrings fokus så holder muligens påstanden hans vann.” - jeg tenker også det. Fokusere på STK11, Covid får de vel mer eller mindre “på kjøpet” gjennom EU studiet (?).

@vcp var inne på temaet her tidligere - og han fikk vel, hvertfall delvis, rett i det da. At STK11 er straffespark, AML og Covid frispark med mer usikker og / eller langsiktig “målgang”…

1 Like

Fikk en del å gjøre og fikk ikke fulgt presentasjonen 100 %, skulle gjerne vist hvilken a-pdl de skulle kjøre STK11, men det ble kanskje ikke nevnt? Han har jo poengtert partnering opportunity en del ganger nå, og hinter stadig vekk at de er i samtaler. Jeg håper og tror at grunnen til at dette ikke har materialsert seg ennå er at de mener de har svært gode kort (les data) og jobber for å maksimalisere aksjonærverdiene.

1 Like

Noe fra dagens presentasjon som fyller ut dagens melding?

STK11, anerkjent av FDA som en mutasjon med dårlig prognose uten kjent behandling - grei sjanse for å få OK til en accelerated approval-studie - 20% av 1L NSCLC som representerer en gigantisk mulighet. First mover advantage.

Jeg synes dette er en god utvikling, og ikke minst smart. Markedet tar ikke bølgen, men det kan være fordi finansene til å starte studien ikke er i orden og klimaet fremdeles er crap.

Hadde jeg vært aksjonær hadde jeg sett positivt på endringen og begynt å se en veldig verdifull markedsmulighet.

3 Likes

@M.: originale studien er basert på Keytruda! Og han har nevnt flere ganger om Keytruda på slide 12 :nerd_face:
Studien skal kjøres multisententeralt i EU og US. i H2-22.

4 Likes

Jeg er langt fra noe orakel, men denne meldingen kunne vi se komme og som påpekt over, Olin er ikke av typen som er redd for å skrote og sette ny kurs.

Jeg er smått skremt og farget i synet jeg har på Covid som en reel high value case. Jeg ser ikke på noen som helst måte hvordan det skal bli penger av dette og forstår ikke hvordan samme data som ikke ledet noe vei i eller i etterkant av ACCORD nå plutselig skal være det helt store.

Forklar meg gjerne, for her ønsker jeg å ta feil.

Så til hvorfor jeg blir skremt.
Om en ser hvor gjevt dem skriver om covid data og potensiale og setter dette i samme båt som NSCLC, da blir jeg skremt. Vi har lite interessant effekt fra ACCORD og de egne studiene. Se på markeds reaksjonen.

Hva er det jeg ikke ser ?

For å ha det på det reine så har jeg ikke solgt en aksje, men er på ingen måte overbevist til å kjøpe mer. Angrer mest på at jeg ikke tok rask profitt på 21kr.

Looong! Kom hjem igjen!

3 Likes

Hvis du ser på plansje 16 i dagens presentasjon, så er BEM ganske imponerende målt mot SOC alene. Noen gjorde en alvorlig tabbe da de besluttet å avslutte ACCORD for å lage en metaanalyse sammen med India/SA studien. Vi hadde muligens avansert til EU Response direkte hvis den kunne stått alene med tilsvarende resultater for ett fullført studie alene.

Det finnes per i dag ingen orakel medisin for innlagte Covid pasienter, så det kan være god plass til BEM i så måte. Lykkes de i EUSolidact så er veien kort til nødgodkjenning som de sier. Med en godkjent medisin på Covid n åpner det seg store muligheter i andre indikasjoner.

8 Likes

Sorry, vært litt offline siste tid.

Fint så se at de innser at de må ha kontroll på kostnadene. Jeg skrev i oktober i denne tråden at pengebruken og utviklingsløpet så ut som var ledet an av fulle sjømenn. Trolig har ny kaptein også sett at pengebruken og videre løp slik det var lagt opp ikke var bærekraftig.

Er jo personlig ingen investor i selskapet. Føler COVID data ikke var overbevisende, likte ikke bivirkningsprofilen og selve COVID er på hell. Effekter i STK var noe de fant post hoc i en subgruppeanalyse som ikke var predefinert. Hadde ikke lagt alt for mye i slike eksplorative funn derivert fra en liten studie før de er bekreftet i en skikkelig studie.

Av en eller annen grunn får jeg melodien av Thomastoget i hodet hver gang jeg leser om BGBIO….hmmm…:thinking:

5 Likes