Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Vi er akkurat på en støtte/motstand nå

Noe i denne duren

2 Likes

1 Like

Så da vil den trolig bruke noe tid på åntrenge gjennom motstanden? Noe vi måneder skje med et lite tilbaketog før den forsøker på ny.:flushed:Eller?

Det vet bare lillebror, og bare bare han
Det er det bare lillebror og bare han som vet

4 Likes

Kan være at aksjen sliter litt her for å bryte motstanden, men nå avtegner det seg en klar og tydelig OHS med kursmål kr 48-49.
Som før nevnt tror jeg dette målet nås med drahjelp av fundamentale nyheter i slutten av måneden med bla. WLCC og kanskje Covid-19 resultater.

2 Likes

Krysser fingrene for at vi holder oss over 37 de neste dagene. Da er kursen nordover satt

Close over 37 på fredag ville være enormt

6 Likes

Og jeg som trodde dere TA-eksperter kunne fortelle oss dødelige hvordan utviklingen ville bli i det korte og mellomlange bildet. Vel, vel så mye for TA. ;-))

Nei, det ligger vel et motstandsnivå rundt kr 38,- og bryter den gjennom det så blir det noen hyggelige dager. Kan FOMO effekten frem mot WLCC hjelpe på å løfte kursen gjennom motstandsnivået eller må vi vente til vi får positivt nytt på WLCC?

1 Like

Takk! Lyder som musikk i mine ører!
Jeg tror dette bare er begynnelsen på et 2021 som kan bli særdeles hyggelig for BGBIO aksjonærene.

På podkasten “aksjesladder” kommer det frem et fremtidig kursmål på kr 1000 så mye å se frem til :wink:!

1 Like

Fantastisk gøy dette her. Halve risikoen for Bemcentinib som covid medisin er fjernet.
Effekt har den nok, spørsmålet er hvor god effekten er. Dersom det er god effekt så
er det nok kort vei til markedet. 1 mnd ? Hurtiggodkjenning/ fase 3 overvåkning ?

AML partner og fase 3 rett rundt hjørnet ?

Morsomt at myndighetene vil ha medisiner raskt på markedet i utprøving. Har dette med Bergen Bio å gjøre ?

Spennende uker…

1 Like

Ey teknisk :snowman::+1:

Brudd gjennom 37 området i dag var et stort styrketegn i mine øyne. Med selskapets viktigste resultatslipp i lungekreft om noen uker er det gode sjanser for at breakouten er gyldig.

Eier ikke aksjer

4 Likes

Her går det unna, svak breakout og deretter innom brakedown. Nå ligger «volum flow» indikatoren i skjæringspunktet. Hva skjer fremover?

Dersom man analyserer volum flyt, så burde dette gi en respons oppover? Kanskje ikke så lett å analysere kursbevegelsen separat for øyeblikket, men vi får se hvilken vei dette vil føre fremover.

I det korte bildet tror jeg en melding relatert til covid-19 vil være styrende. Men det kan selvfølgelig komme meldinger om fase 3 også som kan gjøre susen. Men jeg personlig tror at en melding om effekt mot covid-19 ligger først i løypen. TA vil neppe kunne forutse hva den inneholder.

3 Likes

Hvem ønsker å vente lenger når volum flyt analysen nærmer seg et skjæringspunkt og tør man vente på test resultater når volumflyten ligger på +/- 25k ish med denne kursen?

Greit å kjøpe 25kr-27kr, greit å selge 36kr-38kr. Fin tradingrange med andre ord.

Men nå er jo aksjen ganske fint mellom disse da, og da er spørsmålet hvordan man bør agere her?

For min del: helt uavklart. Kan kanskje ane en mindre tradingrange i området 31kr-34kr hvor man kjøper under og selger over.

Men den er ikke så klart definert, og når man vet at svært mange tradere er inne i aksjen, både fra Tekinvestor og Xtrainvestor, så er det fort ekstra volatilitet som kan gi litt rart teknisk bildet.

Men det er litt fristende å kjøpe under 31kr, det skal jeg innrømme. Det er også grunner til å tenke at den nå skal opp og teste rundt 34kr igjen neste uka (fundamentale nyheter vil selvsagt endre bildet umiddelbart).

2 Likes

oppleve at TA ikkje er særlig relevant med tanke på nyhetene som kan dukka opp dei nærmaste dagane

Teknisk analyse er svært sjeldent relevant hvis det kommer fundamentalt viktige nyheter.

Hvis det deretter kommer mer nøytrale nyheter som store tradermiljøer skal hausse så kan man se for seg en pump og lete etter fornuftige nivåer å selge på :slight_smile:

Og motsatt, ved dårlige nyheter kan det gi en indikasjon på hvor man kanskje skal begynne å kjøpe.

2 Likes