Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Bruddet ser ut til å være testet i dag. Bekreftes ordentlig ved close over 44,85

Fortsatt god overvekt av kjøpere.

7 Likes

Sterkt å utfordre gårsdagens høyeste på en rød dag som dette :muscle:

3 Likes

Opp fra vcp :ok_hand::muscle:

3 Likes

I morgen… :smile:

Kanskje Bergenbio tar seg en tur opp til Ulriken i morgen =)

2 Likes

1w

4 Likes

Røff dag i dag :sweat_smile:
Ser vi har fått støtte på 39,2 (61.8% fib retracement og topp fra 10 juni), så får vi se om denne holder :pray:
Stenger vi over 42,- i dag kan nedadgående trendlinje gi støtte ut i neste uke. Klarer vi å komme oss over 43,5,- kan vi kalle dette en fakeout og fortsette den gode trenden :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Håper på en fakeout.
Tror dog kanskje vi skal teste neste fib-nivå som også sammenfaller veldig godt med emisjonskursen.
Historisk har nesten hver eneste “dump” havnet der før vi skal opp igjen også.

2 Likes

Tydelig prematurt dette flagget. Justert.
Overrasket over volumet.

1 Like

61,8% fib retracement støtten holdt ikke. I går avsluttet vi på ny støtte rundt emi-kurs og oppadgående trendlinje. Holder støtten og det er her vi snur er target 43,-, om ikke er neste støtte på 35,-

3 Likes

Så støtten på 35 holdt heller ikke. Så hvor er neste støtte da ?

32,-

1 Like

Støtteområdet :slight_smile:

Støtte betyr jo ikke “kan ikke gå under”.
Det er et område med mye omsatte aksjer som indikerer større kjøpervilje enn andre nivåer…
Enn så lenge er jeg ikke enig at 35 ikke holdt. Sluttauksjonen tyder mer på at den holdt.

Så får vi se i morgen om det stemmer :slight_smile:

2 Likes

Er ikke sikker på dette med TA.
Du skriver at du ikke er enig i at støtten på 35 ikke holdt, selv om den stengte på 34,90.
Er dette fordi du kjøpte på 35?
Er TA også noe som tolkes ut i fra egen posisjonering?

Edit: jeg spør for en venn.

Som sagt i min post "Støtte betyr jo ikke “kan ikke gå under”
Det er ikke en vegg. Det er et område der det er stor vilje til å kjøpe.
Sluttauksjonen hadde vel 50k+ aksjer solgt på 0,1 NOK under 35 så enn så lenge vil jeg absolutt ikke si at støtte er brutt.

1 Like

Volumet er ikkje vanvittig idag, tyder på at vi går opp igjen på lavere salgsvilje, ikkje nødvendigvis en veldig økt kjøpsvilje. Ser ut til at Mohn kjøpet er greit tatt imot av markedet.

Kan det sies at nedgangen nærmest utelukkende kom av den malplasserte Manchester meldingen? “nei dette går for treigt, vi dumper”…?

Men dette gjorde igjen underverker for rsi, som igjen er friskmeldt, og nå når vi stiger har vi større takhøyde teknisk, enn så lenge, i det minste på den indikatoren. (Mother of indicators) :sweat_smile::+1:

Ser lyst på dette nå, når det går veien igjen. Men sier ikkje at det er utelukket at vi skal få en dukkert under emi igjen. Bare hausser litt :blush:

3 Likes

Vi skal snakke mye om RSI når børsen åpner dagen etter melding om effekt og ACCORD fase III :smile:

3 Likes

Markant høyere volum på denne oppgangen vs forrige, før siste sell on news.

2 Likes

Spennende tider, pen liten volumspike i dag.