Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Ja, det er små frekt⌛️

Så ble det stille, helt frem til DNB kom med analyse.

Edit:
Eksemplarisk bounce etter gevinstsikring

2 Likes

Uvanlig mye peker ganske så flatt rett frem for denne nå. Se hvordan både MA9 og MA50 ligger nær dagens kurs, og RSI nær 50.

Men det er heller ikke TA som styrer denne utover timer, dager og kanskje få uker. Det avventes nyheter.
Fordi det er håp om positive nyheter, om ikke veldig mange uker, og fordi flere analytikere har kursmål som ligger godt opp fra dagens kurs, er det ikke grunn til å vente at den skal sige ned fra nivået den nå har stabilisert seg på. Vaksinenyheter, eller rød børs, kan dra ned på kort sikt, men dette balanseres av økende smittetall, og økende forståelse for at en vaksine vil ta tid, og at det vil bli behov for medisiner mot COVID en god stund fremover. I sum kan derfor spenningen og forventningene til ACCORD-dataene bli den sterkeste kraften de neste ukene - og spesielt hvis BGBIO-hausserne mobiliserer like godt som PCIB-hausserne har vist seg å kunne gjøre.

4 Likes

Den er liksom inne i en holdingpattern av et chart som fint kan stå seg langt ut i august, er bare å være tålmodig

2 Likes

25 på start

Potensiell island top?

1 Like

For min del vil jeg mene at det er vanskelig med denne type teknisk analyse for en aksje som i såpass stor grad er drevet opp og ned av substansielle endringer formidlet i børs- eller pressemeldinger

1 Like

Du synes ikke det er litt slående at man gang på gang kan si nesten på øret hvor langt en aksje kommer til å kunne falle basert på news?

Inn på 25 og ut igjen etter en stund var tidenes enkleste trade i dag tidlig.

3 Likes

Hadde vært fint om du kom med denne analysen på forhånd og ikke i etterkant da kan vi alle se det.

3 Likes

Min gameplan fra internchaten i går :smiley:

image

Men må si det er mye å like i chartet for i dag. Salgssiden har vært relativt uengasjert og disiplinert gjennom hele dagen.

3 Likes

Spådommen hadde stemt til punkt og prikke om ikke onkel Mohn begynte å støttekjøpe aksjer.

1 Like

Close over 32 i morgen, så har den egentlig bare hatt tidenes mest perfekte gap fill

3 Likes

Close 31,4, vet hva jeg tenker basert på det fundamentale, men vil gjerne høre hva det tekniske sier om du fortsatt følger med på det. Ligger den nå under motstand ved 32 med nedside til 30/25 eller er det naturlig å se ny trading range som 30-35 nå utifra chartet?

Den closet nedenfor det vi kan kalle for ACCORD-rangen. Så jeg tenker at om det ikke kommer noe nytt umiddelbart push opp tidlig neste uke så skal denne rangen 25-32 jobbes i og testes en del.

3 Likes

Jeg tenker det er for tidlig å konkludere noe om range. Dippen ned til 25 var svært skarp, og vi har 28 som en mulig bunn som må testes først, tillegg til 30 som Martins nevner.

Selv om det er en liten overvekt som trekker ned for øyeblikket, er det mulig den stabiliserer seg på dagens nivå i påvente av nyheter, slik den lå i dagene før den siste børsmeldingen, bare 7 kr lenger ned.
Men, som vi har sett: Det er lite TA kan gjøre annet enn å si hva man kanskje tror kan skje dersom det ikke kommer nyheter. Det er nyheter og børsmeldinger som styrer showet.
Og i bakgrunnen ligger onkel Mohn og lurer. Men det bør ikke gå “vinter og vår” før Godfrey følger opp med melding om ny Covid-studie.

1 Like

Slik chartet fremstår i skrivende stund har bgbio bare hatt en veldig drastisk gap fill:

Klarer den å karre seg over 35 igjen kan aksjonærene senke skuldrene litt.

Man gjør seg jo sine tanker om hvilken forskjell det er å ha en storeier som Trond Mohn som backer opp aksjonærverdiene i BGIO, istedet for Folkefiendefondet i NANO som gang på gang har tilført millioner av aksjer i gratis likviditet til shortaktører.

8 Likes

Handles over 35 nå, men den må kanskje close over for å bekrefte mønster?

Hver eneste dag den forhåpentligvis closer over 35 er med å styrke det tekniske bildet. :slight_smile:

1 Like

Over 36 nå.snart emikurs etter heftig nedtur forrige

Overreaksjon opp? Eller brudd. Vi får svaret til uka.

Den åpenbare motstanden rundt 37kr (rett under emisjonskurs, sluttkurs emisjonsdagen) er det som fort gir rekyl ned nå hvis dette bruddet ikke har nok momentum.

2 Likes