Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Dette må være årsak til at dem har tatt en U-sving og satt alt annet som ikker er investigational, på hold. Dvs alle egne studier. Jeg vil påstå det er en modig avgjørelse, og ikke noe Olin har fattet beslutning på. Er en avgjørelse styret har tatt etter innspill fra Olin. Jeg krysser fingrene her.

Han virker som en man on a mission!

8 Likes

Det kan jo også være at største aksjonær har kommet med noen signaler også. Ville jeg gjort. Fint med bred forskning osv, men nå må vi nesten komme i mål med noe inne overskuelig framtid. Så fortsetter vi med de andre tingene etter det, hvis aktuelt…

4 Likes

Har fortsatt troa så kjøpte mere nå :blush:

3 Likes

En vanvittig kjøpsmulighet. BGBIO faller også når markedet går ned men er ikke konjunkturavhengig slik som de fleste andre selskap er. Sykdom og egnet behandling beveger seg uavhengig av utviklingen på børsen. Men så lenge noe kaster verdipapirene så er det bare å laste opp.

4 Likes

Liker å satse motstrøms, når de fleste har mistet trua.

Denne fra SoftOx tråden i dag synes jeg er litt illustrativ. Nå gjelder ikke akkurat dette SoftOx og BGBIO (at børsverdien er lavere enn kontantbeholdning), men kan være en pekepinn på at prsingen er lav for mange av selskapene…

Så en milliard til ned i verdi du mener? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nei, her er det bare å lukke skuffen og vente til den dagen meldingen kommer. Enten jeg må betale staten eller staten betale meg.

4 Likes

Eh, ja blir det såpass! Følger ikke med så nøye skjønner du!

Neida, eller joda, prøver å gjøre det. Jeg “kjenner det p[ gikta” at CEO virker veldig fokusert på at BGBIO skal komme i mål på et av frisparkene fra gunstig “läge”. Og min tolkning er at det skal bli på STK11. Han snakker om 1-2 års horisont for det. Noe jeg tenker at de ikke har nok cash til p.t. Hvis de ikke klarer å redusere kostnadene betraktelig da, det kom de ikke nærmere inn på i 4. mai webcast-en.

Vanskelig å forutse synes jeg. Skal de ta det hele veien på egenhånd, så trenger de nok en emisjonsrunde til. Det kan vi vel klare hvis utsiktene da begynner å bli rimelig utvetydige. Eller så må da Merck være mer enn litt sugen på å få ballen i mål, på en eller annen måte. Det kan jo bli konge for dem hvis bem+keytruda=sant?

1 Like

Jeg tror at frisparket er tatt og at det ligger en avtale i luften. Det er rimelig å tenke på Merck. Det eksisterer altså informasjon som er kjent av insidere og som hindrer tildeling av aksjer til styreformannen før markedet er informert. Når markedet blir informert vil styreformannen kunne få sine 25000 aksjer.
…og så tror jeg at den siste strategi er fremkommet pga samtaler med en fremtidig partner/kjøper.

4 Likes

Ned 60 øre idag på relativ høy omsetning og ned ca 25% på 1 mnd. Fortsetter det sånn så får nok hen som skal ta frisparket rødt kort. Personlig tror jeg ikke en partneravtale vil ha så store kursutslag som forventet, spesielt med tanke på dagens biotek klima.

Det er en latterlig hypotese. Forskjell på investeringsvilje i Biotech og faktiske avtaler. Ingen kobling. Blir det en avtale vil kursutviklingen reflektere aktuelle summer og øvrige vilkår i avtale. Risk off og surt investorklima har ingen betydning. Lommebøkene til BP har aldri vært så feite som nå.

8 Likes

Denne “investigator initiated” studien ble endret til ferdig rekruttert 6. mai. :

Ikke fokus per siste oppdatering, men dette er jo likevel mulige suksesser en gang i fremtiden som ikke koster selskapet stort og bekrefter at klinikere har tro på at BGB324 kan ha en effekt.

10 Likes

Det er John Hopkins som kjører og sponser dette studiet, blir veldig interessant med resultater fra denne etter hvert. Mye tyder på at BGB324 har positiv effekt i mange indikasjoner, og jo flere som er villig til å forske og kjøre studier på dette jo nærmere kan vi komme nærmere visjonen om en “cornerstone” medisin innen kreftbehandling.

5 Likes

Er der noen her inne som har en oversikt over alle studier hvor BGB324 er med og hvor Bergen Bio ikke kjører studiet?

Du kan se noen her : Search of: Bergenbio - List Results - ClinicalTrials.gov

Blant annet : Metastatic Melanoma

Denne dukket opp på Google Scholar søket mitt denne uka:

Usikker på hvor relevant dette nå er med ny strategi på trappene, den underbygger uansett viktigheten av AXL og jeg kan like konklusjonen:

image

7 Likes

Klart det er relevant, vi må bare få medisinen godkjent for Covid og eller partner avtale på STK11, så kan vi konsentrere oss om forskning på flere sykdommer og indikasjoner etter hvert.

6 Likes

Bergenbio har tidligere fått støtte for forskning på fibrose (ikke nyre).

Når stk11 er solgt til bp, kommer de til å tegne opp et nytt roadmap :blush:

7 Likes

https://www.nature.com/articles/s41591-022-01855-7

China risks a “tsunami” of coronavirus infections resulting in 1.6 million deaths if the government abandons its long-held Covid Zero policy and allows the highly-infectious omicron variant to spread unchecked, according to researchers at Shanghai’s Fudan University.

The Fudan study’s modelling also suggests that once effective antivirals are readily available and can be used to treat most Covid patients, the country will see cases and severe infections drop significantly

Therapies such as the antibody cocktail from Chinese biotech Brii Biosciences Ltd. and Pfizer Inc.’s Paxlovid can significantly cut deaths and intensive care admission, provided they are used widely among symptomatic Covid patients, according to the study.

Still, the researchers argue even such a reduction won’t get Covid-related deaths down to the 88,000 level China reports annually for influenza

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-05-10/china-risks-virus-tsunami-if-covid-zero-abandoned-study-says)

1 Like

Dette er med all sannsynlighet tullball fra ende til annen og kun unnskyldning for det fullstendige vanviddet dem holder på med der borte. Behandler folk værre en kveg. Snakker om at Russland bryter menneskerettigheter, kineserne har ingen.

Er enig i at tallene virker drøye. Hadde det stått i kommunistpartiets avis så ville du med stor sannsynlighet kunne hatt rett uten å ha lest artikkelen. Men når det er publisert i Nature og har medforfatter fra NIH/USA så er det vel litt raskt å konkludere med at det er tullball uten en bedre forklaring?

Det ser ut som noe har skjedd der borte. Worldometer viser også en økning nylig, som likner på det de så i begynnelsen av 2020:

2 Likes