Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hei :blush:

hvorfor kan man laste Bjørn Rune Gjelstein for å dra småsparere inn i ultimo? Genuint spørsmål, for tror kansskje det er noe jeg ike har fått med meg

Les @Savepig sitt innlegg én gang til

1 Like

Takk - gikk litt fort

Drømmeaksje og drømmeaksje. Har vel stort sett gått nedover de siste årene. Har man truffet de gangene den har bykset opp så har man nok gått på mange smeller også.

De første årene derimot. Da tror jeg heller en del tjente gode penger. Med mindre de gikk inn igjen da.

1 Like

“Problemet er at Bergenbio dessverre går inni rekken av «tro og håp»-selskaper der sannsynligheten for fiasko overgår sannsynligheten for suksess med god margin. Bare på Oslo Børs har det de siste 20 årene vært så mange slike sørgelige tilfeller at det er et nesten mysterium at investorene fortsatt vil putte penger i denne type selskaper.”

Vel, det er vel en stund siden forrige gang et norsk selskap i denne typen selskap hentet noe mer enn en minimal sum for å holde det gående bittelitt til? Og det blir nok noen år til neste store IPO :neutral_face:

https://www.dn.no/borskommentar/mikke-mus-aksje-og-game-over/2-1-1784793

Tar med slutten også:

"Så skal investorene, Trond Mohn, i dette tilfellet ha kred og takk for at han vil bruke av sine egne penger på å finansiere forskning og utvikling av medisiner som kan hjelpe mange mennesker med alvorlige sykdommer.

På Oslo Børs har vi etter hvert mange både store og små investorer som har tilegnet seg mye erfaring med investeringer i denne type binære oppstartsselskaper der det er ekstremt kort vei fra himmel til helvete, og retur.

Men for Bergenbio er det game over nå."

1 Like

Vel, det var vel rimelig heftig på tråden her rundt Covid tiden om jeg husker riktig

Klart det var det, det var jo en utrolig spennende utvikling.
Men når man så at til og med i en tid som var så desperat at man grep til de rareste legemidler for å behandle covid19 så fikk ikke bem noen traction i det hele tatt så luktet man jo lunta ganske fort.

Det var etter det jeg la bort all/det meste interesse for aksjen ihvertfall. De var et interessant plattform play, men resultatene var temmelig entydige etterhvert.

Samme for egen del

Det heftigste rundt Covid var at CEO hausset maksimalt, satte en emisjon og dumpet samtidig 80 % av egne aksjer :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

Et transparent tegn av CEO; dette er toppen, her hopper jeg av.

7 Likes

image

https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/20273/presentation/10154