Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Tenker det samme, men, det er også sjangs for at vi forlater øya i retning nord som eg tenker ville vært svært fordelaktig teknisk. Men det blir spennende å se ut uka! Gru gleder meg :grimacing::smile:

2 Likes

Brudd opp av betydelig motstandslinje! Etablerer vi oss over emisjonskurs kan vi begynne å se mot DNB sitt kursmål på 68,-

5 Likes

Fra en ´´gammel´´ DNB report 22.07.20, med S-A på plass forventer jeg oppdatert report med isch samme guiding.

1 Like

Teknisk sett har det ikke utviklet seg bra siden juli. Det henger vel sammen med skuffelsen over at ACCORD i UK ble suspendert, og at shorts deretter kastet seg over aksjen og har bidratt til å holde den nede. Vi har derfor ikke fått kompensert for gjenopptakelse i UK, og oppstart S-A og India. På kort-mellomlang sikt avhenger jo mye av resultatene fra covid-testene, men den ligger nå helt i bunnen av forventningsintervallet 30-100, og med shortposisjoner som holder den “kunstig” nede, så det er nok mer å gå på opp enn ned også på kort-mellomlang sikt. (Sett bort fra potensialet som ligger i meldingene fra de pågående kreftstudiene, som jo også kommer etter hvert).

Vi ligger i en klart fallende trendkanal og omtrent midt mellom støtten på 24,7 og motstanden på 36,60:

2 Likes

Historisk reagerer den opp heller enn ned i den fallende trendkanalen :slightly_smiling_face: det er jo litt positivt :+1:

Rsi er heller ikkje vond å se til :ok_hand:

1 Like

Synes BGBIO viser positive takter nå. Bra volum i dag, fin test av gap opp fra fredag (og den stygge, røde candl’en vi fikk da), konsoliderer fint over MA200 og viser tegn på god kjøpsvilje fra investorer på de rette nyhetene. Jeg ser primært etter om den holder seg over 29 og når den evt. klarer å bryte over ca. 31.50-32.00. Enn så lenge har vi tradingrange mellom der ca. MA50 kommer snart dalene ned til oss (er p.t. på ca. 32.40).

Har ikke god kunnskap om flaggformasjoner innenfor TA og usikker på om vi ser et større flagg som har stang tilbake i apr/mai når COVID-nyheten ble sluppet.

1 Like

Fallende flagg / vimpel formasjon? Videre kursfall? Gap close? :roll_eyes:

2 Likes

Jeg ser samme formasjon som deg, tok et lodd her i påvente av brudd opp, SL rundt 26.50.

Litt annen formasjon på lavere timeframe (fraktal inne i den store formasjonen over) -
som kan gi svar på retning på kort sikt:

4 Likes

Brøt opp av en mindre fallende trendlinje, og testet bruddet med hell, nå må vi ta ut 29 så er veien opp til neste motstand på rundt 31 kr kort… :thinking:

7 Likes

Ser potent ut dette! :exploding_head:

9 Likes

skraper bunnen i trend kanal nå?

2 Likes

Finner støtte på desember/januar nivå?
Jeg tror og håper det snur her og fyller på!

2 Likes

Hmm hundretusenkroners spørsmålet er om det blir en skikkelig gap fill :roll_eyes:

Ser for meg at det skal pumpes litt nå, før det kommer et realt short attack hvor det cashes ut og oppgangen blir en realitet etterpå :thinking: altså en skikkelig skikkelig oppgang.

når eg ser på mønsteret i det siste, noen tanker om det noen?

1 Like

Ukeschart:

Zoomet inn 2 timer chart:

3 Likes

Jeg tror Meteva sine kjøp gjør at vi med stor sannsynlighet har en bunn på 25-26 i denne omgang.

1 Like

Har vel mer å gjøre med at dem har sett at den har legat såpass oversolgt her at dersom dem legger inn noen kjøp så vil det gi en ønsket effekt. Eller så har han kunnet satt en bunn hvor som helst. Aksjen hadde allerede falt ca 10% før dem begynte å dersom man i utgangpunktet starter fra en lavere kurs en i dag å det blir skikkelig blodbad så kan 25 ryke den med. Men her får alle ta sin vurdering. Jeg kjøper ikke før etter valget, tror det kan bli stygt.

@danron10 Jeg ser den. :ok_hand:. Samtidig vet jeg ikke når inngang versus covid nyheter er best. Jeg har valgt en mellom løsning.

Stort mer standard rejection av forsøk på å bryte opp gjennom motstand er det vel vanskelig å finne

Edit:

Ble jo en voldsom bevegelse her, uten at jeg helt klarer å se at en covid vaksine skal ha så mye si.

Times rsi nå skikkelig nedbanket

3 Likes

Mye som skjer, forsøker seg på en higher low

2 Likes